Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativer til ISDN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må nok engasjere folk i nærområdet ditt.

Få opp en interesse liste på den lokale butikken eller rundt om i nærområdet.

Det lurer seg å bruke telenor, selv om de tilbyr noe bak mål.

Siden telenor er eigd av staten så er nok de de eneste som vil bygge ut en sentral.

Lenke til kommentar

Hvor langt ute i utkant Norge er det du bor? Er det mere enn 20 interesenter kan det hende du får Firstmile.no til å bygge ut sentralen din. Ellers vet jeg om at småsteder har fått til bredbånd på egenhånd ved hjelp av politisk vilje (komunestyre), men det trengs også der et visst antall interesenter før det er lønnsomt.

Jeg for min del måtte leie gravemaskin og legge egen kabel til nermeste sentral før jeg fikk ADSL..

 

Øystein

Lenke til kommentar

dersom du ikke har noe annet valg enn ISDN er Online 150 fra telenor et kurant valg.

 

Online 150 er tilbudet til deg som bruker Internett gjennomsnittlig tre timer hver dag, eller mer. For en femhundrelapp tilbyr vi deg 150 timers surfetid per måned.

 

På dagtid vil det si at du surfer opptil 70% billigere enn med vanlig minuttpris. Og skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden. Med Online 150 slipper du også å betale noe startapris på oppkoblingene dine.

 

altså; 499,- i mnd for 150 timer online i måneden.

i tillegg må du ha et abonnement, minst online basis som koster 98,- i måneden.

 

totalt: 597,-

 

597/150 timer/60 minutter: 6,63 øre minuttet, eller 3,98 kr timen dersom du holder deg innenfor de 150 timene, og 9.5 øre minuttet dersom du overskrider dem.

 

har hatt dette selv i snart 4 år, og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
ronnyaa:

Hvilken hastighet har dere på linja oppe i Harstad?

Dere har vel noe av det lignende som Ino leverer.

500 Kbps, bedrifter kan få 2Mbps.

 

Inne i selve byen er det selvfølgelig xDSL tilgang, men vi har tilgang til trådløst i utkanten av kommunen, og i mange (de fleste) nabo kommunene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...