Gå til innhold

Barton = Multiplyer låst?


oathunder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre et kjempekupp om du isteden velger å kjøpe den bærbare versjonen av barton, finnes på itbutikken, skal se om jeg finner en link snart.

 

Edit : forsåvidt er alle barton "bærbare", kan ikke si at noen kommer til å slite med å løfte di, men den jeg snakker om er xp-m som er godt kjent for å kunne klokkes veldig godt.

 

Her er en tråd som diskuterer dette nærmere : http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=211089

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
betyr dette at om jeg kjøper en amd xp2500+ nå så får jeg ikke klokka? Er n00b forresten :love:

Jo, du får klokket, men kun gjennom FSB, og ikke gjennom multiplier. Det er uansett FSB som det er mest interessant å klokke. De aller fleste XP2500 kan man uten problem øke FSB fra 166 til 200 på, noe som betyr at man får en "fullgod" XP3200.

Lenke til kommentar
Hvordan ser man at man har en låst multiplier (...)? kan man ikke stille den opp høygere en standard, eller kan man ikke stille på den i det hele tatt?

Min prosessor får en valdig lav hastighet hvis jeg skrur opp mp over 12,5 (som er standard). Er multiplieren låst da?

Nei Det er HKet ditt som gjør det..

Er bare 4 bit multiplieren sak på dit kort.

NF7 feks, har 5bit og takler den fint over 12,5

(husker ikke hva det heter:D)

TaZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...