Gå til innhold

Hjelpemiddelsentralen deler ut pc'er


Anbefalte innlegg

En venn av meg har fått 15000.- av hjelpemiddelsentralen til å bruke til ny pc (helt ******* utrolig! :scared:...urettferdig :cry: ) men men fint for han dåå :w00t: ! grunnen er at han sliter på skolen og har en liten dyslektiker i seg ;)

anyway han blir vel brukt til mest spilling og musikk og film så det blir vel noe sånt som dette [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&AvdID=3&CatID=&GrpID=&p=44903&s=fp"]her[/url]
det er vel en brukbar pc eller? :p
eller fins det bedre pc'er til den prisen?
han ska koste i nærheten av 15000.- (han får ikkje pengene som er igjen sjøl :thumbdown: )

det her er selvsagt total waste of money i forhold til det han skal bruke pc'en til men my god....15000.-!!! hyyyl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg har fått 15000.- av hjelpemiddelsentralen til å bruke til ny pc (helt ******* utrolig! :scared:...urettferdig :cry:  ) men men fint for han dåå  :w00t: ! grunnen er at han sliter på skolen og har en liten dyslektiker i seg ;)

 

anyway han blir vel brukt til mest spilling og musikk og film så det blir vel noe sånt som dette her

det er vel en brukbar pc eller?  :p 

eller fins det bedre pc'er til den prisen?

han ska koste i nærheten av 15000.- (han får ikkje pengene som er igjen sjøl  :thumbdown: )

 

det her er selvsagt total waste of money i forhold til det han skal bruke pc'en til men my god....15000.-!!! hyyyl

Det står veldig lite på den siden om skjermen, bortsett fra at det er en 17" lcd. Den kan være grei, eller det kan være katastrofal. Og skjermen er jo halve pc'n ;)

 

Har ei venninne som fikk bærbar av Hjelpemiddelsentralen pga dysleksi ifjor, kjempeflott tiltak.

Lenke til kommentar

ikke kjøp komplett.no dataen! Du får en MYE bedre pc for 15000kr!

 

A64 3200+/P4 2.8

Geil/Corsair PC3500/PC4000 512mb ram

Abit KV8-MAX hovedkort/Abit IC7-MAX3

Sapphire 9800 pro 128mb

17" LCD skjerm, les skjermguiden her på hardware.no

Logitech tastatur og mx900 mus

Lian Li kabinett på Microplex.no

Fortron Source 350w (målt 452w) åsså på microplex.no

2x Seagate 160gig 8mb cache

8xdvd brenner

Lenke til kommentar

Det er vel 15000,- til bærbar han får da, det er forresten en meget god tiltak at de med dysleksi får dekt datamaskin.

 

Korreger meg gjerne hvis en kan få kjøpe stasjonær pc, uansett ser jeg mer det praktiske i en bærbar da en kan både bruke den hjemme og på skolen og en cetrino 1,6,512 mb, 60 gb, r9600 64 mb til 13500,- inkl mva hos whitebox.no (kampanje pris) er vel ikke å forakte. Legg til en dvd+r for 590 så har en utrolig god pc. :thumbup:

 

Mvh

RScue

Lenke til kommentar

"#¤%¤&%&/#

 

fikk en jalla evercom laptop av HMS for noen år siden. Hørte med dem om jeg kunne få den oppgradert / byttet ut, men NEIDA. "maskinen var bra nok til skriving" (er ikke dyst-elektrisk :lol:).

 

fikk såklart bytta disken på den etter at den gikk i gulvet, men det var alt.

 

...også får kompisen din 15k til pc & software? argh!

Lenke til kommentar

Tipper han ikke vet hvordan man bygger pc, for hvis en som vet hvordan bygger pc her spør så spør han/hun etter spesifikke detaljer som om klokke egenskaper på ram etc.

 

Dessuten er PC pakker svært gunstige, og innholder OS.

greit nok at en rekke brukere ser sitt snitt til å spare inn penger på å bruke kopier av all software, men det tror jeg ikke HMS ser så lyst på.

 

Står fortsatt på at mitt forslag herjer.... :p

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Husk!!!!

 

Disse 15.000 kronene skal dekke OS og Office pakken også... er jeg ganske sikker på...

 

Så det blir vel igjen ca. 12.000 kr til selve PCen...

 

men for al del... det holder til en rå PC...

ai..det har du rett i

 

skal vel være med en printer og kanskje en scanner i samme slengen....så da sier vi at det er 10.000 kroner igjen då til pc'en. Prisen skal vel inkludere skjerm mus tastatur og høytalere også såå.....tror en flatskjerm hadde gjort seg bra men då ryker mye av budsjettet hvis det skulle bli en noenlunde bra skjerm

 

hmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...