Gå til innhold

Socket A mobo, med VGA, hva kjøper man?


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg skal kjøpe inn nytt hovedkort til en AMD maskin.

Det er en Xp1700 (t bred) som skal stå i den og DDR ram (PC3200)

Hovedkortet MÅ ha integrert VGA, og det bør klare å kjøre spill (tenker på spill som Half Life). Har hatt et hovedkort med Nforce og VGA før, og det klarte half life glatt.

Kortet bør også kunne klokkes litt (litt morro med en XP1700 t-bred får man ha da)

 

Pris ca. 800 kroner :/

 

Hva har dere å anbefale?

 

 

MVH bjaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det asus kortet har jeg erfaring med da jeg kjøpte ett til brodern det FUNKER ikke i spill uansett før man oppgraderer biosen..og klokking kan du glemme på det..

 

det Abit kortet vet jeg ikke noe om men MSI korta derimot skal kunne klokkes...

 

med intgr ..

 

og spilling ja det funker glimrende brodern kjørere NFSU 1024x 7xx

 

helt rent... og anbefaler Twinmos brikker hvis du velger det ASUS kortet

 

 

HELST dual det må du nesten ha

Lenke til kommentar
Du burde kjøpe Abit NF7-M hos komplett.

Da kan du nok klokke prosessoren din en del...

 

 

EDIT: link

Det kortet ser ut til å passe bra.

Det er heller ikke lite som mange av de andre med integrert grafikk løsninger, og ellers er det er fullverdig kort med 5 pci slots osv :)

 

Trur dette vil bli en ganske ytelses forbedring fra det forrige kortet...

MSI MS-6378 Hovedkort for Socket A Bulk

VIAKLE133,ATA/100, VGA, lyd, LAN, M-ATX

 

Det var bunn i bøtta for å si det slikt...Veldig dårlige ytelse og ustabilt til de grader.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Abit NF7-M hvis du ikke spiller tyngre spill enn HL :D

 

Når det gjelder klokking har jeg klokket min AMD Athlon XP2500+ til 195*11 (3100+) uten å røre spenningen med en billig Cooler Master vifte og ingen kabbis-vifter.

 

Noen folk sier at kort med integrert GPU er veldig kresne på RAM, mitt kjører isåfall på 1x256MB(-64MB til GPU) TwinMos PC3200, går så det griner :cry::dribble: etter :D

 

Den eneste ulempen er kanskje at NB-viften bråker litt. (isåfall etter en stund)

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe MSI K7N2GM-IL så bør du være kresen med valg av minne. Kortet er kjent for å være litt vanskelig med forskjellige minnetyper og etter mye testing har jeg kommet fram til at Twinmos brikker kan man bare glemme. Corsair brikkene funker så som så, men er litt ustabile. Crucial-ram funker ypperlig derimot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...