Gå til innhold

ATI Overklokking


Hoax

Anbefalte innlegg

Jeg har HIS ATI 9600Pro 128MB som jeg tenkte å softmodde til "9600Pro XT 128MB"

 

Problemet er at jeg kan tune settings i radlinker og lagre endringene til mem og GPU men PC'n glemmer de innstillingene når jeg rebooter.

 

Bruker Win XP pro SP1 med alle updates, og siste Omega driverene. (Radlink til å stille GPU og RAM på 3D kortet)

 

Er det noe annet program jeg bør bruke eller? Kjører 3Dmark problemfritt etter at jeg har tunet opp GPU til 500 (Standard 398,25mhz) og RAM til 300 (standard 297,00MHZ)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke settings bruker det å være sånn ca på ATI 9600Pro 128 kort?

Tenkte som sagt å softmodde kortet, men det ser ut som om scanningen til ATITool bare går videre og videre. Har det noe å si om jeg tuner bare core til max så RAM eller må det tunes litt på hver annenhver gang eller no?

Lenke til kommentar
AtiTool finner automatisk den høyeste frekvensen. Vet ikke om RivaTuner gjør dette da, men det er mye diggere enn å scanne etter artifact automatisk hele tiden.

Når ATITool skal finne max core hos mag, så går den så langt at data'n kræsjer.

det skjedde på meg en gang også, men da var det noe galt med 3d view bildet så atitool fant aldri artifacts og bare fortsatte med overklokkingen :p

Lenke til kommentar
Hvor mye strøm bør jeg sette på AGP porten? Det kan virke somom at de orginale settingsene i BIOS kan være litt lave (Asus A7N8X Deluxe V2.0)

Du vil ikke kunne klokke kortet mer om du øker agp spenningen, du øker bare sjansen for å brenne det opp.

 

Skal du ha mer strøm inn til selve kjernen må du lodde om noen kretser, og sette inn litt annen motstan på selve kortet.

Lenke til kommentar

Får endel uønsket "ART" på skjermen etter å ha tunet til 500 på GPU og 300 RAM så da kan jeg vel ikke flashe firmwaren til ATI 9600Pro XT :( Trodde det kunne bli sånn hvis det var lite strøm på RAM chipene og ville bare tune i BIOS, ikke hard modde noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...