Gå til innhold

Skj.kort U/vifte

Ulven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en pc som skal brukes kun til server. Trenger ikke skjerm. Men for å få den pc-en tilnærmet lydløs lurer jeg på om jeg kan fjerne vifta som står på grafikkortet. Trenger grafikk-kortet kjøling når jeg ikke skal bruke skjerm og pc-en kun skal kjøre noen cs-servere i winxp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det vifte ville jeg ikke fjærnet den, men til nøds kan du teste å sette den på 7v eller 5 v, eller montere en kraftig kjøleribbe på den

Skrevet

Det er lurt å ha skjermkortviften på,det blir jo varmt når pcen står på lenge. Visst du ikkje liker støy, så kan legge harde skumplater på innsiden av kabinettet, bare ikkje dekk til kjøleåpningene...Det finnst guider på hvordan du gjør det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis det skal være en server så trenger du vel ikke noe skjermkort i den i det hele tatt :wow:

Bare å legge inn enn fjernstyringsprogram som f.eks remote administartor slik at det starter automatisk og sette opp sånn at det ikke trenger interaksjon ved oppstarten (altså autologin og halt on no errors i bios)... Da kan du fjerne sjemkortet fullstendig...

Skrevet

Hvorfor ikke bruke et gammelt skjerm-kort, AGP kort m/8MB -standar i ferdigpcer for 4-5år sia :lol: ... Kjøp f.x. et GF MX400 til vrak pris.

fjerne det ?!

LOZER

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...