Gå til innhold

Utbytting av originale vifter


ponduz

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal gjøre shuttlemaskina mi litt stillere siden den står på hele tiden. det er en sb61g2.

 

Har allerede bytta ut den originale 80x80-vifta til heatpipe-systemet ut med en Papst-vifte, men merker nå at den originale nb-vifta støyer endel unødvendig.

Har allerede fjerna den originale kjølepastaen på prosessoren og den originale thermal-pad-tingen på nb-en, og bytta dette ut med Arctic Silver 5.

 

Kanskje et dumt spørsmål, men hvilken størrelse er det på den northbridge-vifta? hvilken er verd å kjøpe?

 

Har også litt planer om å "booste" opp maskina med lit klokking så snart jeg veit hvordan man gjør dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:-) jeg har ikke shuttle selv så jeg har ikke erfaring / vet ikke, men ser du noe som ser ut til å kunne komme i konflikt med en slik kjøler? Beregn ca. 5 cm høyde på northbridgekjøleren.

 

PS. Tror det er 40x40mm som er lengde/breddemålene på nb-kjølere.

 

Edit:

 

Holder som kjøling på standard hastighet, skal du overklokke kan det bli verre. FSB opp 10-15mhz går nok bra, men f.eks 250mhz+ blir nok for drøyt. Vet ikke hvor store ambisjoner du har med tanke på overklokking...

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Ser omentrent slik ut inni. trangt og godt. Tror/håper det skal gå bra!

Er litt sikker på om festeanordningene på de kjøleribbene funker til hovedkortet mitt.. Er ikke sikker på hvilken kjøleribbe jeg skal velge og om de funker med den "kroken" som festes i de to bøylene på kortet mitt

 

vifte.jpg

Endret av ponduz
Lenke til kommentar

Til redigeringen til thoering:

 

Er ikke sikker på hvor mye kjøling jeg trenger, siden jeg enda ikke har peiling på overklokking, men prøver å tilegne meg litt kunnskaper om emnet, siden jeg før eller senere skal klokke. Vil bare vite hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...