Gå til innhold

Chieftec og Waterchill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chieftec kabinettene har jo hull fremme i front. Men du vil jo få mindre luft igjennom radiatoren enn hvis du hadde montert den en annen plass med et hull og fangrill. Hvis du fjerner noen 3.5" brønner(de stativene) så kan du feste den der. Men du må nok frem med en eller annen form for verktøy uansett for jeg anbefaler deg å feste uansett slags radiator med bolt og mutter. Teip,borrelås,lim fungerer greit helt til du flytter på kabinettet. Kjører du bil, og er litt uforsiktig kan du jo få puslespill når du kommer frem. Lite hyggelig.

 

Så frem med borremaskinen, eller helst ta stikksaga/dremmelen først som sist og lag et ordentlig hull i toppen eller bunnen)Fester du den i bunnen får du også automatiskt støvsuger. Gjorde det selv og nå trenger jeg ikke støvsuge rommet lengre ;).

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Eventuelt kan du bare bruke vinkelsliperen hvis du skal ha det i bunnen. Jeg gjorde det, borra noen hull og stripsa fast raddisen (med skumgummi her og der for å støydempe vifta). Er ikke pent, men det synes ikke for jeg har ingen vindu uansett. Også er det gjort på 5 min :devil:

Lenke til kommentar

Har oxo Chieftck fulltower

 

Vuredere selv å kjøpe WaterChill med den store radiatoren (2x120mm). Ser at Aquacomputer selger stilige griller til sin EVO240 her. Kan den brukes på WaterChill rad'n ? Noen som vet?

 

Hvis det går tenkte jeg å plassere radiatoren i taket på kabinettet, og dermed er plassen under de 3 nedre 3,5'' bay'ene ledig til pumpen og tanken...Det var i allefall tanken :)

 

Tenkte oxo på muligheten av å sette rad'n i døra, men da blir det knot å åpne/lukke kabinettet med slanger og drit som må tilpasses. (Men døra er lettere å bytte om resultatet skulle bli katastrofe).

Lenke til kommentar
Chieftec kabinettene har jo hull fremme i front. Men du vil jo få mindre luft igjennom radiatoren enn hvis du hadde montert den en annen plass med et hull og fangrill. Hvis du fjerner noen 3.5" brønner(de stativene) så kan du feste den der. Men du må nok frem med en eller annen form for verktøy uansett for jeg anbefaler deg å feste uansett slags radiator med bolt og mutter. Teip,borrelås,lim fungerer greit helt til du flytter på kabinettet. Kjører du bil, og er litt uforsiktig kan du jo få puslespill når du kommer frem. Lite hyggelig.

 

Så frem med borremaskinen, eller helst ta stikksaga/dremmelen først som sist og lag et ordentlig hull i toppen eller bunnen)Fester du den i bunnen får du også automatiskt støvsuger. Gjorde det selv og nå trenger jeg ikke støvsuge rommet lengre ;).

" Slipper å støvsuge rommet" Hehe, ikke dum den :laugh:

 

Var en god løsning å montere den i toppen eller kutte hull og plassere den i bunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har radiator i toppen av kabinettet (Black Ice Extreme) og skulle ønske jeg hadde plassert den i bunnen (da det gir vesentlig bedre temp). Jeg har ikke chieftech da ei heller Waterchill rev2, men jeg vil tro det beste er å ha radiator i bunnen eller front av kabinettet uansett, da den da får frisk kald luft :thumbup:

 

Ett annet alternativ er å ha radiator utenfor kabinettet ved hjelp av slike hurtigkoblinger og slike viftetilkoblinger.

 

Kommer selv til å gjøre noe slikt for å koble til en radiator til når jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Thx for tips :)

 

Blir nok plassering i bunnen. Jeg har PC'n stående i en ramme som er festet på siden av skrivebordet slik at den kommer et stykke opp fra gulvet. Da bør ikke hverken støvsuging eller for liten gjennomstrømming bli noe problem.

 

me får sjå... Uansett så har jeg hørt at det byr på problemer å montere Antartica-blokken på mitt HK grunnet kondensatorer nær socketen... :( denne problemstillingen er forøvrig å finne i en annen tråd.

 

Får vente til Aestek kommer med en utskiftbar topp...

Lenke til kommentar
Nå har jeg montert den nesten helt ferdig :D Jeg syns kabinett mitt er for liten, har plassproblemer...alle 5.25" brønner er i bruk, alle harddisker er i bruk.

Har mange PCI-kortene, tror var 3-4 korter...Hvor plassere??? :dontgetit:

Høres ut som du trenger et nytt kabinett :)

Lenke til kommentar
Et nytt problem...Radeon 9800pro kortet blir glovarm, men vga-blokker ikke særlig varm...sjekket, der var shims høyere enn core. Prøvde å bruke kniv å lirke den av, den sitter som en betong. :angry:

Det er ganske stor sjangs for å ødelegge kortet når du tar av shim'en. Eg hadde heller prøvd å klatte på meir goop først slik at dei får kontakt. Om det er merke på blokka etter goopen på kortet har dei kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg installerte et waterchill sett i chieftec midi tower'et mitt igår, og gjorde det på denne måten: I bakkant er det fester for 2 stk 80mm vifter. Jeg brukte en "nibbling cutter", og klippet ut et firkantet hull nesten like stort som radiator flaten. I hjørnene lot jeg det være skrå kanter slik at jeg kunne bore huller til skruene som skal feste radiatoren og viften. Dermed festet jeg radiatoren på utsiden av kabinettet bak, og satte en 120mm vifte på innsiden av kabinettet til å trekke luft inn i kabinettet gjennom radiatoren. Et problem er nok at luften som suges gjennom radiatoren blir oppvarmet, derfor har jeg en en 80mm vifte til å suge luft inn foran i kabinettet over harddiskene, og en 80mm vifte helt nederst i kabinettet til å blåse luft ut. En litt spesiell løsning, men til nå ser det ut til å fungere.

 

Edit: Ekstra info

Endret av diss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...