Gå til innhold

Hva er min Laptop verdt?


Anbefalte innlegg

Sjekk for eksempel Bruktmarked.no. Der inne er det stappet med PII maskiner med 233 - 300MHz CPUer til 3k+ I klassen 4 til 5k får du en Celeron 500, og i sjeldne tilfeller en P4m. Den billigste jeg fant med OK specs lå på 7k, og det var totalt uten tilleggsutstyr.

Det står bare oppført hva selgerne vil ha for laptop'en, ikke hva de kommer til å få for den. Selgerne er mest sannsynlig folk som trådstarter, som betale ut av nesen for maskinen, og selger den såvisst ikke for et øre under x tusen.

 

Qxl-tendenser er ikke bare forbeholdt Qxl.

 

Personlig byttet jeg ut E500'en min med en brukt (2-3mnd) Toshiba Satelite. Celeron 2ghz, 256mb ram (32mb til videominne), 30gb hd, dvdrom. Fikk med usb-floppy, veske, kabler og drit og wlan-kort. 5000 betalte jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall kjøpte du enten av en som var desperat etter å selge, ellers så "kjøpte" han den hvis du skjønner hva jeg mener.

 

En Celeron er bajs, men en 2GHz vil nok yte ca. det samme som en PIII 1.2GHz (litt pluss minus på grunn av SSE etc.) Ellers er den maskina jeg solgte en god del bedre enn den du kjøpte + at jeg sendte med ekstra batteri og at maskina fysisk er mye mindre.

 

En ungdom er opptatt av "bra" skjermkort og ytelse som takler 3D spill. Jeg bruker maskina i jobbsammenheng, og for meg er størrelse ekstremt viktig. Er drit lei av å drass på 4kg. i ei skulderveske!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hvis du går på www.qxl.no finner du MANGE bærbare pc'er til 4 k klassen med bedre stats, greit nåkk, de har kansje ikke et ekstra batteri, mn jeg ville selv byttet ut et ekstra batteri for å få mye høyere ytelse.

http://www.qxl.no/Default/DefaultListElse....ingSort=3&18133 <-- ta en titt på disse maskine for eksempel.

Neste bud ved:

 4550,00 NOK

 Med minstepris (ikke oppnådd)

 

 

 Kjøp Nå!

 6250,00 NOK

 

Se etter hva du henviser til, da! Den HPen er stor i forhold til Compaqen, og her skal selger ha 6.250,-

 

Hva budene ligger på er irrelevant. Hvis selgerne ikke får nok for dem selger de ikke. Tror nok at denne selgeren vil la den gå billigere enn Kjøp Nå! (det bør han hvis han skal få solgt), men tviler på at det er snakk om noe mye mer enn 1.000,-

 

Slutt å fjas. Spørsmålet var ikke hva dere var villige til å betale, men hva Laptopen hans er verdt! Den er verdt så mye som markedet er villig til å betale, og bare fordi dere har "peiling" så er det ikke dere som er markedet!

 

Hadde jeg skulle operert i privatmarkedet og solgt maskiner til gribber som dere hadde det ikke vart lenge før jeg hadde pensjonert meg!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...