Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, da ville de tjent "renter" på pengene de ikke har betalt enda =P

 

Edit: Men er det ikke sånn at du kan "slutte" å ha dette tilbudet etter f eks 1 år ? I såfall er ikke det så dumt da.. levere tilbake utstyret og gå løs på en ny avtale.

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar
Edit: Men er det ikke sånn at du kan "slutte" å ha dette tilbudet etter f eks 1 år ? I såfall er ikke det så dumt da.. levere tilbake utstyret og gå løs på en ny avtale.

Nei, men etter tre år kan du enten betale en tusenlapp for maskinen, eller levere den tilbake. (var ihvertfall sånn når vi kjøpte en rå P3 @ 450MHz for bare 300-400kr /mnd. :p)

Lenke til kommentar

Jobbpc uten skjerm, tastatur og mus?

 

Når motar du i såfall denne maskinen? Socket 939 er vel ikke kommet ut enda? Da kan det vel ta sin tid før du motar maskinen.. og innen den tid kan hardwaren ha blitt en god del billigere. Er ikke sikkert kjøpet er like lønsomt/bra når du motar maskinen, som det er nå..

Endret av t0bben
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp laptop gjennom jobben til mor.. Skulle ha laptop og mor fikk et tilbud i posten. Det var en HP Compaq NX7000 som koster rundt 22.000 (inkl basestasjon) med masse programvare.. Jeg fikk den for 10.000 og betalte mor kontant. Kunne betalt 400 i mnden i 3 år, men siden jeg har pengene kjøpte jeg den like gjerne kontant..

 

3års Internet betyr at det er forhåndsbetalt for tre år, en ISDN-avtale.. Du trenger ikke bruke den, men du får jo mail/webplass og annet.. Jeg fikk Tele2 3 år med laptopen, men bruker ikke dette, bortsett fra mail/webserver..

 

En må jo også huske på at sammen med slike jobbavtaler er det en del gunstige garantier og avtaler via support som koster en del spenn om man skal kjøpe utenom..

 

Mor&far kjøpte for 4 år siden P3 550mhz på jobbtilbud og betalte litt i måneden i 3 år. Tror ikke dem ser på det som bortkasta.. Den funker fremdeles til deres bruk, men til mitt er den utgått dfor lengst.. En av grunnene til at jeg kjøpte meg egen maskin (beste innvesteringen jeg noen gang har gjort though..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sier du 600 før skatt, er dette 21600 totalt. Og 14400 fordi skatt blir redusert. Fortsatt ganske dyrt, synes jeg. Jeg aksepterte ikke tilbudet fra jobben - fant ut at jeg kan lage helt grei PC for 6000 (hadde HDD og grafikkort liggende).

 

Når det gjelder bredbånd, er regler følgende:

 

Du kan få skattefradrag hvis jobben eier PC-utstyr som brukes og jobben klarer å bevise at bredbånd skal brukes i jobbsammenheng. Hvis jobben betaler bredbånd, er halvparten av prisen skattepliktig. Dvs, jeg betaler 400 til NGT, får det refundert på lønnsslippen, og samtidig innberettes 200 kr som skattepliktig - og jeg betaler 100 kr i skatt. Dette skjer ikke hvis jobben eier linjen - hvis jobben er NGTs kunde og ikke jeg. (Snakk om dumme regler! det er forsatt bare meg som bruker linjen).

Lenke til kommentar
Men jeg kan jo betale 7.200 til mamma og pappa nå så betaler de alle avdragene, ville det lønnt seg?

visst du kan betale 7200 nå, hvordfor ikke få far din til å spytte inn et par tusen også spleiser dere på en helt normal pc da?

 

syns den var litt overkill den der maskinen, tviler på at verken du eller far din egentlig har bruk for alt det der..

Lenke til kommentar

f.eks:

 

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

- Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754

- 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA

- NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk Sort

- PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

- Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv

 

for: 10 500,- inkl porto fra komplett.no

 

 

 

lønner seg sjelden og kjøpe det dyreste av alt...

Lenke til kommentar

Husk på at når du kjøper en PC i butikk betaler du med penger du allerede har skattet av (hvis det er du som betaler da :p ). Går man inn på hjemmePC så blir det trekt FØR skatt, så en slik PC blir en god del rimeligere enn hvis man skulle kjøpt det samme i butikk for penger man allerede har skattet av.

Lenke til kommentar

Vi kjøpte en HP pc gjennom jobben t mamma, og angre den dag i dag..

Trangt kabinett og utrolig dårlig da de 3 årene var ferdig.

Imens gikk firmaet som leverte pcen konk, og all garanti og support var borte. Det va sinnsykt kjipt!

 

800 MHz prosessor, 30 GB harddisk og 32 MB skjermkort e kjipt med systemkravan som spill har no...

Men da var ta d beste og lå langt foran de fleste andre..

 

Bygg pcen sjøl eller bruk Pc-bygger på Komplett, så får du velge det du vil ha... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...