Ond- Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Hei! jeg har et problem med min pentium4 1.7GH pc som er vell over 3 år. Problemet opstod da jeg formaterte stasjon C som er min hovedstasjon der jeg windovs og masse andre programer. alt gikk etter planen, jeg fikk fjernet og instalert det jeg skulle, MEN! det er nå er nå problemene oppstod. pluttselig bygynner pc'en og starte på nytt av seg selv og jeg får blå skjerm (winXP) med en hvit feilmeding. her står det at noen kritiske windovs filer er skadet og at jeg må starte på nytt(dette er det som skjer når maskinen startes på nytt). men jeg kommer meg av og til inn i windovs. jeg bestemmer meg for å formatere og legge inn alt på nytt, men dette hjelper ikke. Problemet er der fremdeles og jeg blir fortvilet og tenker på nye ting å teste. jeg prøver å instalere NAV (antivirus) å kjøre det. finner ingen virus eller noe annet, men systemet er fortsatt ustabilt, men jeg velger etter en lang dag å omsider ta kvelden. når jeg i dag tidlig skal prøve å fixe problemet eller feilsøke. nå vil ikke maskinen starte, strømmen er på men den står og piper før noe kommer opp på skjermen. pipelyden kommer fra pc-speaker. Dette skjer hver gang jeg slår på pc. har forsøkt å bytte ram, ta ut og inn bateriet som sitter på hovedkortet, byttet stømforsyning og tatt ut og inn alle koblinger mellom komponentene. har sikkert prøvd mer en dette men dette er det jeg kommer på i farta. Dette er status for øyeblikket for de som ikke gidder lese alt : Når jeg skrur på pc'en starter den i fysisk tilstand, men det kommer intet skjermbildet på skjermen og ingen ting vil starte opp så og si. jeg vet det ikke er skjermen ellere grafikkortet. PC'en står å piper gjennom pc-speaker i pulserende rytme og kommer ikke videre(kan ikke komme inn i bios engang). Virker som om det er noe galt med hovedkoret. Noen som har noen tips eller opplevd det samme? Hilsen Ruben Ringdal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå