felix2004 Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 kan du ikke bare kort si hva som står der ? gidder ikke lese så mye
Endre Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 Folk fra asetek har registrert seg med flere brukernavn på XS' forum og snakket dritt om nVentiv og bra om seg selv.
ronnyaa Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Minner om en viss annen butikk som vi ikke skal nevne med navn. Da kommer snekkeren med hammeren og spiker pistol
upside Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 dette minner veldig om yummy... han gjorde jo akkurat det samme.
Skrue Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Slike tilfeller er og blir Tragiske Det må jeg si meg helt enig i. Men jeg synes vi heller skal diskutere sak, ikke personer. Drar det ut i en slik retning, blir tråden ganske fort stengt!
Novec Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Det er en vesensforskjell mellom yummy på diskuter.no og asetek i dette tilfellet: Vidar var en uavhengig privatperson på diskuter.no (det er grunnen til at han skaffet et nytt nick på et Overklokking.no-fiendtlig forum) mens asetek arbeidet som "asetek i forkledning" med tre nicks. Men ja, Skrue, det er liten vits å dra fram denne saken igjen nå...
menT4l Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 (det er grunnen til at han skaffet et nytt nick på et Overklokking.no-fiendtlig forum) ...... Syns dette er litt pussig jeg, så mye snusk blant de to største, nemlig nVENTIV og ASETEK, mitt råd til dem begge er å bruke litt mindre tid på å skryte av seg selv og temperaturene, og litt mer tid på å lage bedre produkter.
Novec Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Det vil alltid være kniving mellom konkurrenter, og når de er såpass små selskaper som Asetek og nVENTIV har det lettere for å bli til tider usaklig. Husk også at det ofte er tilhengerne av de to merkenavnene som kommer med det meste, ikke selskapene selv...
Arctic Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 råd til dem begge er å bruke litt mindre tid på å skryte av seg selv og temperaturene, og litt mer tid på å lage bedre produkter. Det var akkurat det jeg skulle si Det virker som de er litt redde for og lage "ekstrem-utgaver" av sine produkter. Folk modder de jo for tusenvis likevel... Det er selvfølgelig surt for en produsent å måtte ta i mot klager fra ukyndige/uheldige folk som f-eks drukner HK i kondens fra de lave temperaturene. Men da kan de i allfall legge inn en plombering eller begrensing på et topptrimmet system som man forholdsvis lett kan fjerne - selvfølgelig med forbehold at garantien ryker.
EC Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Må si jeg synes hele saken er nokså overopphetet, og jeg synes det er svært unødvendig at partene bruker tid og energi på slike ting. Kort og godt: lukk brødsaksa og kom opp med noe bedre. Det blir bare dumt å starte en krangel som ikke kommer til å føre noen vei uansett. Men om representanter fra Asetek eller nVentiv har lagt ut "sjitprat" om konkurrenten, bør firmaet som lønner uromakerne gå ut med en intern oppstrammer. God forretningsskikk er å ikke kaste dritt om konkurrentene, men i stedet komme med bedre produkter. Det har i alle fall fungert VELDIG bra for Overklokking.no. Forresten - hvem bryr seg vel om hva som vises på displayet foran på Mach II eller Vapochill? Det som teller er MHz, folks!
formann Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Forresten - hvem bryr seg vel om hva som vises på displayet foran på Mach II eller Vapochill? Det som teller er MHz, folks! Det er ikke så mange som bryr seg om hva som står på displayet. Det som er problemet i denne saken er at nVENTIV reklamerer med at med en Mach2 så vil man få en cpu-temp på -45c ved 100% load, og fordamper vil ligge på under -50c. Det som er faktum er at selv ikke fordamper klarer å holde i nærheten av -45c ved 100% load. Ved 135w heatload så vil fordamperen ligge på mellom -25 og -15c avhengig av fyllingen (typisk -20). Dette vil si at cpu-temp vil ligge mellom -5 og +5c. Er det bare meg, eller er det litt vell stor forskjell på -45 og 0c (+/-5c) ? Uniten bruker også over dobbelt så mye strøm om oppgitt. Alså holder ikke produktet hva det lover, og når nVENTIV i tillegg er klar over saken så drar det seg veldig mot bedrageri. Kunder får ikke det de blir lovet, og Asetek taper markedsandeler. Asetek prøvde å få nVENTIV til å korrigere det som sto på hjemmesidene slik at infoen ble riktig, men nVENTIV ba dem ryke og reise. Når de ikke ville høre på fornuft så ble de nødt til å gå ut med det slik at folk skulle være klar over hvor landet lå. At noen i Asetek har postet under falskt navn, og "bachet" nVENTIV sine produkter er ikke bra, men det er ikke stort annen enn barnslig og teit. Asetek - Ærlige overfor kunder, men barnslige. nVENTIV - Frekke og uærlige (bedrar kunder) Det som er kommet frem i ettertid om Asetek er bare XS og nVENTIV som griper etter halmstrå for å prøve å få oppmerksomheten bort fra seg selv. Den egentlige saken var og er fortsatt denne; nVENTIV bedrar sine kunder.
Daron Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Må si meg enig med Formann.. Klønete og "usportslig" framferd fra ASETEK forandrer ikke det faktum at nVENTIV leverer et produkt som ikke holder hva reklamen lover. Når det er et vesentlig avik fra produkt infoen, og til de faktiske ytelsene så er det et grovt brudd på markedsføringsreglene. Det hjelper ikke at de per dags dato har det beste systemet. Hva ville folk sagt hvis ASETEK lanserte en ny model som hadde bedre ytelse en hva nVENTIV faktisk har, men ikke så bra som nVENTIV sier de er... Tror du kundene til nVENTIV ville føle at de fikk hva de betalte for? nope.. trur ikke det nei.. de ville rope høyt og tydelig om pengene tilbake.. Løgn er løgn.. og skitkasting er skitkasting.. uting begge deler..
razer Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Kunne ikke vært mer enig med formann. Ser jo på XS-forumet at de bare snakker bort det egentlige spørsmålet og begynner å snakke om at de får bedre resultater med mach II, selv om det ikke var noe som helst spørsmål om det... THG clone?
Demogorgon Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 i steden for å bedrive kødd og tull, burde heller asetek konsentrere seg om å lage bedre festemekanismer til vapoene sine!
EC Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Demogorgon: de har da gjort det! http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=190582 Her er det:
Fragletrollet Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Ved 135w heatload så vil fordamperen ligge på mellom -25 og -15c avhengig av fyllingen (typisk -20). Dette vil si at cpu-temp vil ligge mellom -5 og +5c. Er det bare meg, eller er det litt vell stor forskjell på -45 og 0c (+/-5c) ? Kommer vel an på hva slags temperatur det er testet med, en xp 1700 lverer så absolutt ikke 135 w varme, ikke mer enn 60-70w, og da vil du vel få tilværmet oppgitte tempreaturer? Og nVentive har jo ikke oppgitt hvilken cpu dette er testet med? Og da er det ikke bedrageri. Men ta dette med en klype salt, da jeg ikke vet noe om kompressorkjøling.. og rett på meg om jeg snakker usant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå