Gå til innhold

Spiller du gitar?


Riotguy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Damer som spiller gitar er tøffere!  :yes:

Couldn't agree more! :yes: Det er derfor vi har kvinnelig gitarist i bandet mitt. :cool:

eneste problemet jeg har med det der er at det er så få kvinnelige gitarister som setter seg skikkelig inn i det og blir noe særlig teknisk dyktige.

 

det selvfølgelig mange unntak (en vennine av meg som kan spille homlens flukt i 146bpm og det er jo forsåvidt kurrant), men jeg har gått så lei østrogenpunk-band :p

 

 

edit: skrivefeil

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
jeg spiller introen til Nothing else Mathers og introen til Welcome Home(Sanitarium) :thumbup: Må man ha negler for å spille gitar/bass "skikkelig"?

Har ikke hørt om så mange som bruker neglene sine på bassen... og på gitar kan du alltids bruke plekter og fingerplekter, så ingen grunn til å la neglene gro lange og stygge heh

Lenke til kommentar
jeg spiller introen til Nothing else Mathers og introen til Welcome Home(Sanitarium) :thumbup: Må man ha negler for å spille gitar/bass "skikkelig"?

Jeg tror du får en renere lyd om du spiller fingerspill med neglene, ikke fingertuppene. Elns.

Så et program om en svensk gitarist for noen år siden, han spillte klassisk musikk sammen med orkestre o.l., hadde vanvittig peiling. La merke til at han satt og fikla med neglene, filte dem. Han hadde ganske spisse, men ikke så lange negler.

 

Personlig prøver jeg å bruke plekter til det meste.

Lenke til kommentar

jeg bruker sjeldent fingerene når jeg spiller, men det er fordi jeg spiller kjapp, teknisk metall mest og bruker pinched harm. veldig mye og det har jeg store problemer med å gjøre med fingrene mine. ;)

men når jeg skal spille klassiske tremolo-stykker eller jazz så spiller jeg med fingrene.

 

ps: negler er ikke et must. mange som foretrekker det, men det har jeg erfart at er en smaksting.

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...