Gå til innhold

Sony DCR-HC85


Anbefalte innlegg

Her har det kommet en bruker erfaring til. Godt å se at noen er fornøyd med kameraet.

 

Fant en review til her.

 

Stort sett fornøyd han også.

Et nytt eksempel på at du ikke kan lese kun en bruker sin kommentar.

Det er en som skryter av at den optsike bildestabilisatoren fungerer utmerket.

Men det kan den ikke gjøre fordi kameraet har ikke optsik bildestabilisator

Endret av royrogers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La merke til dette jeg også. Mener vel at bildestabilisatoren fungerer bra.

Så mye som han skrøt så kan det ikke være den elektroniske bildestabilisatoren.

Det er ingen el.bildest. som er så bra som han gjør uttrykk for

 

Tror heller at han prøver å skryte kamera ekstra mye.

Kansje han jobber for Sony

Endret av royrogers
Lenke til kommentar

Jeg har selv TRV80 og er fornøyd med kameraet bortsett fra lyden. Det er for mye bakgrunnsstøy (jeg er veldig prikete)

 

Kjøpte ECM-HS1 Sony Microphone i håp om å få bedre lyd (fyldigere, mindre støy og at lyden som ble tatt opp kom mest mulig i fra retningen mikrofonen pekte.

 

Dessverre så fungerer ikke mikrofonen slik jeg ønsker. Den plukker kanskje opp ørlite mindre støy, men det er nesten ikke merkbart. Lyden er ikke mer fyldig, tvert imot så er lyden tynnere og gjengir bass dårligere enn den innebygde mikrofonen. Det eneste den er god for er å plukke opp lyden som er foran mikrofonen bedre enn lyden som er bak.

 

Skal dere ha lite støy så må dere dessverre kjøpe en dyr mikrofon. Kvalitet koster. Etter mye anbefalinger på utenlandske nettsteder så tror jeg at jeg en dag vil kjøpe Sennheiser MKE300.

Lenke til kommentar
La merke til dette jeg også. Mener vel at bildestabilisatoren fungerer bra.

Så mye som han skrøt så kan det ikke være den elektroniske bildestabilisatoren.

Det er ingen el.bildest. som er så bra som han gjør uttrykk for

 

Tror heller at han prøver å skryte kamera ekstra mye.

Kansje han jobber for Sony

Ja, det er vanskelig å vite hva forskjellige folk legger i bra og dårlig kvalitet. Derfor venter jeg nå på Akamera's test, som kanskje kommer med mer nyttig info.

 

Er det noen som vet hvordan de ligger an?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man kan få "ta på" HC85? Ikke nok med at vi har blitt avspist med brukeranmeldelser av dette kameraet, jeg har ikke funnet en eneste butikk som selger det. Jeg kan derfor ikke få se det med egne øyne og kjenne det i hånda. Utrolig frustrerende!

 

Noen som vet om butikker som har tatt inn HC85?

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen butikker som har det. Har spurt flere plasser om de skal ta det inn, men de vet ikke. Testen av Akamera burde komme veldig snart nå. Over 1 måned siden det ble sagt at det snart kommer test av kameraet.

Sendte PM til mlwirak i går, var visst noen andre som skulle teste det, så han visste ikke noe om når den skulle komme. Skulle gjerne ha hørt hvem som skal teste det, når, og evt om vi kunne ha fått en forsmak på testen før den er ferdig.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt HC85 i dag, levert på døren.

 

Bestilte det på Pixit.no på lørdag.

Du er vel den første her på forumet som har dette kameraet så vidt jeg vet.

 

Kunne du vært så snill å ta noen stillbilder å legge ut?

Hva synes du om kameraet?

Hvordan er det å filme i dårlig lys?

Lenke til kommentar

Etter måneder med venting - test av Hc85 både på @kam OG camcorderinfo på samme dag!!! To positive anmeldelser, men skepsisen til camcorderinfo gjør meg litt betenkt... Kanskje jeg må begynne å se litt nærmere på Panasonic GS200?

 

Det er virkelig skuffende å lese om et så bra kamera i akkurat riktig prisklasse for meg - og oppdage at det KANSKJE er en feil hos dette kameraet. Hadde feilen vært uomtvistelig, kunne jeg jo bare droppet det. Hmm. Tenke, vurdere, revidere.

Lenke til kommentar
Etter måneder med venting - test av Hc85 både på @kam OG camcorderinfo på samme dag!!! To positive anmeldelser, men skepsisen til camcorderinfo gjør meg litt betenkt... Kanskje jeg må begynne å se litt nærmere på Panasonic GS200?

 

Det er virkelig skuffende å lese om et så bra kamera i akkurat riktig prisklasse for meg - og oppdage at det KANSKJE er en feil hos dette kameraet. Hadde feilen vært uomtvistelig, kunne jeg jo bare droppet det. Hmm. Tenke, vurdere, revidere.

Kunne ikke vært mer presist på hvordan jeg også har det om dagen.......

Lenke til kommentar
Etter måneder med venting - test av Hc85 både på @kam OG camcorderinfo på samme dag!!! To positive anmeldelser, men skepsisen til camcorderinfo gjør meg litt betenkt... Kanskje jeg må begynne å se litt nærmere på Panasonic GS200?

 

Det er virkelig skuffende å lese om et så bra kamera i akkurat riktig prisklasse for meg - og oppdage at det KANSKJE er en feil hos dette kameraet. Hadde feilen vært uomtvistelig, kunne jeg jo bare droppet det. Hmm. Tenke, vurdere, revidere.

Kunne ikke vært mer presist på hvordan jeg også har det om dagen.......

Samme problem her også.

 

Men virker ikke som at det med fargene er et like stort problem på testen her på Akamera.

Spesielt det med gulfargen som ble litt brun på Camcorderinfo sin test.

Hadde vært interessant om Daniel Rødskog som testet kamera her på Akamera hadde lest testen på http://www.camcorderinfo.com og kommentert hva han mener om dette problemet. Er vel også litt forskjell på US og Europa modellene, som PAL og NTSC.

Kanskje dette problemet er større på US(NTSC) versjonen av kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...