Gå til innhold

Hvilke nye teknologier kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge tenkt å kjøpe meg en ny pc, og slenge meg på 64bit bølgen.

Men den forgrømmade fornuften sier at jeg skal vente til høsten eller litt lenger,

pga alle de nye tingene som kommer.

Jeg vet av en del teknologier som kommer men er ikke sikker på om jeg har fått med meg alle som det er verdt å vente på.

Her er de jeg vet av og skal ha.

PCI X: Tar over for både PCI og AGP. kjekt å vente på hvis man skal ha seg et nytt skjermkort i nermeste fremtid.

Socket 939: Som tar over for 754 og delvis for 940, vil gjøre oppgraderinger av cpu mye lettere i fremtiden, da 754 fases ut.

Er det flere som det er verdt å vente på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men den forgrømmade fornuften sier at jeg skal vente til høsten eller litt lenger,

Jeg vet av en del teknologier som kommer men er ikke sikker på om jeg har fått med meg alle som det er verdt å vente på.

PCI X: Tar over for både PCI og AGP. kjekt å vente på hvis man skal ha seg et nytt skjermkort i nermeste fremtid.

Socket 939: Som tar over for 754 og delvis for 940, vil gjøre oppgraderinger av cpu mye lettere i fremtiden, da 754 fases ut.

Jeg venter også, pga av flere ting (kanskje mest at jeg egentlig ikke trenger ny pc, vil bare ha det :)).

Pci-Express, S-ata skal ta skikkelig over, 64-bit, btx kommer (forhåpentligvis) til å ta over. I tillegg vriker set som mer lydløse produkter er i ferd med å komme i vinden.

AtW

Skrevet

Det kommer nytt hele tiden, men til sommern 2. og 3. kvartal ventes det utrolig mye saker, men dere vet produsenter... de sier en dato, så kan du legge til noen mnd så har du produktet! ta half life 2 f.eks...

DDR2 har dere glemt!

Skrevet
Hmmm...

Ser ut som at BTX er kun for Intel, er det sant?

Eller vil AMD også gå på BTX?

Det er kun Intel som hiver seg på BTX.

Etter det jeg har hørt.

Skrevet
Hmmm...

Ser ut som at BTX er kun for Intel, er det sant?

Eller vil AMD også gå på BTX?

Det er kun Intel som hiver seg på BTX.

Etter det jeg har hørt.

Det tviler jeg ærlig talt på, mulig intel er tidligere ute, men BTX er jo bedre, og de orker ikke å styre med ATX og BTX-kabinetter og strømforskyninger i evig tid heller, en standard vil "seire" og det er nok btx.

AtW

Skrevet

Lurte på det fordi at det er Intel som har "laget" BTX, og av denm grunn tenkte jeg at AMD ikke "får være med på leken" enda.

Men eneste fordelen med BTX ser ut til å være bedre layout med tanke på kjøling, og bedre plassering av div komponenter.

Skrevet
Men eneste fordelen med BTX ser ut til å være bedre layout med tanke på kjøling, og bedre plassering av div komponenter.

Etter det jeg har hørt så kommer temperaturen inne i kabinettet falle med kun 2-3 Celsius sammenlignet med ATX.

Men dette trenger jo ikke være helt pålitelige kilder.

Skrevet

Så helt egentlig er det ikke den store forskjellen?

Uansett så regner jeg med at når jeg kjøper nytt, så slenger jeg på vann eller vapo på det, så da er vel vitsen med BTX borte?!

Skrevet

Det blir artig når alt det nye kommer men også kjedelig (for lomme boka) har tenkt til å kjøe nye deler til sommeren og da må jeg bytte ut alt :( for hd'ene mine er ikke s-ata og skjemkortet mitt er jo agp og agp kommer vel ikke på de nye skjermkorta. hadde egentlig tenkt til å bare bytte ut cpu, hk og ram men da blir det vel helt ny pc hvis det BTX tar helt over.. :thumbdown:

Skrevet
Så helt egentlig er det ikke den store forskjellen?

Uansett så regner jeg med at når jeg kjøper nytt, så slenger jeg på vann eller vapo på det, så da er vel vitsen med BTX borte?!

Egentlig ikke, vannet sitt temperatur blir jo påvirket av temperaturen i kabinettet.

Skrevet

PCI Express kommer også, det er ikke det samme som PCI X...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...