Gå til innhold

Molex fjerner


Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få tak i en sånn "ting" som man fjerner molex koblere med?

Det er snakk om i forbindelse med kabelstrømper til psu.

Hvis det er uklart hva jeg snakker om :blush: så er det et sånnt verktøy som han duden her brukte http://www.gruntville.com/howtos/psu_sleeve/index.php

 

Jeg lurer såklart på hvor jeg kan få tak i et sånnt verktøy i norge, helst gå i en butikk å kjøpe det, men kan nokk bestille også :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Putt en tykk nål inn i kontakten, og dra den rundt i sirkler. Da vil du se at hakene dyttes ned, og pinnene detter ut. Senere kan hakene dyttes opp igjen, og de sitter akkurat som før. Bare husk å ta ut strømmen...

det letteste er nok og gjer på denne måten uten verktøy!

Kan og bruke lite skrujern eller noe annet som er lite.

Lenke til kommentar

Teleskopantenne til små radioer og lignende..!!!! :yes: Definitivt den letteste metoden!!

 

Den jeg fant hadde rør som passet til både hun- og han-delene av molexen!

 

Det du gjør er å tre røret som passer, rett ned på den pinnen du skal ha ut. Da trykkes begge mothakene inn, og du trekker smertfritt ut pinnen. :thumbup:

 

På hovedkort-pluggen er det en helt annen sak.. Der er hullene på siden av hver enkelt pinne så små at jeg måtte ta en sånn papir(eller plast)kledd ståltråd-sak som følger med brødposer, til hjelp. Denne var enda litt for tykk, så den måtte hamres litt flatere før det gikk. Lag to slike, og dytt ned på hver side av pinnen samtidig. Treffer du, kommer pinnen ut uten så mye makt. :thumbs: Du hører et LITE klikk når du treffer hver enkelt mothake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...