Gå til innhold

Hvilket DVD format er best? Pluss eller Minus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fokus har lenge vært hvilke format som er mest kompatible med vanlige "stand-alone" DVD spillere, men ingen and DVD- / DVD+ formatene har klart å heve seg langt over den andre. Vanskelig å si hvem som vinner.

 

Skal du kjøpe en brenner for kun PC bruk ville jeg gått for en multiformat brenner.

Vurderer selv å kjøpe LG sin DVD brenner som brenner DVD- / DVD+ / DVD Ram.

 

Skal du ta opp på en "stand-alone" spiller er det nok best å sjekke hva slags redigerings muligheter de forskjellige standardene og opptakerene har. Har selv en stand-alone DVD Ram brenner og er fornøyd med den, men minuset er at DVD Ram ikke kan spilles av på andre stand-alone DVD spillere, pluss at ikke mange forbrukere velger denne standarden. DVD Ram skal på den annen side ha de beste video-redigerings mulighetene.

Lenke til kommentar

Det som fortsatt har mest støtte blandt spillere og programvare er DVD-R, men det jevner seg ut mer og mer...

Jeg brenner ca 30 egenproduserte fallskjerm filmer i mnd og ser at mange har eldre spillere av ymse slag. Da funker bare DVD-R

For å sno meg unna dette kjøpte jeg NEC1300, den har også en del pirat firmware som funker utmerket!!!!! Sone fri , ripper alt Brenner på alt! osv !!

 

Sist jeg sjekket var den billig også.

 

Lykke til med brenninga!

Lenke til kommentar
+ er forresten best

 

AtW

Hvorfor?

 

 

BTW, rød er definitivt bedre enn gul :)

Det kan jo såklart diskuteres hvor mye det har å si i preksis, men teknologisk er + bedre, det tåler interferens bedre, bedre feilkorrigering, bedre egnet for høyere fart, har faktisk høyere fart.

 

I tillegg er +rw mye bere enn -rw (-rw bruker blandt annet sinnsykt mye plass på "ingenting" når du brenner flere sesions)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...