Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tentke jeg skulle ha meg ny data, så lurte jeg på om det var noen her som kunne hjelpe meg så det ble så billig og bra som mulig :D

 

Jeg har skjerm,tastatur,mus og høytalere.

Datan skal stort sett brukes til å se film fra, så trenger et ok skjermkort med tv-out(er vel det man trenger?) og helst et lydkort som duger til suround lyd. Tenkte jeg skulle bruke rundt 5k på dette. Noen som kan ordne det for meg så hadde jeg satt pris på det:)

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke tid til å sette sammen noe nå. er på skolen. men for å hjelpe andre folk så hadde det vært fint om du satte opp eventuelle ønsker.

 

ønsker du

 

AMD eller intel? (cpu)

 

Nvidia eller ATI? (sjermkort)

 

Andre spesielle merker?

 

Kan godt hende du ikke har tenkt noe på noe av dette her. Men det er greit å ha et utgangspunkt.

Lenke til kommentar

skal se film på tv. brukte geforce4 ti4800 ellerno sånt før, har kontakter til overgang fra skjermkort til tv også forresten.

 

til Murty: jeg har egentlig ikke tenkt på det nei, du har nok endel mer peil en meg, så kan ikke du evt vurdere det etter pris og ytelse osv, vil som sagt ha så bra som mulig for så lite som mulig. dvs helst ikke mye over 5k. Bortsett fra det så vil jeg helst ikke ha under 512ram. har en 80gig disk,men kunne godt tenkt meg litt mer plass også. men som sagt. det vel begrenset hva man får for den prisen jeg kan tenke meg. kan du ikek se hva du får til?

 

 

takk

Lenke til kommentar

Følgende kan vel være et Ok forslag..

 

Hovedkort : Abit NF7 v 2.0 (660kr hos komplett.no)

CPU : AMD XP2800+ BOXED (1200kr hos komplett.no)

RAM : TwinMOS dual 512MB DDR (800kr hos komplett.no)

Grafikk-kort : Sapphire R9600SE (740kr hos komplett.no)

Harddisk : WD 120GB S-ATA (910 kr hos komplett.no

Lyd : Creative SB Audigy 2 (723kr hos komplett.no)

 

Totalt ca 5000kr (Du må punge ut med frakt og div miljøgebyr i tillegg)

 

Håper det hjalp deg litt på vei

Lenke til kommentar
Følgende kan vel være et Ok forslag..

 

Hovedkort : Abit NF7 v 2.0 (660kr hos komplett.no)

CPU : AMD XP2800+ BOXED (1200kr hos komplett.no)

RAM : TwinMOS dual 512MB DDR (800kr hos komplett.no)

Grafikk-kort : Sapphire R9600SE (740kr hos komplett.no)

Harddisk : WD 120GB S-ATA (910 kr hos komplett.no

Lyd : Creative SB Audigy 2 (723kr hos komplett.no)

 

Totalt ca 5000kr (Du må punge ut med frakt og div miljøgebyr i tillegg)

 

Håper det hjalp deg litt på vei

Drit i lydkortet... det er ganske bra lyd av det integrerte på hk-et... bruk pengene på eit 9600Pro-XT kort, og bytt cpu-en til ein XP2500+

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Drit i lydkortet... det er ganske bra lyd av det integrerte på hk-et... bruk pengene på eit 9600Pro-XT kort, og bytt cpu-en til ein XP2500+

Tror ikke jeg ville "dritet" i lydkort som du så pent sier,

han skal jo bruke pcen til å se film med :roll:

Integrert funker fint til filmtitting.

Lenke til kommentar
Drit i lydkortet... det er ganske bra lyd av det integrerte på hk-et... bruk pengene på eit 9600Pro-XT kort, og bytt cpu-en til ein XP2500+

Tror ikke jeg ville "dritet" i lydkort som du så pent sier,

han skal jo bruke pcen til å se film med :roll:

Integrert funker fint til filmtitting.

Vi vet jo ikke hva slags lyd-system han (Sketch) har da. Kan hende han har det mammut-anlegget i stua som han skal koble det til. Da kan det hende at det integrerte lykortet begynner å vise visse svakheter som Audigy-kortet ikke har. Men til "små svarte bokser" fungerer nok det integrerte helt fint :yes:

 

Ellers kan det være en ide å droppe i lykortet, gå for xp2500 og heller bruke det du sparer der på en DVD-rom (om du ikke har det fra før) Kabinett kommer jo utenom så klart, men det kan du jo lage selv ;)

Lenke til kommentar
Drit i lydkortet... det er ganske bra lyd av det integrerte på hk-et... bruk pengene på eit 9600Pro-XT kort, og bytt cpu-en til ein XP2500+

Tror ikke jeg ville "dritet" i lydkort som du så pent sier,

han skal jo bruke pcen til å se film med :roll:

Eg ser ofte film med det integrerte lydkortet... kjører Optisk utgang og det er super lyd...

og eg har eit ganske stort anlegg ;)

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...