Gå til innhold

Sony DCR-HC85


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 6-8 Mbits/sec nok, eller må jeg over 10? Oppløsningen skal vel være 720x576?

 

8 Mbits/sec tror jeg er beste innstilling på DVD. Derfor vil jeg tro at 6 - 8 Mbits/sec skulle være nok. Oppløsningen er riktig.

 

Hvis du spiller av AVI filen på PC'en trenger du ikke å få spesielt bra kvalitet. Mange programmer spiller av bare preview kvalitet på slike filer.

Lenke til kommentar

camcorderinfo.com

This problem has also been observed by users on the CamcorderInfo.com DCR-HC85 message board. One concern that some consumers have had with the DCR-HC85 is the noticeable grain and noise distortion on moving images under decent light. The color chart images do not show this as a problem, as the image is stabilized on a tripod. However, in our office, where the light fluctuates between 140-200 lux (two lamps, three windows and an overhead two-bulb fixture), the image was riddled with blue and yellow grain, as if the gain was disproportionately boosted. Boosting the brightness of the LCD eliminated this problem temporarily, but we checked the recorded images on the office television and the grain was very evident there as well. This is not a problem that we've seen in any camcorder recently, and we are communicating with Sony to get to the bottom of this peculiar problem. Watch the HC85 message boards and post related comments at the bottom of this article. We will make updates to this section of the review as more news and information comes available.

 

O’lykke.

Jeg har prøvd å provosere kameraet til å frem disse støybildene, men nei, klarer ikke å observere dette på noen av opptakene.

For øvrig er den 3,5” skjermen er verdt sin vekt i gull. Du verden så bra når man filmer i 16:9.

Nå gleder jeg meg til å filme med kameraet, all tid til nå er stort sett gått med til å finne denne forhatte støyen.

Lenke til kommentar
O’lykke.

Jeg har prøvd å provosere kameraet til å frem disse støybildene, men nei, klarer ikke å observere dette på noen av opptakene.

For øvrig er den 3,5” skjermen er verdt sin vekt i gull. Du verden så bra når man filmer i 16:9.

Nå gleder jeg meg til å filme med kameraet, all tid til nå er stort sett gått med til å finne denne forhatte støyen.

 

Dette høres lovende ut. Håper det er flere som kan komme med slike tilbakemeldinger. Har du ellers noe å si om kameraet?

 

Hva med denne vesken?

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Å ja nå ble jeg veldig interessert her... :hmm:

Fant dette forumet i går da jeg fikk vite at jeg skulle få 5000kr til videokamera. Er det lurt av meg og klassje til med 2000kr til og få dette kameraet da eller? Vil jo ha et bra et når jeg først skal bruke så mye penger.

 

(Ps : prisen er riktig siden moren min får 20% avslag på Sony) :yes:

Lenke til kommentar

Oppdatering fra testerne på camcorderinfo for dem som ikke har fått med seg det:

 

HC85 UPDATE

 

I know it's been some time since this review was first posted, but we have been waiting to hear word back from Sony engineers who are currently testing the model they had shipped to us for the review. In the interim, we managed to acquire two other HC85 models through SonyStyle and we did not encounter the same problems. There was some slight pixelation (blue and yellow noise in the dark spots of the moving image at or near 140 lux) but nothing so out of the ordinary for those light levels. Once we officially hear back from our contacts at Sony, we will augment the article as needed and post the results here in the message boards. Thanks for tuning in, and we hope it's not long before we can put this to bed.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar
OK, jeg var litt upresis.

 

Jeg har overført fra miniDV til hhv MPEG og AVI, begge via firewire. Deretter har jeg lagret opptakene/laget filmen i MPEG med ulik kvalitet Mbits/sec.

 

Hva er erfaringen med batteriets levetid.Ser av enkelte tester at det er innvendinger mot at batteriet tappes raskt.

Lenke til kommentar

Har nett vært og hentet HC85 på posten, og når jeg skulle opne esken så såg jeg at den hadde vært opnet. Bruksanvisningen låg ikke i esken.

Om noen har tatt bruksanvivningen, eller om den ikke har vært i esken vet jeg ikke.

Resten såg ut til å være i orden.

Jeg har ringt best-buy.com og fortalt om dette, og de skulle ringe leverandøren i morgen. Best-buy sa at det alltid skal ligge bruksanvisning med i esken.

 

Hva hadde dere gjort i denne saken???

Endret av royrogers
Lenke til kommentar
Hva hadde dere gjort i denne saken???

Det er bare å ta det med ro. Jeg fikk mitt HC85 fra Komplett for 2 dager siden og opplevde det samme: Ingen manual. De sjekket med Sony, og ga meg tilbakemelding om at Sony hadde glemt å legge ved manualer på et parti. De lovet å ettersende den, og den kom i går!

Altså: Ikke noe å bekymre seg over!

Lenke til kommentar
Det er bare å ta det med ro. Jeg fikk mitt HC85 fra Komplett for 2 dager siden og opplevde det samme: Ingen manual. De sjekket med Sony, og ga meg tilbakemelding om at Sony hadde glemt å legge ved manualer på et parti. De lovet å ettersende den, og den kom i går!

Altså: Ikke noe å bekymre seg over!

Virker så det går litt for fort i svingene for Sony for tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...