Gå til innhold

hva er det beste hk


Joggi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quoter meg selv fra en liknende tråd.. Socket A, OBS! Les tomshardware test linken!

Hvilket HK som er "best" er vel litt vanskelig å si fordi de er jo ganske like (altså toppmodellene i ca 1000kr+ klassen).

 

Klikk HER for å lese en test av HK'er...

 

Personlig så har jeg AOpen AK79D-400MAX, som jeg er veldig fornøyd med... Jeg valgte AOpen fordi jeg aldri har hatt noe problem med AOpen sine HK'er, det er ikke så mange i Norge som har AOpen HK og sist, men ikke minst så passet fargen på kortet best med den "looken" jeg ville ha i PC'en... F.eks så hadde ikke et rødt HK passet så bra med mine blå neon katoder osv...

 

Så akkkurat denne, som "beviser" at AOpen sitt HK er "best"  :p  Vel og merke så er det ikke akkurat de store marginene det er snakk om, men det var visst pga av at CPU'en ble bittelitt overklokket... Men hvis du leser testen på Tomshardware så viser deg seg at ikke alle benchmakrsene er med...

 

Men som Tomshardware skriver sin test av HKer:

"It is extremely difficult to choose one winner from nine motherboards. Most of the boards in the test met the requirements extremely well, as not one of them displayed any significant weaknesses. "

 

EDIT: etter å ha lest testen på tomshardware tror jeg at jeg heller ville gått for Gigabyte GA-7NNXP, den hadde uansett passet enda bedre inn med tanke på fargene... Send PM hvis noen er keen på å kjøpe mitt AOpen HK (for en redusert pris selvfølgelig), så jeg kan få perfekt farge harmoni i mitt kabinett!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg har bare Socket A er (Abit NF7-S 1.2) fornøyd med hk min :D men kanskje 2.0 var bedre men jeg har ikke test :w00t:

Socket 478 Hmm... min pappas pc'n husk ikke hk "gikk ikke sjekk" men tror (Compaq S6000T Intel P4 800MHz Hyper-Threading) han kjøpte ferdig pc'n Og har Hyper-Threading CPU1 og CPU2 :D jøss... Selge ikke må kjøpe pc i compaq :yes:

 

Socket 754 -har ikke test-

 

Socket 939 -skal ha ny hk tenkte meg-

Endret av Thomas :-)
Lenke til kommentar

Hvis det er ytelse standard klokket man er ute etter er det nesten samme hvilket kort man velger, de store forskjellene i ytelse er det chipsettet som utgjør.

 

Disse vil vel jeg si er blant de beste korta fra en overklokkers syn:

 

Socket 478 : Asus P4C800 (I875P)

Socket A : DFI Infinity/Lanparty rev. B (nForce2 Ultra400)

Socket 754 : Shuttle AN50R (nForce3 150)

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Hvis det er ytelse standard klokket man er ute etter er det nesten samme hvilket kort man velger, de store forskjellene i ytelse er det chipsettet som utgjør.

 

Disse vil vel jeg si er blant de beste korta fra en overklokkers syn:

 

Socket 478 : Asus P4C800 (I875P)

Socket A : DFI Infinity/Lanparty rev. B (nForce2 Ultra400)

Socket 754 : Shuttle AN50R (nForce3 150)

Slenger meg på med en stor og feit "enig".

Lenke til kommentar
Hvis det er ytelse standard klokket man er ute etter er det nesten samme hvilket kort man velger, de store forskjellene i ytelse er det chipsettet som utgjør.

 

Disse vil vel jeg si er blant de beste korta fra en overklokkers syn:

 

Socket 478 : Asus P4C800 (I875P)

Socket A : DFI Infinity/Lanparty rev. B (nForce2 Ultra400)

Socket 754 : Shuttle AN50R (nForce3 150)

er det noen forskjell på asus p4c800 og deluxe-E versjonen untatt antall usb og raidstøtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...