pcgutten Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hei, har et netverkskort som er isdn tror jeg går det an og bygge lan med isdn kort eller må jeg ha modem kort? håper det går med isdn da... slik jeg kan få AID32 på min... Siter Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 hehe, glømte skrive noe TAKKER FOR SVAR! Siter Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hei, har et netverkskort som er isdn tror jeg går det an og bygge lan med isdn kort eller må jeg ha modem kort? håper det går med isdn da... slik jeg kan få AID32 på min... Litt uklar hva du mener men ISDN-kort kan ikke brukes i LAN, i LAN må du ha nettverkskort. Siter Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 I pcer kan du ha tre typer tilkobling for internett 1) Analogt modem 2) Isdn-kort 3) Ethernett kort (vanlig nettverkskort 10/100) For å koble saman maskiner i ein LAN må maskinene vere utstyrt med ethernett-kort. Å bruke eit modem eller isdn kort til lan tilkoblingen vil ikkje fungerer. mvh JanEirik Siter Lenke til kommentar
Calm Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Et nettverkskort (NIC) og et ISDN-kort er to forskjellige ting! Et ISDN-kort ringer opp internett via telefonlinjen din nesten som et modem, men krever at linjen din er forbederet på ISDN. Et nettverkskort setter deg i direkte kontakt med en annen maskin eller utstyr som ADSL-modem, hub'er, switcher, routere, etc... Siter Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 Et nettverkskort (NIC) og et ISDN-kort er to forskjellige ting! Et ISDN-kort ringer opp internett via telefonlinjen din nesten som et modem, men krever at linjen din er forbederet på ISDN. Et nettverkskort setter deg i direkte kontakt med en annen maskin eller utstyr som ADSL-modem, hub'er, switcher, routere, etc... Bare for å pirke litt, et ISDN kort er også et NIC. NIC = network interface card. ISDN er også et nettverk. Modem er jo også et NIC.. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.