Gå til innhold

Piksel feil på 173T


Lord_Linus

Anbefalte innlegg

:cry: Hallo!!!

Enig med dere som sier: Sorry dette var ikke skjermen for meg. Kjøp den et annet sted. Komplett stinker. Kjøpte nettopp en shuttle, og en 173t for kr: 15300,- hods Hardwarebutikken. De skulle ha kr: 17600,- hos Komplett.

 

 

NB: Hvordan er det lettest å sjekke etter døde piksler? er litt grønn. Syntes dette godt???

 

Er denne skjermen virkelig bedre enn feks Eizo??

Håper på noen svar. På forhånd takk!!

 

Mvh Jan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt råd er - ikke se aktivt etter døde piksler - hvis du ikke har tenkt å sende tilbake skjermen, det gjør de døde pikslene desto mer irriterende etterpå.

 

Du oppdager de nok raskt uansett hvis de er plagsomme. Vis et bilde med helt svart skjerm og så et bilde med helt hvit skjerm - da har du dekket det meste.

Lenke til kommentar
Kjøp den et annet sted. Komplett stinker. Kjøpte nettopp en shuttle, og en 173t for kr: 15300,- hods Hardwarebutikken. De skulle ha kr: 17600,- hos Komplett.

Skjermen koster 19 kroner mer på Komplett, og den dyreste Shuttelen koster 350 kroner mer på Komplett enn på Hardwarebutikken (hwb). Så hvor du har de prisene fra, nei, det aner jeg ikke. Bevist uthenging av Komplett fordi du har noe mot de kanskje?

 

Skjønner ikke hvorfor jeg skal kjøpe skjermen 19 kroner billigere ett annet sted, når jeg har utelukkende gode erfaringer med Komplett, men ingen erfaringer med hwb. Tviler ikke på at hwb er en seriøs bedrift, og jeg vil gjerne prøve de en gang... men ikke med en så dyr vare.

 

EDIT : Med den prisen har du nok kjøpt en ferdigbygget Shuttle, og de kan være meget forskjellige fra produsent til produsent. Komplett lager sine egne PC'er, og komponentene som sitter i, kan være veldig forskjellige fra de som Hardwarebutikken har i sine.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Bestilte meg en 173T for ett par timer siden. Mange med denne skjermen som har opplevd pixelfeil? Om du ikke har pixelfeil. hører jeg gjerne fra deg også.

Jeg har hatt min 173t i 3 uker nå, og er strålende fornøyd. Jeg har 1 død pixel. Den er svart og ikke så veldig synlig fordi den ligger øverst i hjørnet. Har prøvd hw.no sin teknikk for å bli kvitt den, men det har vært uten hell.

 

Litt surt å bruke 5000kr på en skjerm når den har en feil, men jeg bryr meg ikke så mye fordi den er så lite synlig.

Lenke til kommentar

Hallo Afseth!!!

Mente selvfølgelig ikke å slakte Komplett. Men som du sier fikk jeg maskinen ferdigbygget. Men når prisen for 1 times bygging er 1200,- hos komplett,og 300,- hos HWB er det jo ganske stor forskjell. Syntes jo en timelønn på 1200,- er drøy. Man kan jo leie seg en bra advokat for samme pris. La du merke til at Komplett

"tilfeldigvis" skrudde opp prisen på Samsungen etter testen da?? Fra 4518,- til 48xx? Man skal vel være litt naiv for å tro dette er tilfeldig. Siden jeg totalt sparte et par tusen ca hos HWB, må man jo si disse er billigst. Kjenner dessuten en som jobbet hos Komplett tidl, nå hos konkurrent som sier at Komplett nå har øket prisene sine betraktelig etter å ha"overtatt" store markedsandeler. Rart de var billigere i starten med mindre konkurranse. Men som sagt, jeg har ikke opplevd noe negativt hos komplett. Så lykke til med videre handel hos de.

Lenke til kommentar
La du merke til at Komplett

"tilfeldigvis" skrudde opp prisen på Samsungen etter testen da?? Fra 4518,- til 48xx? Man skal vel være litt naiv for å tro dette er tilfeldig.

Hei!

 

Ok... er enig i at Komplett nok er dyrere enn HWB, ihvertfall når det gjelder den varen. Men når det gjelder prisoppgang på Samsung 173T; Like etter testen, gikk jeg inn på Komplett og HWB for å sjekke priser. Prisen var rett under 5000 på Komplett, og marginalt billigere på HWB. Noen dager etter dette, sjekket jeg prisen igjen. Da var den 4518 kroner på Komplett, og litt dyrere på HWB. HW.no testen sto da listet opp under "norske tester" på Komplett, så da var den registrert. En uke eller to etter det sjekket jeg igjen for å kjøpe skjermen, og da var den gått opp til 4800-og-noe. Så det virket som de satte ned prisen rett etter testen som ett slags tilbud, før de skrudde den opp igjen, men samtidig billigere enn det skjermen var før testen.

 

HWB er en helt ny aktør i markedet, og de MÅ derfor ha lave priser for å bli lagt merke til i jungelen blant etablerte web-shopper. Det, sammen med at de sender med sjokolade (genialt trekk) og god service, gjør at de er en av "kometene" blant nye web-shopper. Komplett er en vel-etablert web-shop, og på grunn av ett godt rennomé (tror det skrives slik), så kan de tillate seg å ta litt mer betalt uten å miste for mange kunder. På Samsungen lå de 19 kroner over HWB, mens det på andre varer kanskje er litt for stor forskjell. Det er tidkrevende å sjekke priser overalt, for å ikke ligge for høyt i forhold til konkurrentene.

 

Skal teste ut HWB neste gang jeg skal kjøpe noe som ikke er for dyrt... for jeg tviler ikke på at det er tilfeldig at de får så god omtale her på forumet.

Lenke til kommentar

Har nå nettopp hentet Samsung 173T på Posten, installert den og testet den i 10-15 minutter. Jeg er veldig fornøyd. Bildet er knivskarpt, god lysstyrke og ikke minst... ingen pixelfeil som er så klare at jeg har oppdaget de ennå. Har ikke saumfart skjermen, men har tatt ett kjapt overblikk og ser ingenting. Som sagt... førsteinntrykket er meget godt.

Lenke til kommentar

Hallo Afserth. Grattis med ny skjerm da. Enig med deg i at jungelen med nettbutikker er stor og farlig. Hadde nettopp en bærbar Tundra fra Ps data, og de som kom fra whitebox ble slaktet pga rot og tull. Så det gjelder utvilsomt å være på vakt der ute. Ellers er jeg som deg overrasket over min Samsung. Men er jo litt usikker da, ettersom Eizo liksom skal ha verdens beste skjermer. Men jeg har jo 9 dager igjen av 14 dagers fristen evt. Ellers syntes jeg forøvrig ta servicen på HWB var upåklagelig. Dette med sjokoladen tror jeg egentlig er litt gratis reklame for naboen der nede i Sandefjord som leverer denne sjokoladen, he he. Men jeg har faktisk en uheldig erfaring fra Komplettdata på Stovner, hvor en selger forsøkte prakke på meg en LG crt skjerm som han mente var bedre enn alt annet!!! Alle skjønner jo at dette er tull.

Du får komme med noe info når du har testet skjermen din skikkelig.

Lykke til

Mvh Jan. :yes:

Lenke til kommentar

Bruk AIDA32 sin skjermtest til å finne pixel-feil.

 

Min 173T var helt uten pixel-feil når jeg fikk den, men etter noen dagers bruk dukket det opp to stykker. En gul og er rød. De er ikke i midten av bildet, så de er ikke så synlige, men litt merkelig at de plutselig skal dukke opp :ermm: Bare det ikke dukker opp fler så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...