Gå til innhold

Geforce 2GTS prosjekt


Jalla

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg skulle nevne at jeg har et eget Gf2 GTS prosjekt...

Ramsinks:

Bruker en kontaktflate på 3-4 mm ren kobber pålimt aluminium kjøleribber, alt planslipt ned til 3 mikron.

GPU:

Blue orb...

 

Limet er seff arctic silver lim fra microplex

 

Kortet som skal herpes er et ASUS V7700 64 MB TV/out.

 

 

Fjøsmekk ruler! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

overklokking av skjermkort? på mitt GF2 PRO 64MB DDR fra MSi, kan jeg (og sikkert mange andre) overklokke skjermkortet så simpelt som bare faen. problemet mitt er at når jeg skal overklokke GPU'en, blir alt så faens ustabilt! 3dmark 2000 & 2001 henger seg under harde high detail tester. har jeg ikk nok kjøling? jeg har standers vifta + 2 andre vifter som er montert på en greie bak. jeg skal legge ut bilde senere. får den bare opp på 280MHz før alt bare klikker. RAM'en får jeg fint opp på 441 MHz

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Prosjektet er noe utsatt, men råmaterialene er der. Mulig det blir vannblokk på det + en quadro - tweak...

 

Planlegger ny rigg over nyttår, så snart GigaByte har sluppet 760MPX - kortet sitt.

 

Mhp SI bokas tabell over elektrokjemisk spenning, vil ikke Al "oppløses" etter 2 år pga. en elektrokjemisk spenningsforskjell med mindre en elektrolytt er til stede.

For at matriksen i et metall skal brytes ned kreves det god og rask transport av ioner og elektroner.

 

Da luft er det eneste som vil være kontaktbærende foruten metall mot metall, vil dette være neglisjerbart. Korrodering vil oppstå, men ikke av nevneverdig grad.

Vannkjølingssystemet mitt vil derfor KUN ha avionisert denaturert vann i sløyfa.

 

I should know.

 

Er tross alt metallurgiingeniør...

 

God Jul alle oc - freaks!!!

Lenke til kommentar

Det spørs om det har noe for seg å bruke en kobberplate som varmespreder. GPUen har jo allerede såpass stor overflate at den dekker BlueOrb.

 

EDIT:

Ooops... jeg misforsto litt. Men det samme som jeg sa over gjelder rambrikkene også, hvis ikke du skal bruke veldig store ramsinks, da.

 

Jeg ville ha kappet en slot1/slotA-kjøler i passe størrelser til ramsinks og GPU og brukt en 92mm eller 80mm vifte. Stille og effektivt.

 

Jeg har planer om å lage en duct rundt kortet mitt som blåser luft fra kassa horisontalt over alle kjøleribbene og ut gjennom et tomt ekspansjonskort-hull på hver side av kortet. Den kan jo lages av papp eller balsatre. :smile:

_________________

sig05.gif

 

My stupid website

 

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-22 23:47 ]

Lenke til kommentar

Hallo Jalla!

Prosjekter av ymse slag er alltid interessante, så pøs på! Det er alltids noe å lære....

Men en ting skjønner jeg ikke; Hvorfor lime aluminium til kobber da? Det må da være MYE bedre å lodde / sølvlodde fast kobber mot kobber i stedet?

Selv om du bruker du limet til AS, men allikevel? Er bare nyskjerrig på hvorfor du IKKE velger en slik løsning?

Ikke minst med din metallurg-bakgrunn. Jeg er absolutt sikker på at du derfor kjenner til forholdet kobber kontra aluminium, som varmeleder.....

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2001-12-22 23:01 ]

Lenke til kommentar

Tja...

 

Mange meninger om mangt her, men en Blorb kjøler bedre enn en Crorb. Planslipte bunnen.

 

Liminga blir punktvis. Ett punkt i hver kant av ribba.

Planlegger å frese små spor for kjøleribbene og presse dem nedi. Ovelflatene er slipt til 3 mikron, og med et venlig dytt vha av hydraulikk, skulle disse flatene smekke fint sammen for full kontakt.

 

Har dessverre ikke tilgang til sølvloddeutstyr.

 

Forøvrig står kassa (HQ08) i et rom som holder ca. 3 - 4 C, med et lite høl i veggen for ledninger til skjerm mm...

 

Funker som tusan.

 

Lasta ned "The fast & the Furious" her om dagen, og det inspirerte til trimming av litt av hvert.

Tynn story, men fullt opp av smekre beibs, krom og nitroanlegg.

 

Noe for oss gutta, hehe :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...