Gå til innhold

Hvilke progg. bruker dere til hjemmesidemekking?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sverger til 100 % håndkoding i notepad. Litt pes skal det være.

Det er jo håndkoding i EditPlus, men bare litt mer oversiktlig.. :ermm: Det er ikke pes å lete etter linje 4657, det er _HELT_ unødvendig når det finnes lettere måter..

 

Samma som å lete etter et spesifikt innlegg i webcafèen uten å bruke Søkefunksjonen.. :cool:

 

@PT; Neh. Aldri skjønt DW..:) Ble for uoversiktlig.. :blush: Går rett fra FrontPage til Notepad/EditPlus.. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri strevd med å finne frem til problemområder i notisblokk. ;) Okei, kanskje et par ganger, da. :roll: Men det vi kan være enige om, er at håndkoding er for koderne med stor K. Det blir akkurat som håndstrikkede gensere og håndlagede biler - litt mer eksklusivt :D

Endret av armatua
Lenke til kommentar
Jeg har aldri strevd med å finne frem til problemområder i notisblokk. ;) Okei, kanskje et par ganger, da. :roll: Men det vi kan være enige om, er at håndkoding er for koderne med stor K. Det blir akkurat som håndstrikkede gensere og håndlagede biler - litt mer eksklusivt :D

:yes:

Lenke til kommentar
Jeg har aldri strevd med å finne frem til problemområder i notisblokk.  ;) Okei, kanskje et par ganger, da.  :roll:

Si ifra når du får en error on line 46534 da.. Dessuten er det lettere å se om du glemmer eller skriver et tegn feil i en kode..

Har aldri større kildekoder enn 200-300 linjer. Og jeg pleier ikke å kode med så mye feil :)

Lenke til kommentar

eeeeh.. d e en gå til linje funksjon i Notisblokk.............. så d skal gå helt fint å finne linje 46534..

 

brukte notisblokk ei stund, før eg fant ut at VS.Net var jo et extremt bra alternativ!

 

 

 

men eg såg d var en her som klagde over popupane i vs når du skrive kode, dei går an å deaktivere (vertfall i .net/7)..

Lenke til kommentar
Notepad er for koderne med stor K!  :w00t:

Tenker øyeblikkelig på en amerikansk storfilm med Tom Cruise og Dustin Hoffman i hovedrollene:

 

Klarer du å holde orden på, i nodepad, et passe seriøst prosjekt med kansje 50+ filer med et par tre språk å forholde seg til (ss-script, javascript og html av noe slag) og dette blir noenhundrelinjers-klassen pr fil, ja da er vel faren relativt stor for at du hvertfall har minst en av egenskapene som figuren i Rainman (was it?) hadde..

 

Notepad er for vånnabis, en som har innsikt nok til å skjønne hva kode er skaffer seg Verktøy av noe slag, ikke en skrible-blokk. :no:

 

HTML-Kit er snerten, men jeg begynte med JediEdit for så lenge siden at det er vaskelig å bruke en editor som ikke har file-tabs, noe som er et absolutt must uansett hva man skal klore sammen som er på mere enn to filer.

Endret av Dino_
Lenke til kommentar
Notepad er for koderne med stor K!  :w00t:

Tenker øyeblikkelig på en amerikansk storfilm med Tom Cruise og Dustin Hoffman i hovedrollene:

 

Klarer du å holde orden på, i nodepad, et passe seriøst prosjekt med kansje 50+ filer med et par tre språk å forholde seg til (ss-script, javascript og html av noe slag) og dette blir noenhundrelinjers-klassen pr fil, ja da er vel faren relativt stor for at du hvertfall har minst en av egenskapene som figuren i Rainman (was it?) hadde..

 

Notepad er for vånnabis, en som har innsikt nok til å skjønne hva kode er skaffer seg Verktøy av noe slag, ikke en skrible-blokk. :no:

 

HTML-Kit er snerten, men jeg begynte med JediEdit for så lenge siden at det er vaskelig å bruke en editor som ikke har file-tabs, noe som er et absolutt must uansett hva man skal klore sammen som er på mere enn to filer.

Jeg har drevet med håndkoding i notepad siden jeg begynte å programmere i 2000, og synes det er ganske artig - derfor har jeg latt være å prøve editorer.

Har programmert sider på flere tusen linjer i notepad, uten at det bød på problemer. Man trenger ikke være savant-autist for å klare det - er man vant til det, går det bra.

Lenke til kommentar

notisblokk er et ganske bra program til webkoding.. ikkje nåke tull med at det forandrar på koden uten grunn og sånt.. dette blir jo det samme i meir profesjonelle script editorar og, men dei kostar som oftast pengar, og de er jo ikkje alle som vil/kan bruke peng på sånt..

 

til alle som er i denne situasjonen: Notisblokk er veldig bra, men ikkje på langt nær bra nokk. få tak i en prøve versjon av Visual Studio.Net

gratis VB.Net ettlant greie og VS.Net 2003 DVD 60 daga prøveversjon - http://www.msdeveloperproductivity.com/default.asp

Lenke til kommentar
the best: Visual Studio .Net.. bruka d til ALT (Fireworks/Photoshop til bilde).. vis eg skal lage svære ting med masse, men enkel rett fram kode, bruka eg FrontPage sånn at eg sleppe å skrive alt.. men ellers, VS.Net..

 

der e d kode farging(html, asp, asp.net, css, etc).. ainaste så e dårli e design editoren, fy ****** den suge ræva

Uhm, da Visual Studio bruker samme html motor som fp så ser jeg ikke helt grunnalget for å bruke begge :) Du kan lage mye fænsy uten å røre en tast i vs og ;)

Lenke til kommentar
the best: Visual Studio .Net.. bruka d til ALT (Fireworks/Photoshop til bilde).. vis eg skal lage svære ting med masse, men enkel rett fram kode, bruka eg FrontPage sånn at eg sleppe å skrive alt.. men ellers, VS.Net..

 

der e d kode farging(html, asp, asp.net, css, etc).. ainaste så e dårli e design editoren, fy ****** den suge ræva

Uhm, da Visual Studio bruker samme html motor som fp så ser jeg ikke helt grunnalget for å bruke begge :) Du kan lage mye fænsy uten å røre en tast i vs og ;)

bruka design view i Frontpage, fordi den i VS.Net er helt rar :)

Lenke til kommentar
Notepad er for vånnabis, en som har innsikt nok til å skjønne hva kode er skaffer seg Verktøy av noe slag, ikke en skrible-blokk. :no:

Skal vi møtes for en showdown eller? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, webkafeen inkludert.

 

Folk som lager store ting bruker som regel en IDE for prosjektstyring ja, men Jeg kjenner mange utviklere som skriver det meste av koden selv, inkludert meg selv.

 

Jeg sitter for tiden med drøye 20 000 kodelinjer i visual studio, og bruker ikke wysiwug delen mye. Kode er noe man gjerne vil ha kontroll på, derfor gjør man det meste selv - hadde du hatt "innsikt nok til å skjønne hva kode er" så hadde du også visst dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...