Gå til innhold

Hvilke progg. bruker dere til hjemmesidemekking?


Anbefalte innlegg

Jeg taler sikkert ikke for alle, men jeg synes ihvertfall at det er enklere og mer oversiktlig med farger og autofullføring.

 

Alternativet til å kode alt selv er å la programmer generere kode basert på hva du tegner opp i en grafisk editor, og denne koden påstår jeg at ikke er god nok.

 

Det er ikke det alternativet jeg snakker om. Du kan fremdeles kode selv i Dreamweaver/andre programmer.

 

Edit: Leif og la til litt

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter mi meining er notisblokk et av dei beste programma til å kode med.. eg brukar visual studio fordi der er det farging av koden på både html og ASP og innebygd CSS editor, nåke som gjer alt mykje enklare.. hadde eg ikkje brukt VS.Net hadde eg nok sikkert brukt notisblokk.. gjorde det og ei stund, før eg oppdaga at VSen min gjekk an å bruke..

 

i tillegg er og autofullføring godt å ha viss det er metodar eg ikkje er helt sikker på, sjøl om det er heller sjeldent..

 

 

Det er ikke det alternativet jeg snakker om. Du kan fremdeles kode selv i Dreamweaver/andre programmer.

 

ja, men sånne prøgram er i hovedsak laga for folk med mindre peiling enn avanserte kode SKRIVERAR, og derfor driver dei å legg til og tar vekk kode nett så dei føler for viss ettlant er gale.. og det er krise viss nåke sånt skjer med serverside utviklerar..

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar
etter mi meining er notisblokk et av dei beste programma til å kode med.. eg brukar visual studio fordi der er det farging av koden på både html og ASP og innebygd CSS editor, nåke som gjer alt mykje enklare.. hadde eg ikkje brukt VS.Net hadde eg nok sikkert brukt notisblokk.. gjorde det og ei stund, før eg oppdaga at VSen min gjekk an å bruke..

 

i tillegg er og autofullføring godt å ha viss det er metodar eg ikkje er helt sikker på, sjøl om det er heller sjeldent..

My point exactly ;)

Lenke til kommentar

Så du er med andre ord enig i at man skal kode selv, men at syntax highlighting er en fordel. Da er vi perlevenner (selv om jeg ikke liker autofullføring til HTML). Det jeg har problemer med ar at alle anbefaler DreamWeaver som beste webprogram. Det finnes en million gratis notepad programmer der ute som gir deg syntax highlighting, og koden blir best om du skriver den selv.

 

PS; den innebygde SCC editoren til VIsual Studio stinker. Den lager møkkakode på lik linje med HTML motoren... Der og sier jeg at koden blir best om du skriver den selv

(du mente properties builder, eller hva den nå het?):ermm:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Så du er med andre ord enig i at man skal kode selv, men at syntax highlighting er en fordel. Da er vi perlevenner (selv om jeg ikke liker autofullføring til HTML). Det jeg har problemer med ar at alle anbefaler DreamWeaver som beste webprogram. Det finnes en million gratis notepad programmer der ute som gir deg syntax highlighting, og koden blir best om du skriver den selv.

Det var da fint ;)

 

Jeg bruker DW fordi det var det jeg brukte da jeg begynte og kodingen ikke var helt på stell. Nå har jeg mer og mer gått over til å skrive kodene selv, men jeg mangler fortsatt litt kunnskap til tider, derfor er det fint å litt hjelpemidler i ryggen.

Lenke til kommentar
PS; den innebygde SCC editoren til VIsual Studio stinker. Den lager møkkakode på lik linje med HTML motoren... Der og sier jeg at koden blir best om du skriver den selv

(du mente properties builder, eller hva den nå het?):ermm:

du snakka til meg sant? og om CSS?

 

eg bruka style builderen til å generere kode, er ikkje helt stø i CSS, så redigera eg den etterpå.. tar vekk en del drit som blir lagt til unødvendig og skriver om litt, så blir det bra..

er ikkje så veldig avanserte CSS ting..

Lenke til kommentar

Var deg ja :)

 

Har lagt merke til at Visual Studio ikke vil lage korte css blokker, men heller skriver allt så langt som overhodet mulig...

 

border {}

 

blir til

 

border-left {}

border-right {}

border-bottom {}

border-top {}

 

selv om alle har samme stil. Bare det er grunn nok til å droppe det mener jeg

Lenke til kommentar
da jeg har operert i 6-7 forskjellige sript/pregrammerings-språk fra jeg begynte med data, som forøvrig var den gang da mIRC`s nyste versjon var mIRC 2.4a men min [hex]32 33[/hex]-årsdag ble feiret med å laste ned mIRC 3.1, som da var for stabil og regne, og nøyaktig 3 dager gammel.

du har vært innom 6-7 programmeringsspråk, men så bruker du allikevel MIRC, er ikke det litt abnormalt, skaff deg irssi eller bitchx, mye bedre...

 

og ja, sorry for en aldri så liten OT...

ehh.. sorry delay men: sa jeg at jeg brukte mIRC???, kan oplyse om at til det operativsystemet jeg hadde tilgjengelig den gangen så fantes det ingen alternativer til å bruke på IRC som kunne måle seg med mIRC, OG - IRC var det enetse chatte-programmet som existerte, omtrent. (ICQ var på tur, men ikke noe som funket, vi hadde bare hørt om det)

 

B 2 T.

 

Enden: bare forå oppklare litt, Notepad tolket jeg som Notisblokk ala notepad.exe, hvilket ER en skribleblokk, det er faktisk det det er laget for å være, og det er et program som er totlat udugelig for bruk på større prosjekter, sådeså. syns jeg....

 

Og med verktøy mener jeg IKKE DW eller FP, selv om dem sikkert er ok, men å betale penger for DW for så å sitte å skrive all kode selv er vel egentlig som å kjøpe halge for slå ihjel mygg med? totalt unødvendig, da man klarer det med en sammenrullet avis, som egjen er mye bedre enn å prøve å smekke den med en fyrstikk.... noe som jeg tipper de fleste skjønner.

Lenke til kommentar
Enden: bare forå oppklare litt, Notepad tolket jeg som Notisblokk ala notepad.exe, hvilket ER en skribleblokk, det er faktisk det det er laget for å være, og det er et program som er totlat udugelig for bruk på større prosjekter, sådeså. syns jeg....

Siden folk aldri får med seg at jeg ikke mener MS Notepad når jeg sier notepad, så ligger det nå i signaturen min ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...