Gå til innhold

Lader til iriver IHP-120


Anbefalte innlegg

Mulig denne er postet i feil kategori men men.

 

Har gått innkjøp av en ihp-120 fra statene, så har jeg har tenkt å ordne meg med en lader som passer til det norske strømnettet.

Så jeg tenkte på å skaffe en vanlig universal-lader, hvor man kan velge utgangs spenninga på.

Men problemet er å finne butikker som selger slike ladere, laderen må gi 5v @ 2A

 

Alle forslag motaes med glede

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet div ladere hos biltema, men har aldri vært noe tilhenger av biltema kvaliteten

Og disse gir 3, "4,5" 6 & 7V men ikke 5V som mp3 spilleren skal ha

 

Etter litt mer lesing har jeg også funnet ut at trafoen i laderen støtter fra 110 til 240V, etter det jeg kan forstå så bør det da holde med en converter ?

Dvs som gjør om den amerikanske stikk kontakten til en en norsk kontakt.

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjorde akkurat det samme som deg. Fantastisk bra mp3 spiller! (mye bedre enn iPod synes nå jeg, (ja, jeg har hatt 3g iPod)

 

Adapteren som følger med er 110v-240v så du trenger bare en overgang fra amerikansk plugg til norsk. Kjøpte min på elkjøp for 80,-, men kan sikkert kjøpes billigere andre steder. Overgang kalles ofte "reisekit" eller "travel adapter set" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
ehh, ja det samme tenkte jeg tommis. Men spennende og høre da... Kanskje han tenkte at vi skulle kjøpe en ny lader, som brukte mer Amper enn det spillern tålte.

Nå er jeg ikke helt med her. Skjønner ikke hva du mente med det du skrev. Kanskje du kan forklare litt mer detaljert hva du mente.

 

En spenningsforsyning som et slikt adapter er, trekker/bruker kun den strømmen som kreves av spilleren/apparatet som er koblet til + en meget liten trekkstrøm til regulatorer osv internt i adapteret. Adapteret kan ikke trekke "for mye".

 

EDIT: Pulz har helt rett, det som er viktig er at adapteret klarer å levere nok strøm.

 

Men som sagt så tåler alle iRiver ladere 110 - 230V, derfor er det ikke nødvendig med noen annen lader/adapter.

Endret av tommis
Lenke til kommentar

Yes, regnet med at det var det du mente. Reagerte bare litt på formuleringen angående bruk av ampér.

Adapteret har ingen innvirkning påhvor mye strøm spilleren bruker, var bare det jeg ville få frem. Man kan ikke velge hvor mye strøm et adapter/spenningsforsyning skal levere, det er helt og holdent opp til enheten man kobler det til.

 

Spenning(Volt) må man imidlertid passe på at stemmer... :p

Lenke til kommentar
Yes, regnet med at det var det du mente. Reagerte bare litt på formuleringen angående bruk av ampér.

Adapteret har ingen innvirkning påhvor mye strøm spilleren bruker, var bare det jeg ville få frem. Man kan ikke velge hvor mye strøm et adapter/spenningsforsyning skal levere, det er helt og holdent opp til enheten man kobler det til.

 

Spenning(Volt) må man imidlertid passe på at stemmer... :p

Eh? Kan du forklare meg hvorfor det er forskjellig mA på ladere til mobiler da? Det du sier nå er at man kan bruke samme lader til alle mobiler fordi de trekker det de skal ha og ikke mer...

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er oppgitt forskjellig mA på forskjellige ladere er jo rett og slett fordi de er laget/konstruert til forskjellige telefoner som trekker ulike mengder mA. Men denne verdien er kun øverste grense for hva man kan trekke av mA. Adapterene er også laget av forskjellige produsenter

 

I teorien kunne man brukt samme lader til alle mobiler hvis alle mobiler hadde krevd samme ladespenning og sålenge adapteret haddeklart og levere nok mA. Man måtte jo også hatt sammme plugg da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...