Gå til innhold

Tips til hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, her er mine meninger

 

PortaPro

 

+Behaglige

+Helt forbanna rå lyd

+Sammenleggbar

+Billige

 

-stygge (IMO)

 

Sennheiser PX200

 

+Behaglige

+Sammenleggbar

+ God mellomtone og diskant

+ Pen å se på

 

-dårlig bass

-dårlig isolasjon

-dyre

 

Sennheiser PX100

 

+Behaglige

+Helt forbanna rå lyd

+Sammenleggbar

+Pen å se på

 

-Litt dyrere enn Portapro og litt billigere enn PX200, mellomting med andre ord :)

 

jeg ville ha gått for PX100 eller Portapro

Lenke til kommentar

Litt morsomt å observere at dette forumet har blitt lydens svar på Intel VS AMD ..

 

 

Her går det nesten utelukkende i enten Koss eller Sennheiser nå. Prøv noe annet en gang i blant, kanskje.

 

Har lyttet på SR125 selv, og de var kongebra. Har Portapro, og må bare spille høyt når jeg hører på f.eks. Röyksopp og Massive Attack, men ingen har klaget på bussen ennå, ikke engang når det er stappfullt. Jeg har prøvd å ta dem av hodet i slike situasjoner, og kan nesten ikke høre noe på ca. en armlengdes avstand, da det blir overdøvet av omgivelsene.

 

Så jeg synes det er en smule overdrevet når folk sier slikt om Portapro. Når jeg spiller høyt, viser displayet 20 i volum, på en Sony NET MD. Synes det er høyt nok i massevis i de fleste situasjoner, spiller gjerne lavere.

Lenke til kommentar
Hva med Ur40, da? Har de selv og er kjempe fornøyd! :) Selges for 370,- hos Komplett.no.

 

Skikkelig god lyd spør du meg! :thumbup:

Som du ser av emne og orginalpost, så er jeg ute etter noen jeg kan stappe i (jakke)lomma når jeg er ferdig. UR40 er sikkert greie, men store gode høreklokker har jeg...

Lenke til kommentar

Følsomheten oppgir hvor lettdrevne de er. Dvs hvor mange dB ut 1 watt inn gir.

 

 

Om Ohm: (sakset fra HIFI Klubben)

Dette er det som heter impedanse - elektrisk motstand.

Forsterkeren vil føle en viss motstand i høyttalerne, og denne måles i ohm. Jo lavere tall, jo mindre motstand vil forsterkeren kjenne i høyttaleren. Men ved mindre motstand vil det gå mer strøm, og noen forsterkere liker ikke 4 ohm eller lavere. Forsterkeren kan da gå varm, og ved langvarig bruk med lave impedanser, kan forsterkeren bli overbelastet, og bli "sprengt". Det som da har skjedd, er at utgangstransistorene kan ha smeltet grunnet varmeutviklingen, eller strømforsyningen er ødelagt. Dette er en overbelastning som ikke dekkes av garanti.

 

De fleste høyttalere som lages idag har en impedanse på 4 eller 8 ohm, men ikke bli overrasket om du ser en høyttaler med 16 ohm!

 

Bilstereohøyttalere er ofte nede i 2 ohm, til og med 1 ohm! Disse bør IKKE brukes på hjemmeforsterkere!

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

rasgar: frekkas!

jon-d: takk!

 

Porta pro bråker ut, dvs at de som sitter ved siden av deg hører støy fra din musikk. Det synes jeg er ukult, mens andre synes det går bra (tilogmed finner det kult :no: )

 

Mitt forslag til hele verden er at alle kjøper godt isolerte headset :yes:

Lenke til kommentar
Følsomheten oppgir hvor lettdrevne de er. Dvs hvor mange dB ut 1 watt inn gir.

På hodetelefoner er skjelden følsomheten angitt i db/w/m, men i db/100mW ved normal bruk, feks. Dette tallet kan med hodetelefoner trikses med, men til vanlig bruk er høyere bedre.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
QUOTE (Zaeira @ 02/03/2004 : 12:04)

PX100 og PortaPro skal ikke ha stor lyd forskjell, ifølge Jonki, som har begge.

Les her. 

 

jeg har bare PX100 og PX200, har ikke PortaPro, jeg har sagt at jeg har prøvd PortaPro

 

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe px100 eller px200. Hvor stor forskjell er det på LYDEN? isolering har ikke så veldig mye å si.

 

Hvilken duger best til nirvana, metallica, dimmu borgir, big bang, +++, +++

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...