Jump to content
Sign in to follow this  
pcgutten

Må man ha 10\100 mbit?

Recommended Posts

Hei, har et netverkskort som er isdn tror jeg går det an og bygge lan med isdn kort eller må jeg ha modem kort? :roll: håper det går med isdn da... slik jeg kan få AID32 på min...

Hei, har et netverkskort som er isdn tror jeg går det an og bygge lan med isdn kort eller må jeg ha modem kort? :roll: håper det går med isdn da... slik jeg kan få AID32 på min...

Litt uklar hva du mener men ISDN-kort kan ikke brukes i LAN, i LAN må du ha nettverkskort.

I pcer kan du ha tre typer tilkobling for internett

1) Analogt modem

2) Isdn-kort

3) Ethernett kort (vanlig nettverkskort 10/100)

For å koble saman maskiner i ein LAN må maskinene vere utstyrt med ethernett-kort.

Å bruke eit modem eller isdn kort til lan tilkoblingen vil ikkje fungerer.

mvh

JanEirik

Et nettverkskort (NIC) og et ISDN-kort er to forskjellige ting! Et ISDN-kort ringer opp internett via telefonlinjen din nesten som et modem, men krever at linjen din er forbederet på ISDN. Et nettverkskort setter deg i direkte kontakt med en annen maskin eller utstyr som ADSL-modem, hub'er, switcher, routere, etc...

Et nettverkskort (NIC) og et ISDN-kort er to forskjellige ting! Et ISDN-kort ringer opp internett via telefonlinjen din nesten som et modem, men krever at linjen din er forbederet på ISDN. Et nettverkskort setter deg i direkte kontakt med en annen maskin eller utstyr som ADSL-modem, hub'er, switcher, routere, etc...

Bare for å pirke litt, et ISDN kort er også et NIC. NIC = network interface card. ISDN er også et nettverk. Modem er jo også et NIC.. :p