Gå til innhold

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det selv, men liker det ikke noe særlig. Av og til slår IS-en seg vrang, og objektivet vibrerer i stedet for anti-vibrerer. Bildene blir da dårligere i stedet for bedre.

 

Jeg har dog ikke testet det skikkelig på bildekvalitet, men en annen i Akam som tok en titt på det fant det greit, men ikke på langt nær så bra som fast optikk eller 17-40 som han testet mot.

Lenke til kommentar
Jeg har det selv, men liker det ikke noe særlig. Av og til slår IS-en seg vrang, og objektivet vibrerer i stedet for anti-vibrerer. Bildene blir da dårligere i stedet for bedre.

 

Jeg har dog ikke testet det skikkelig på bildekvalitet, men en annen i Akam som tok en titt på det fant det greit, men ikke på langt nær så bra som fast optikk eller 17-40 som han testet mot.

Da er det jo noe feil med objektivet ditt!?!?!?!?

 

Hva slags usakelig svar/kommentar er dette Wirak?

Kunne forventet dette fra en hvem som helst annen, men du kan bedre enn dette Wirak! Slik du svarer ser det jo ut som om objektivet er direkte dårlig..... og det er FEIL!

 

Ei heller er vel en sammenligning med 17-40 særlig nyttig egentlig? Da det dekker ett helt annet zoom-område. Eneste måtte være hvis han som stilte spørsmålet også fortalte at han hadde en 17-40 fra før, så han hadde sammenligningsgrunnlag.

 

JA, fastoptikk er nok bedre, finner sikkert andre zoomer som er bedre også.

 

Spørsmålet var bla. om det er en ok "allround zoom" og det er det så absolutt.

 

Jeg antar at "tovito" er den samme som har stilt samme spørsmål på foto.no.

Spørsmålene er *mye bedre* besvart der....

Lenke til kommentar

Antar at forskjellige svar i forskjellige fora kommer av at det er forskjellige mennesker som svarer.

 

Har ikke dette objektivet selv, men er et av de jeg har vurdert/ vurderer.

 

Anbefaler å ta en tur på www.photosig.com. Her har de en veldig nyttig funksjon, nemlig muligheten til å søke på bilder tatt med forskjellige objektiver.

 

Her kan det se ut som om portrett etc. gir greie bilder med 28-135, mens natur/ bymiljøer mangler noe (skarphet eller kontrast).

Man må selvfølgelig tenke på at disse bildene kan være helt forskjellig behandlet i PS, tatt med/ uten stativ, forskellig nivå på fotografen etc., men synes alikevel de kan gi en god pekepinn på hva man kan få til med de forskjellige objektivene. Spesiellt fordi man kan se på bilder av samme type som man tar (ønsker å ta) selv.

Har sett på mange bilder tatt med dette (28-135), med Tamron 28-75 2.8 Di og med Canon 17-40, og det er helt klart , subjektivt for meg vel å merke, at de to sistenevnte kan gi "bedre" bilder av den typen jeg er intressert av.

 

Det beste hadde jo vært og prøvd ut de forskjellige selv, men det tror jeg er nesten umulig å få til i Norge.

Lenke til kommentar

Forøvrig er 28-135 rått overpriset i endel butikker.

Canon har satt ned prisen, og når Fotohuset i Oslo (butikk) kan selge det for 4800.-, hører det ikke hjemme at noen nettsteder, slik som XD, skal ha 6000.-.

 

Forøvrig kan man få det hjem fra USA for rundt 4000.- inkl. frakt og ferdig momset.

Lenke til kommentar

Vell, blandede følelser her ja. Joda, har den samme diskusjonen pågående på Foto.no. Må si jeg er litt forundret over svarene her i forhold til Foto.no. Virker som om folk er mere saklig på dotten enn her. Har fått svar på det jeg trenger å vite!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...