Gå til innhold

Valg av 9800 kort


PulZ

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg hatt et GeForce fx 5900 kort som jeg kvitter meg med på grunn av kraftig støy.

Og sitter nå å sikler på 9800 kort.

 

Så jeg sitter å ser på PowerColor Radeon 9800 PRO og lurer om dette er noe særlig tess.

Har søkt litt i forumet og kommet fram til at det har vært noen tilfeller med dårlige kjøleribber, men dette har jo blitt ordnet.

 

Ellers så er det jo Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO som står på valgs lista mi.

Men dette kortet er jo ikke kommet inn til noen butikker ennå.

 

For meg er så er det viktig med et skikkelig lavt støy nivå, mens jeg kan gjerne offre _litt_ ytelsle for å ha et stillere kort.

 

Så hvordan er det powercool sine kort, er dem til å anbefale ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepps,

Hvis du ser under erfaringer i prisguiden er det flere som mener at kortet støyer. Jeg venter mitt PC 9800pro ganske snart så da får jeg prøvd... Nå skal det sies at jeg har tenkt å kjøre dette i en bråkebøtte av en barebone...(De ser lekre ut, men fy flate som de suser...)

 

Mvh Børge

Lenke til kommentar

Jeg selv har en barebone, men jeg har aldri hørt en pc som har et så lite støy nivå som dette.

Barebone jeg har er vel kåret som den stilleste barebonen hos sfftech, og det var en av grunnen til jeg også kjøpte denne modellen.

Problemet ligger i at jeg vil bevare denne stillheten, og desverre har jeg ingen mulighet til å ta i bruk noe heatpipe osv på skjermkort på grunn av kortet skal i barebone.

Lenke til kommentar
Jeg selv har en barebone, men jeg har aldri hørt en pc som

Hei igjen,

Jeg har Soltek 3401 eller hva-det-nå-var. Den var også kåret til stilleste i klassen, men det er kanskje bedre alterantiver. Hadde en shuttle på prøve, den holdt på å gjøre meg gal... Litt off-topic nå ja, men det er jo begrenset til hva man får plass til av skjermkort i et slikt kabinett også.. Jeg krysser fingrer og tær for at dette skal gå bra...

 

Børge

Lenke til kommentar
PowerColor sine kort har meget lite støy, og de har fått nye forbedrede vifter så det skal ikke være noe problem ;)

Vel, det spørs nok hvem som hører. Mitt 3-4 uker gamle PC9800pro hylte ihvertfall godt i forhold til et Sapphire 9600XT som jeg hadde en periode.

 

Jeg byttet selvfølgelig ut originalkjøleren på 9800pro-kortet til fordel for en lydløs kjøler umiddelbart.

Lenke til kommentar
PowerColor sine kort har meget lite støy, og de har fått nye forbedrede vifter så det skal ikke være noe problem ;)

Vel, det spørs nok hvem som hører. Mitt 3-4 uker gamle PC9800pro hylte ihvertfall godt i forhold til et Sapphire 9600XT som jeg hadde en periode.

 

Jeg byttet selvfølgelig ut originalkjøleren på 9800pro-kortet til fordel for en lydløs kjøler umiddelbart.

Hvilken kjøler du byttet ut til ?

 

Plager meg at tilbake meldingene rundt powercolor korta er så svingende

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
PowerColor sine kort har meget lite støy, og de har fått nye forbedrede vifter så det skal ikke være noe problem ;)

Vel, det spørs nok hvem som hører. Mitt 3-4 uker gamle PC9800pro hylte ihvertfall godt i forhold til et Sapphire 9600XT som jeg hadde en periode.

 

Jeg byttet selvfølgelig ut originalkjøleren på 9800pro-kortet til fordel for en lydløs kjøler umiddelbart.

Vel, kompisen min har Pc9800 Pro og det bråker ikke i det hele tatt, spørs egentlig hvordan resten av pcen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...