Gå til innhold

Hva er min Laptop verdt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh er ingen som betaler mer enn 3000 for den der. Elendig skjermkort, dårlig HD, ikke W-LAN. Nettverkskort? USB?

 

Hadde ikke betalt mer enn 2000,- for den der (det var om jeg MÅTTE kjøpe den. Ville aldri i verden ellers betalt noe for den).

Lenke til kommentar
Du kan annonsere laptopen din for en million, om du vil. Om noen kommer til å kjøpe den, er en helt annen sak.

Er enig med deg der psilocybe, guttet har visst blitt hengende igjen 5-6 år etter oss andre og har ikke fått med seg over gangen til Ghz`ene :p .

(Tydeligvis i fortvillesle etter at han forstod at han kun ville få mindre enn 10% av ny prisen.) hehe, stakkars idiot. 3000 er mer en nok, solgte nettopp min laptop til 7000 og det var med Wi-Fi og accesspunkt (laptopen var ny 13.12.03)

Lenke til kommentar
vet ike jeg.. bare nysgjerrig.. så en som annonserte 400MHz utgave av M700 for 5200 spenn.. haha

Det er en kjensgjerning at noen overpriser "bare for å se om noen er dumme nok til å kjøpe til den prisen". Dette er selvfølgelig forsøk på bedrageri, og alle med litt vett holder seg langt unna den selgeren i tida fremover. Som sagt: det kan bli svært vanskelig å finne en dum nok kjøper, så annonsen vil nok stå i lang tid å skjemme ut navnet ditt. (nesten som å ha "gjerrigknark" stemplet i panna)

 

Hvis du ikke bruker PC'n kan det vel være like greit å selge den unna til en lav pris bare for å få den unna? Hvis ikke så blir du sittende igjen med en PC som bare faller i pris helt til ingen vil ha den i det hele tatt. Evt. hvis du bruker den og du mener den har såpass mye "personlig bruksverdi" at 4000kr ikke er nok, så kan du jo sitte igjen med den selv og kose deg med den til du går lei av den eller MÅ ha noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg fant forresten en som prøver å selge denne relativt like laptopen som deg for 7000 kr, annonsen har ligget ute i to måneder (siden 8. januar) og han har ennå ikke fått solgt den til tross for 515 visninger av annonsen. Ganske tydelig at dette er for dyrt, selv for de som ikke vet så veldig mye om priser (det må vel være noen av disse 515 som ikke har særlig peil på priser).

 

Det er jo kanskje ikke så rart når man får kjøpt denne bærbare til 8995 kr med Celeron 2,6GHz, 256MB DDR-ram, 30GB harddisk, Soundblaster 16 pro, Mobility radeon med 64MB, modem, LAN, 16xDVD-rom, 16x CD-brenner, 15" TFT-skjerm, 3xUSB, S-video, helt nytt Li-Ion batteri, WindowsXP home (lovlig) mm programvare, og dette atpåtil helt splitter nytt med fulle garantier og 2 års reklammasjon.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja, men ****** da XzysteRr. Skal du ha det inn med TESKJE!?

Maskinen din ER ikke noe bra. Den SUGER i forhold til hva man kan få for 10000 i dag, og den er ikke verdt mer enn rundt 2k. Hvis du tar mer enn 3-4 k for den der er det mer enn LURING da er det nesten svindling. Du kan da ****** meg legge den inn for hvilken pris du vil, men folk har jo SAGT det til deg at den SUGER i forhold til dagens pc'er.. Max 4k... Jeeeeeeeeez... :ermm::roll:

Lenke til kommentar

Haha, her er det en som virkelig har ligget i dvale den siste tiden.

Hadde vært spennende å høre hva du faktisk hadde tenkt å få for maskinen?

 

Var jeg deg nå hadde jeg slått til på 3000,- budet. Det er en helt OK pris. Kan ikke si at det er for lite eller for mye.

 

Og at den kostet 40 000,- ny, hvem bryr seg? Du skal nå selge en urgammel bærbar man sannsynligvis ikke kan se film på engang, prisen synker betraktelig i løpet av maskinens alder.

 

Ikke forvent så mye mer en 3 000,- for den der.

Lenke til kommentar

Må si at jeg blir litt overrasket over hvor lite peiling enkelte av dere som uttaler dere egentlig har. Denne maskinen med to batterier og veske kan man forvente å få ca. 4.500,- for. Er man heldig kan man nok få en tusing ekstra også. Maskiner i 3.000,- klassen er av den sorten uten batterier, gjerne en del slitt, og med PII CPU. Finner du en med PIII i den klassen er den stor som en liten bil og med 500MHz CPU.

 

Jeg solgte en IBM T22 900MHz PIII med 512MB minne, ny 5200 40GB disk, DVD rom, WLAN, to nye batterier, to PSUer og den største veska fra Target for noen måneder siden, og jeg fikk noe mer enn 3.000,- for å si det sånn...

 

En PC er verdt det kjøperen er villig til å gi for den. I dette tilfellet er det en ultraportabel, og den kan ikke sammenlignes med de 9.000,- kroners vaskemaskinene de selger på Elkjip. Den billigste ultraportable med 14 tommer jeg vet om per i dag er kampanjemodellen til IBM som ligegr på ca. 14.000,- eks. mva.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Eh er ingen som betaler mer enn 3000 for den der. Elendig skjermkort, dårlig HD, ikke W-LAN. Nettverkskort? USB?

 

Hadde ikke betalt mer enn 2000,- for den der (det var om jeg MÅTTE kjøpe den. Ville aldri i verden ellers betalt noe for den).

Det er ikke en spillmaskin! Passer ypperlig til jobb/skolebruk! Ja det er LAN 100mBit, Ja det er USB! Det er 2stk PCMCIA porter.. Kjøpe et WLAN kort? Dyrt? Nei.. Og WIN98 Lisens følger med! :p Og det OSER kvalitet av den! :yes:

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar
En PC er verdt det kjøperen er villig til å gi for den. I dette tilfellet er det en ultraportabel, og den kan ikke sammenlignes med de 9.000,- kroners vaskemaskinene de selger på Elkjip.

Vel og bra at E700 er hakket slankere enn de typiske Elkjøp-maskinene, men å kalle den ultraportabel er å gå litt langt.

 

viaoPCGu1_perspec.jpg

^- Dette er ultraportabel.

 

Misforstå meg rett, E700 er en finfin maskin til sitt bruk. Det går helt fint å se dvd'er og høykvalitets xvid-filmer, samt kjøre diverse office-programmer. Men hvorfor skulle noen betale 4.5-5.5k for en brukt maskin (nypris 40k, det sier litt om hvor lenge den har vært i bruk) som er dårligere enn hva man får for 2k mer på Elkjøp (med garanti, OS, masse sløve programmer ferdiginnstallert, samt support).

 

Hvor mye fikk du for maskinen din, da? Du har da litt bedre specs enn hva trådstarter oppgir, så jeg kan tenke meg et sted rundt 5-6k.

Lenke til kommentar

OK, sammenlignet med en maskin med 12 tommers skjerm, så er den nok noe større, men det blir litt urettferdig. En maskin som har 14 tommers skjerm og som veier ca. 2 kg. er en veldig kompakt maskin til å ha en slik skjerm. En maskin med tilsvarende skjerm og vekt i dag er som sagt T40/T41 fra IBM. Disse får du på spesialpris til litt under 15k + mva.

 

Jeg solgte min for ca. 6.000,-

 

Sjekk for eksempel Bruktmarked.no. Der inne er det stappet med PII maskiner med 233 - 300MHz CPUer til 3k+ I klassen 4 til 5k får du en Celeron 500, og i sjeldne tilfeller en P4m. Den billigste jeg fant med OK specs lå på 7k, og det var totalt uten tilleggsutstyr.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må si at jeg blir litt overrasket over hvor lite peiling enkelte av dere som uttaler dere egentlig har.  Denne maskinen med to batterier og veske kan man forvente å få ca. 4.500,- for. Er man heldig kan man nok få en tusing ekstra også. Maskiner i 3.000,- klassen er av den sorten uten batterier, gjerne en del slitt, og med PII CPU. Finner du en med PIII i den klassen er den stor som en liten bil og med 500MHz CPU.

 

Jeg solgte en IBM T22 900MHz PIII med 512MB minne, ny 5200 40GB disk, DVD rom, WLAN, to nye batterier, to PSUer og den største veska fra Target for noen måneder siden, og jeg fikk noe mer enn 3.000,- for å si det sånn...

 

En PC er verdt det kjøperen er villig til å gi for den. I dette tilfellet er det en ultraportabel, og den kan ikke sammenlignes med de 9.000,- kroners vaskemaskinene de selger på Elkjip. Den billigste ultraportable med 14 tommer jeg vet om per i dag er kampanjemodellen til IBM som ligegr på ca. 14.000,- eks. mva.

 

-KJ

Helt enig. Maskinen har greie spesifikasjoner, sett bort fra skjermkortet. Maskiner til 10 000,- som så mange av dere blander inn, har integrert grafikkløsning og hvor mye bedre det er, vet jeg ikke.

 

Ta et eksempel; Dell 510m. En nylansering fra Dell. Den begynner på like under 10k (med forsikring vel å merke), og er utstyrt med 30 GB HDD, 256 mb ram, DVD-R, et stk batteri osv.

 

De skrudde maskiner like bra for 5 år siden som i dag, og en maskin til 40k fikk nok mer gjennomtenkte løsninger enn en maskin til 10k som man kjøper i dag. Har en 3 år gammel IBM hjemme, med 866 MHz Celeron, 64 mb ram, 20 GB HDD. Den kostet 25k ny og funker strålende enda. Er grei til å se film å skrive på. Har også trådløst nettverk på den. Den regner jeg med holder noen år til som surfe og skrivemaskin.

 

Regner med du får rundt 5-6k for maskinen din, men da må kjøper være "spesielt interessert" på den måten at han vet han får en kvalitetsmaskin, selv om spesifikasjonene ikke helt møter dagens.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...