Gå til innhold

Anbefalinger til programvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri skjønt helt hva det er som er så bra med Opera, syntes Firefox er hekt ok jeg. Jeg syntes det er for mye unødvendig dill og dall i vinduet til Opera, og for liten plass til det det faktisk er til, web sider.

Ja, det er mange instillingar i Opera, og det tek tid å gå gjennom dei, men gjer du det kan du få Opera til å sjå ut akkurat slik du vil.

 

Min Opera ser akkurat ut som ein standard Firefox.

Lenke til kommentar

Var ikkje det som var poenget. Mange vert skremt av Opera sin standardutsjånad (masse panel osv). Eg går gjennom alt av instillingar og føler at eg kan velge den minste ting, noko eg liker. Blir berre teit å sei at Opera ikkje er bra fordi det er "unødvendig dill og dall i vindauget til Opera."

 

Grunnen til at eg bruker Opera er at Opera er mykje raskare enn Firefox for meg.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Hva er poenget med å tweake en ufri løsning til å se ut som en annen løsning når den andre løsninga er fri og trenger ikke tweaking.

Altså, hvorfor tweake Opera slik at den ser ut som standard Firefox når det er enklere å installere standard Firefox?

Fordi du må tweake firefox mye for å få til tabs, session save og mouse gesures, blant annet.

 

Dessuten er Opera et veldig pent program, ikke noe å si på der. Har mange søte features!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor bare Open Source(OS) programmer? Jeg har ikke noen problemer med å betale for et program hvis det er bra nok og bedre enn Open Source programmer.

 

Av en liste over anbefalte programmer vil jeg gjerne kunne se "alle" gode programmer, om dem nå skulle være Open Source eller Closed Source(CS). Vil ikke gå innpå en OS vs CS, men vil bare påpeke at begge utviklingsformene har sine fordeler og ulemper.

 

Som IDE for Java foretrekker jeg Borland JBuilder Dette er ikke Open Source, men de har en gratis utgave som kan brukes. Borland C++ Builder er også bra, har ikke brukt KDevelop så jeg kan ikke si noe om hvordan den er i motsettning. Et annet CS som kan nevnes er Opera. Den beste nettleseren etter min mening, er reklamebasert, men koster veldig lite, og er verd å betale for å støtte utviklingen av programmet mot andre nettlesere.

 

Og så har du Borland Together som brukes for moddelering(UML, klassediagrammer, osv..)

Lenke til kommentar

Vel... Jeg mener at en bare bør bruke programmer med åpen kildekode av veldig mange årsaker...

 

Dette kan selvsagt diskuteres opp og ned, men slik jeg ser det, har programmer med lukket kildekode ingen fordeler fremfor programmer med åpen kildekode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...