Gå til innhold

Gammel pc kalles "rask" pc på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke en gang på prisen... :blush: Ble bare så irritert over måten han skrøt denne utdaterte maskinen opp i skyene. Jeg klikket på overskriften "Meget rask pc" og forventet liksom ikke finne en 1.7ghz og et gf3....

 

Skulle vært et eget sted som i "gledesutbrudd" der man kunne få blåst ut litt :p

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Det er jeg som selger denne maskinen, og blir kraftig provosert av at noen i det hele tatt nevner ordet svindler!!!

 

Dette er for så vidt en kraftig maskin, som faktisk holder godt følge med den A64 maskinen meg sitter å skriver dette på. Selvfølgelig kan man hevde at 3D ytelsen kunne ha vært bedre, men denne maskinen greier tross alt å kjøre de aller fleste av dagens spill i f. eks 1024 oppløsning.

 

Prisen mener jeg er rettferdig. det er ihvertfall ikke snakk om noe i nærheten av svindel!

Dessuten gir jeg faktisk de som kjøper hw av meg meget god service, og de blir oppfordret til å ringe meg hvis noe skjærer seg...

Hvis jeg hadde regnet på alle timene jeg har brukt på å hjelpe folk med ting som jeg på ingen måte er skyld i hadde jeg blitt skremt!

 

Dette er en ok maskin som er rask og stabil, go som dekker de aller fleste behov..

Man må huske på at det er langt fra alle som har tilsvarende behov som vi som har dette som hobby og til og med livsstil.

Lenke til kommentar
Kraftig overpriset :thumbdown:

Hmm.. den var jo ikke så kjempedyr da. Mange som ville ha kjøpt den skal jeg si deg.

 

Solgte for et par månder siden en PC:

 

17" Skjerm

Abit KT7A v1.3 (støtte for AMD XP prosessorer)

Duron 1Ghz

256MB SD-ram

20GB harddisk

24x CD-Rom

CD-brenner 12x CD-R 10x CD-RW 32x lese

Diskettstasjon

Voodoo3 3000 (Skulle hatt et GF4MX kort i, men det virker ikke med KT7A)

Creative SoundBlaster 1024 Live!

Cnet 10Mbit TP/Coax

Mus

Tastatur

Creative høyttalersett med 2 satellitt høyttalere og en sub

 

 

Fikk solgt denne for 2500Kr uten problem. Akkurat en sånn som deg sa jeg ikke ville få mer enn 1000kr for den.

Lenke til kommentar
Det er jeg som selger denne maskinen, og blir kraftig provosert av at noen i det hele tatt nevner ordet svindler!!!

 

Dette er for så vidt en kraftig maskin, som faktisk holder godt følge med den A64 maskinen meg sitter å skriver dette på. Selvfølgelig kan man hevde at 3D ytelsen kunne ha vært bedre, men denne maskinen greier tross alt å kjøre de aller fleste av dagens spill i f. eks 1024 oppløsning.

 

Prisen mener jeg er rettferdig. det er ihvertfall ikke snakk om noe i nærheten av svindel!

Dessuten gir jeg faktisk de som kjøper hw av meg meget god service, og de blir oppfordret til å ringe meg hvis noe skjærer seg...

Hvis jeg hadde regnet på alle timene jeg har brukt på å hjelpe folk med ting som jeg på ingen måte er skyld i hadde jeg blitt skremt!

 

Dette er en ok maskin som er rask og stabil, go som dekker de aller fleste behov..

Man må huske på at det er langt fra alle som har tilsvarende behov som vi som har dette som hobby og til og med livsstil.

Vil først si at jeg aldeles ikke synes prisen var så veldig avskrekkende. Den er absolutt ikke verdt pengene for en som kan å bygge maskinen selv, men for en vanlig bruker med nada peil på bygging så er det en OK deal. Men heller ikke noe mer enn det.

 

Men å kalle maskinen rask og å påstå at den kjører nyere spill "helt OK", den må du nok bite i deg. Jeg kan lett grave frem flere spill der disse spesifikasjonene blir for dårlige for 1024x768. Skal man kjøre lavere oppløsning duger en Xbox til 1500,- bedre.

 

Se for eksempel denne... Og da har jeg ikke en gang orket å lete etter billigst mulig. Bare tok en på måfå. (Jada... Celeron er bajs, men en 1.7GHz Williamette (som jeg antar at det er...), er ikke så lynhurtig det heller. I tillegg har man 3 års FULL garanti på denne kontra en brukt sak, samt lisenser på programvare.)

 

Fra annonse:

 

Dette er en meget rask maskin som egner seg ypperlig til alt fra spill til foto- og videoredigering.

Programvare kan medfølge etter avtale.

 

Det å selge hardware for så å "sende med programvare" undergraver hele databransjen, da det tar butikk fra oss som faktisk prøver å livnære oss på dette. Det er rett og slett en uting.

 

Så alt i alt synes jeg at tilbudet ikke er spesielt gunstig. Jeg tviler imidlertid ikke på at du får solgt den til denne prisen, og at kjøperen får med masse finfin software som du har stjålet fra en eller annen.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Synes den ser grei ut til den prisen. Mulig å få bedre, men også mange som kjøper mye dårligere pc en dette til mye høyere pris..

 

Tror også at den kjører mange av dagens spill helt okey. Har da selv en pc som ikke er særlig mye bedre en det og at jeg ikke kan spille dagens spill blir bare bull!

Lenke til kommentar

Når man skriver "SELGES: Meget rask PC selges rimelig!", så gjør man det for å selge PC'n til uvitende folk!

 

Tenk da på f.eks en familiefar som skal kjøpe PC til sin sønn og leser dette. Klart han får en allright PC som holder til det meste sikkert. Men sønnen som har som regel litt mer peil på data, vil bli kraftig skuffet!!!

 

"SELGES: Grei kontor og internett PC selges billig!" høres da bedre ut...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hvem påstår at den ikke kan spille dagens spill? Selger påstår at den kjører det som er i 1024x768. Det tror jeg ikke noe på. Har en P4 1.5GHz stående med et GF4 Ti4400 i. Det holder sånn akkurat til en del av dagens spill i nevnte oppløsning. I den maskina det er snakk om i annonsen står det et GF3ti200! Dette er litt kraftigere enn et GF2 kort, og litt kjappere enn et GF4MX kort.

 

Her finner du en link til en del tester av ti200 kort. De røde søylene angir scoren hos en P4 1.8GHz som er litt kraftigere enn det systemet det her snakkes om. Gjør oppmerksom på at dette er DX8 spill, og at testen er fra 2001.

 

 

Men for all del; man velger selv hva man vil bruke penger på. Det var ikke det jeg reagerte på.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Denne pc'n er på _ingen_ måte overpriset.

kjøpte en udugelig ræva pc for litt i overkant av 3000,- da uten hdd ram og skjermkort, alt var intregert i et gammelt kle133 chipsett, ram hadde jeg, og hdd hadde jeg, var en xp1800+ med 300w fortron og colorcase kasse, med en vifte.

Det var ikke akkurat billig det heller kan man si. Dog også splitter nytt.

Lenke til kommentar
Når man skriver "SELGES: Meget rask PC selges rimelig!", så gjør man det for å selge PC'n til uvitende folk!

 

Tenk da på f.eks en familiefar som skal kjøpe PC til sin sønn og leser dette. Klart han får en allright PC som holder til det meste sikkert. Men sønnen som har som regel litt mer peil på data, vil bli kraftig skuffet!!!

 

"SELGES: Grei kontor og internett PC selges billig!" høres da bedre ut...

phø! kan ikke tenke slik. Sjøl så har jeg nul&nix peil på bil, men de gangene jeg skal kjøpe så snakker jeg med folk som har peiling.. (og gjerne leser og forhøre meg litt først etc)...

 

At det er navie folk som kjøper 'over en lav sko' er ikke noe nytt! Om folk hadde giddet å sette seg litt inn i ting først så er det så mye greiere. At han fyren vi snakker om her driver med svindel er jo dra den laaaangt etter min mening...

 

Er da helt normalt å skrive litt 'pent' om det man skal selge. Så får heller kjøper gjøre seg opp mening om det, og heller gjøre litt research. Er ikke synd på folk som kjøper katta i sekken! Feks så er det altids noen som må kjøpe leiligheter i spania uten å sjekke en dritt nesten.. Tilpass for dem når de er så navie/late... :cool:

Lenke til kommentar
Det å selge hardware for så å "sende med programvare" undergraver hele databransjen, da det tar butikk fra oss som faktisk prøver å livnære oss på dette. Det er rett og slett en uting.

 

Så alt i alt synes jeg at tilbudet ikke er spesielt gunstig. Jeg tviler imidlertid ikke på at du får solgt den til denne prisen, og at kjøperen får med masse finfin software som du har stjålet fra en eller annen.

 

-KJ

Det der har du ikke helt grunnlag for å si vel ...

Også er det noe som heter "pruting" vet jeg.

Lenke til kommentar

Dette var en ironisering over situasjonen der mange sender med piratkopiert programvare i slike bruktdealer, og slettes ikke ment som en direkte beskyldning. Ser i ettertid at den kan oppfattes slik, men nå er det lite vits i å forandre i og med at den er quotet.

 

Når det gjelder pruting, så skjønner jeg vel ikke helt hva du mener med det? Er det pruting å få med piratkopiert programvare?

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hvem påstår at den ikke kan spille dagens spill? Selger påstår at den kjører det som er i 1024x768. Det tror jeg ikke noe på. Har en P4 1.5GHz stående med et GF4 Ti4400 i. Det holder sånn akkurat til en del av dagens spill i nevnte oppløsning. I den maskina det er snakk om i annonsen står det et GF3ti200! Dette er litt kraftigere enn et GF2 kort, og litt kjappere enn et GF4MX kort.

 

Her finner du en link til en del tester av ti200 kort. De røde søylene angir scoren hos en P4 1.8GHz som er litt kraftigere enn det systemet det her snakkes om. Gjør oppmerksom på at dette er DX8 spill, og at testen er fra 2001.

 

 

Men for all del; man velger selv hva man vil bruke penger på. Det var ikke det jeg reagerte på.

 

-KJ

Et ti4400 vil ikke ha noe problem å kjøre alle spill i 1024*768. Mitt ti4200 hadde ikke noen problemer hvertfall. Men har vel kanskje noe med resten av den 1,5Ghz maskinen din å gjøre.

 

GF4MX er tregere enn et GF2(spørs på modellen), så GF3Ti200 er en del raskere enn det.

GF3Ti200 vil kunne kjøre de fleste spill, men ikke de mest krevende spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...