Gå til innhold

E dette muligt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:wow: Hei Hei e dette muligt Redeon 9500 pro har hatt problemer en stund nå med Frezzing i spill,shut down og VPU recover for det meste Shut down og frezzing, lest her før og testet det meste av deres tips med ingen hell :( dette har bare balt på seg blit vere og vere (er hardcore Anarchy online spiller :p) spiller ca 10timer dag så det først eg kjekket for lenge siden når dette oppstod hvar viftenene og tror du ikke at viften som blåser ut luften ikke hvar koblet til :wow:.

koblet den til og etter den tid har den oppført seg so-so har noen rebooter etter en good del timer spilling, intil idag har den gåt helt gal kunne spille ca 1 time så begynnet helvet shutdown (reboot) logger inpå igjen tar det ca 5-10min reboot.

Søkte litt på forumet her tok ikke lange tiden før eg fant noe mangen som lider av dette ser det ut som radeon :thumbdown: Prøvde Omega og 3.10 uten hell med omega begynt eg og få den VPU feil mld bedre en shut down da :p.

Til saken hehe! Ingen ting funka så og åpnner kabinetet og ser på skjermkort viften den står helt i ro så eg lurer på om den har sakt takk for seg idag siden eg har altid kunne spille noen timer før problemer eller har skjermkortet vert uten vifte helt fra start og bare blit mer og mer fucka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant deg litt vanskelig å forstå, men skal prøve å skrive noen ord fra det jeg fikk med meg.

Slike problemer kan stort sett bare ha to årsaker:

1. Noe har for lite/ustabil strøm

2. Noe er for varmt

(3. Virus)

Siden det med kabinettvifta løste problemet midlertidig er nok varmen mest sannsynlig problemets kjerne. Det du må gjøre er å finne ut hva det er som er for varmt og hvorfor. Kanskje CPU-vifta ikke går rundt? Kanskje kjøleren ikke står ordentlig på? Kanskje skjermkortvifta ikke går?

For øvrig er siste ATi-driver v4.2.

Og hva i huleste er frezzing? :dontgetit: Mener du frysing?

Edit: Etter enda en gjennomlesning fant jeg jo ut at skjermkortvifta di står! Det er ganske sikkert der hunden er begravet (der problemet ligger).

Endret av aschj
Skrevet
Til saken hehe! Ingen ting funka så og åpnner kabinetet og ser på skjermkort viften den står helt i ro så eg lurer på om den har sakt takk for seg idag siden eg har altid kunne spille noen timer før problemer eller har skjermkortet vert uten vifte helt fra start og bare blit mer og mer fucka?

Her er jo svaret på problemet ditt. Hvis ikke vifta på skjermkoret virker så blir VPU for varm. Bytt vifte, så går nok dette bra.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...