vegardf Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Jeg veit dette har blitt tatt opp MANGE ganger før, men de svarene som har kommet på de andre trådene har ikke hjulpet meg i det hele tatt. Jeg har en amilo 1840 d, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl, og får ikke farger på tv'en med svhs uansett hva jeg har prøvd. Det er et ATI skjermkort som følger med, http://mirror.ati.com/products/mobilityradeon9600/index.html, som jeg - bortsett fra dette da, er meget godt fornøyd med. Jeg har en philips tv, som ikke er så gammel - 5 år kanskje. jeg leier den med thorn, så jeg veit ikke akkurat alder, men det er to scartinnganger, der den ene støtter svhs, og i tillegg en egen svhs inngang foran. Jeg har en svhskabel, og en scartovergang, og har prøvd begge deler, i tillegg til en svhs til compositt uten at det funker i det hele tatt. Det er stilt inn på pal fra skjermkortet, men jeg får bare svarthvitt uansett. Hva gjør jeg feil, eller hva bør jeg gjøre?!!! jeg er irritert og forbannet, hehe, for dette BØR være en smal sak! er det noen som kan hjelpe så hadde jeg vært MEGET taknemmelig. TV'en ligner på denne: http://www.p4c.philips.com/files/2/28pt710...4_12_ihr_no.jpg på forhånd takk for hjelpa
overLoad Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 For det første så tviler jeg at du har SVHS utgang på den bærbare. Hva i all verden skulle det være for noe. En utgang hvor videokasseter kommer poppende ut? Alle SCART innganger støtter SVHS avhengig av hvilket VIDEO signal type du bruker (kompositt, s-video) Hvis du kjører pal fra skjermkortet ditt utifra s-video kontakten og inn på S-video kontakten i front og du ikke får farger. Har du enten noe feil med kabelen, med TV'n eller med skjermkortet. Prøv på en annen TV med samme kabel for å se hva som er feilen.
vegardf Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 svideo selvfølgelig ja, sorry. skulle gjerne hatt en som poppet ut videoer, men men... kabelen og pc'en er ny så jeg tviler på at det er noe feil der, men det veit en jo aldri...
^fmj Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Heisann Slet med det samme som deg, men alt ordnet seg da jeg tok i bruk Tvtool et genialt lite program. NÅ kan det godt hende at du allerede har prøvd å bruke dette programmet, men tenkte jeg skulle synge ut allikevel. Hvis ikke du har forsøkt så tror jeg at dette programmet vil være redningen for deg.
vegardf Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 "The Control-Center for the TV output of nVidia graphics cards" står det der, og det er jo ikke det jeg har, men takk for tipset. går kanskje å prøve det likevel?
overLoad Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 svideo selvfølgelig ja, sorry. skulle gjerne hatt en som poppet ut videoer, men men... kabelen og pc'en er ny så jeg tviler på at det er noe feil der, men det veit en jo aldri... Da prøver du på en annen TV. PS. Selv om du ikke velger s-video inngangen i front, så kan du på noen apparater få sort hvit grunnet at den er koblet i paralell med en av scarinngangene og den er valgt som inngang via kompositt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå