Gå til innhold

steam nede?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Could not connect to steam Network" får jeg når jeg prøver å logge inn...

Herregud så elendig den tekniske løsningen på spillet half-life er. Ikke nok med at spillet er det mest buggy spillet jeg noen gang har hatt på PC-en (trøbbel med skjermkort f.eks), nå har steam kommet inn i 1.6 og ødelagt counter-strike enda mer. Tar jo dritlang tid å starte spillet, og dritlang tid å joine et spill. Dessuten integrerer Steam seg altfor mye inn i PC-en. Jeg vil for pokker ikke ha Steam kjørendes i bakgrunnen hele tiden. Hva er poenget med Steam egentlig? Hvorfor kan det ikke bare være en server som sjekker CD-key, og versjon?

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en Quake3 CD-key billig?

Endret av GeeZuZz
Før du poster, kan du gå på steampowered.com, trykke på status og se hva det står.

Link. http://www.steampowered.com/status/status.html

Ikke for å virke sur, men tviler på at du har gjort det, siden du ikke visste det.

Selvfølgelig visste jeg ikke det! Ellers hadde jeg ikke spurt. Nå vet jeg det - takk!

Har dama mensen eller? ;)

"siden du ikke visste det" = siden du ikke visste at serverne var nede (hvis noen misforsto)

No problem.

Om dama mi har mensen? Hvilken dame? Trives singel jeg.

Men har dessverre mensen selv i dag. ;)

Herregud så elendig den tekniske løsningen på spillet half-life er. Ikke nok med at spillet er det mest buggy spillet jeg noen gang har hatt på PC-en (trøbbel med skjermkort f.eks), nå har steam kommet inn i 1.6 og ødelagt counter-strike enda mer. Tar jo dritlang tid å starte spillet, og dritlang tid å joine et spill. Dessuten integrerer Steam seg altfor mye inn i PC-en. Jeg vil for pokker ikke ha Steam kjørendes i bakgrunnen hele tiden. Hva er poenget med Steam egentlig? Hvorfor kan det ikke bare være en server som sjekker CD-key, og versjon?

1. Synes løsningen er grei jeg.

2. Har ikke merka noen bugs i spillet. (I SPILLET, oppdateringen og serverne er litt dårlige, sant nok.)

3. Lang tid å starte spillet? Få deg raskere maskin, ta diskopprydding, her funker det raskt nok.

4. Kan det ikke fjernes fra startup da? Valve tilbyr nok mer avanserte løsninger enn bare en simpel key-check. Er vel noen det er nyttig for, men ikke for deg kanskje... og ikke for meg... :thumbs:

1. Synes løsningen er grei jeg.

2. Har ikke merka noen bugs i spillet. (I SPILLET, oppdateringen og serverne er litt dårlige, sant nok.)

3. Lang tid å starte spillet? Få deg raskere maskin, ta diskopprydding, her funker det raskt nok.

4. Kan det ikke fjernes fra startup da? Valve tilbyr nok mer avanserte løsninger enn bare en simpel key-check. Er vel noen det er nyttig for, men ikke for deg kanskje... og ikke for meg...  :thumbs:

1. Var greiere i 1.5 f.eks.

2. Tja, jeg nevner f.eks bug'et som gjorde at konsollen når du loadet stod fast og du måtte trykke escape for så å trykke resume før du kunne begynne. Slik var det vel for alle som hadde ATI og kjørt openGL eller noe slikt.

Og hvis du minimerte spillet før var det slett ikke sikkert at spillet funket skikkelig igjen etterpå.

Nå fungerer det riktignok bra (begge eksemplene).

3. Hvis steam spanderte så... :) Før startet hl.exe når jeg trykte på den. Nå driver Steam og scanner disken min eller noe sånt, logger på, og styrer på ved oppstart. Aner ikke hva den driver med, men det tar over 30 sekunder. :scared:

4. Jo, men når du går ut av spillet ligger den allikevel i tray, og du må høyreklikke -> close for å avslutte den. Så vidt jeg har sett finnes det ingen måte å få den til å avslutte skikkelig. :mad:

Hva annet en cd-key check gjør den da? I allefall ikke sjekker om folk cheater. I forgårs var jeg på en server hvor ca 5 folk cheatet. Var egentlig ganske morsomt. :laugh:

Endret av GeeZuZz

Har sagt min personline mening om steam 100 ganger før og jeg sier den igjen:

I teorien er Steam veldig bra, i praksis ikke fullt så bra. Dette er pga bugs og treige oppdateringer.

Angående 2:

Hvorfor tror folk Steam slipper ut oppdateringene?

1. For å plage oss

2. For å faktisk fixe de bug'ene vi whiner om

Enkelt spørsmål spør dere meg.

Dere som er plaga over mye venting mens du joiner servere, dere burde virkelig vurdere oppgradering av pcen deres..!

Har sagt min personline mening om steam 100 ganger før og jeg sier den igjen:

I teorien er Steam veldig bra, i praksis ikke fullt så bra. Dette er pga bugs og treige oppdateringer.

Angående 2:

Hvorfor tror folk Steam slipper ut oppdateringene?

1. For å plage oss

2. For å faktisk fixe de bug'ene vi whiner om

Enkelt spørsmål spør dere meg.

Dere som er plaga over mye venting mens du joiner servere, dere burde virkelig vurdere oppgradering av pcen deres..!

/me kunne ikke sagt det bedre selv. ;)

Håper ikke Garbion Corporation® elns har copyright på den der meldingen, var tenkt til å si det til noen venner. Men ødelegger liksom å måtte nevne deg i meldingen... :roll:

EDIT: håpløst tidspunkt å gjøre en oppdatering da? Kunne fint ha vært gjort på natten da det ikke er så mange spillere? Mellom 18 og 19.30 er sannsynligvis da det er flest på nett..

Akkurat ja.... :roll: Norge med under 5 millioner innbyggere....tenk på USA da. Det er vel midt på dagen der kl 18-19 her, dvs ikkje "størst trafikk"

Btw, les news på steam.

Siterer:

Steam Status

March 3, 2004, 8:09 pm · Erik Johnson

Since this morning's update was released, the Steam network has been overloaded, causing many Steam users to be unable to login.

Until the Steam content servers are able to catch up with demand, some users will continue to experience slowness or unresponsiveness from the Steam client. We've been making some changes to the content servers today to accelerate this recovery, and we expect conditions to improve quite a bit by tomorrow morning.

Thanks, again, for your patience after this update.

Btw, les news på steam.

Siterer:

Steam Status

March 3, 2004, 8:09 pm · Erik Johnson

Since this morning's update was released, the Steam network has been overloaded, causing many Steam users to be unable to login.

Until the Steam content servers are able to catch up with demand, some users will continue to experience slowness or unresponsiveness from the Steam client. We've been making some changes to the content servers today to accelerate this recovery, and we expect conditions to improve quite a bit by tomorrow morning.

Thanks, again, for your patience after this update.

Godt å høre :yes:

"The game is currently unavailable.

Please try again at another time."  :yes:

Skjedde med meg og. Ta å start programmet på nytt.

Steam var maks ustabilt i går, det klikket sånn fem ganger når jeg spillte og nektet å starte ordentlig flere ganger. Når det gjelder oppdateringen btw var den på et genialt tidspunkt. Jeg kom hjem litt tidligere enn antatt i går, og fikk gjort litt forefallende arbeid istedenfor å spille cs :).

Hadde vært genialt hvis steam var blokkert til kl: 19:00 på kvelden hver dag :)

Edit: tasteleif

Endret av RolfOve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...