Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chevrolet V-8 i merce


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lempe en 305 eventuelt en 350 fra chevrolet i en mercedes w124.

Finnes det ombyggingskit på markedet? Jeg vet det finnes for Volvo( en kompis har Volvo 242 med 350+th400). Er den noen som vet om noen godkjente w124 med åttere?

Hvis ikke må jo noen være først. Har en 230TE på hånda og vet om en 305TPI+th700 som jeg kan tenke meg å bruke. :thumbs:

 

Alle innspill mottaes med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ille nok at folk slenger chevymotorer i volvoer, men så skal du begynne å hive de i nazitraller også? ;P

 

tror jeg ville gått for en annen girkasse som har overdrive, evt en mindre th200-4R, den veier mye mindre og holder mer enn godt nok til det bruket der. Ikke forveksle den med en "vanlig" th200 som er no skikkelig billigdritt.

 

Vil anbefale at du sammarbeider tett med biltilsynet der du bor for å få høre hva de tror og mener om ombyggingen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
det er ille nok at folk slenger chevymotorer i volvoer, men så skal du begynne å hive de i nazitraller også? ;P

 

tror jeg ville gått for en annen girkasse som har overdrive, evt en mindre th200-4R, den veier mye mindre og holder mer enn godt nok til det bruket der. Ikke forveksle den med en "vanlig" th200 som er no skikkelig billigdritt.

 

Vil anbefale at du sammarbeider tett med biltilsynet der du bor for å få høre hva de tror og mener om ombyggingen.

:scared: har du tenkt og voldta en slik skjønnhet! men hør med ditt lokale merke verksted..

men hvorfor heller ikke slenge i en 3l 24v v6er fra mercdes selv??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

`hvis du ikke modifiser bilen mye! så blir den helt jævlig å kjøre. alt for tung foran

godkjenning blir vansklig å dyyyrt. sett i en større MB motor, slik at dem ikke ser det, så slipper du å godskjenne den.

Lenke til kommentar

sett inn en 3S-GE fra Toyota.. :p

2liter rekkefirer som er litt småsinte

eller en F20C fra Honda :p

også 2liter rekkefirer..

 

er du ute etter Dreimomet så tar du Toyotaen .. (Motoren fra Altezza RS200)

er du ute etter hester tar du Hondaen (motorn fra S2000)

 

men men .. vil du ha en V8 så får du vel sette inn en V8 ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
"Sett inn større slik at de ikke ser det"

Hah, lykke til. Tror de ser lett om du har en 2 liters rekkefirer eller en 3 liters V6.

javel hvis du sier det så.

 

jeg kjører rundt i en turbo bil nå som ikke er godskjent eller noe.

en kamerat har en bmw e28 520 med en 535 motor, går helt fint med eu og teknisk kontroll.

 

på eu ser de skjedent på motor, tekniskkontroll som er veldig sjeldent ser dem ihvertfall ikke på motoren, her går det mest på om bilen er kjøre dyktig etter forskriftene bremser osv.

 

så det skal nok gå veldig bra å sette i en større motor, skjenner du en mekaniker med eu godskjenning er det enda lettere.

Lenke til kommentar

så det skal nok gå veldig bra å sette i en større motor, skjenner du en mekaniker med eu godskjenning er det enda lettere.

Tviler vel sterkt på at at ting går lettere ved å gi mekanikeren en skjennepreken :lol: Selv om det er "god skjenning" det er snakk om. :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

litt farlig mån leve.

 

men de jeg har snakka med osm har kjersja bilen så har ikke forsikringselkapet kommet å sett på bilen, eller på motor spes.

 

en kresja som hadde uloivli turbo han måtte sjappe seg å skru av turbon før forsikringsselskapet kom.

Lenke til kommentar

Er det noe sånt du mener å si?

 

"Litt farlig må man leve.

 

Forsikringsselskapet har ikke kommet for å se bilen til de jeg kjenner har kollidert.

 

En jeg kjenner hadde ettermontert og ikke godkjent turbo i bilen sin. Da han vraka den bilen, måtte han forte seg seg å skru den ut før forsikringsselskapet kom og ville se bilen."

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

En liten advarsel til noen her (og dere vet hvem det gjelder): Trådstarter er ny, det ser dere og da synes jeg det er dumt å drive slik oppførsel noen her har gjordt. Det er noe som heter at det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar...

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
Som over;

 

En kompis av meg monterte turbo i sin 97mod Civic 1.4si og kræsjet.

 

Taket faktisk. Da de oppdaget at det sto turbo i den, fikk han ikke igjen 5øre fra forsikringsselskapet..

det er tragisk! deffor er det letter og godkjenne med 3liter oginal motor

Er det mulig? Blir han fersket, så har han et problem! Det er STOR forskjell på 2 liters rekkefirer til 3 liters V6! Hvis de skal se bilen ved en eventuell ulykke, har han et kjempeproblem.

Lenke til kommentar

Heisann..

 

En kompis av meg har en 1988 W124 med 300 (3 liter) motor (192 hk hvis jeg ikke husker feil) men det er ingen V-motor, men en rekke-6.

 

Er det flere E300 utgaver ute og går av W124?

 

Trådstarter ville vel vært bedre fornøyd med 320-24 motoren fra 1992?

 

Ett lite kompressorkit + en 5-trinn autokasse gir bra futt det, pluss Brabus har TÜV-papirer på en slik ombygging. (www.brabus.com)

 

:)

 

Edit: Tyrkleif..

Endret av DeadLock
Lenke til kommentar

Vell det er sikkert ikke noe problem å komme seg unna kontroller osv, men den dagen du dreper noen eller er så "heldig" at du skader noen med en bil som er, byttet motor, satt på turbo til og med chippa, så sliter du.

 

Forsikkeringselvskapet kan da i verstefall nekte å utbetale noen forsikkerings penger.

 

Jeg sier derfor det er dumt, men det er kanskje den eneste måten vi kan gjøre det på ettersom avgiftene her i norge er så høye.

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...