Gå til innhold

Komplett.no knalltilbud!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og venter på svar på min mail, og har ikke tenkt å henlegge saken hvis de nekter. Da sender jeg klage til en eller annen og så får vi se hvordan komplett forholder seg hvis andre instanser blir koblet inn. Uansett er jo dette en interessant juridisk problemstilling å få klarhet i.

 

Noen andre forslag til hvilke tiltak vi kan sette i verk for å få gjennomslag for våre krav?

 

svindel

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke se annonsen, men utfra opplysningene her er jeg nokså sikker på at annonsen _ikke_ binder Komplett.

Bakgrunnen for dette er avtalelovens bestemmelse i § 32, 1. ledd, som sier at feilskrift ikke binder dersom mottageren burde forstå at det foreligger en feil. Videre har vi at feilskriften blir korrigert allerede i neste skjermbilde. Samlet sett er det lite som tilsiet at hensynet til kunden i denne sammenheng bør veie tyngre enn hensynet til selgeren.

 

I juridisk teori skiller man forøvrig mellom prisangivelser i butikk og annonser, prislister, etc. Prisangivelse i butikken er å betrakte som et bindende tilbud (såfremt ikke § 32 kommer til anvendelse), mens en prisangivelse i en prisliste ofte ikke vil være bindende. Det er større grunn til å betrakte en annonse som bindende, men nøyaktig hvor grensen går, vet jeg ikke.

 

Markedsføringsloven og kjøpsloven er i denne sammenheng irrelevant, så jeg går ikke nærmere inn på dem. Dersom man har holdepunkter for at bruddet på markedsføringsloven er forsettlig eller uaktsomt, kan det kanskje sies at man har et slags forhandlingskort på hånden. Dog skal man være forsiktig med å true noen med anmeldelse for å oppnå uberettiget vinning. Det er straffbart, selvom vedkommende faktisk har begått et lovbrudd. (Strl. § 222, 2. ledd).

 

--

Mvh,

Henning H

 

[ Denne Melding var redigert av: Han Henning på 2002-03-20 12:23 ]

Lenke til kommentar

Hehehe luringer , :grin:

 

ps:jeg melder meg inn i the luringbunch :grin:

 

DAGENS LURINGKRAV ER: :wink:

VI VIL HA BÆRBAR HOS KOMPLETT TIL 4995 KR

 

Eller så boikotter vi :razz:

 

(og sladrer til foreldrene våre) :lol:

 

Shitt glemte att jeg var 38 :eek:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-20 19:51 ]

Lenke til kommentar

On 2002-03-20 11:58, Han Henning skrev:

"Jeg fikk ikke se annonsen, men utfra opplysningene her er jeg nokså sikker på at annonsen _ikke_ binder Komplett.

Bakgrunnen for dette er..." osv

 

Jepp; tror du er inne på noe her. En lokalavis, Harstad Tidende, hadde i vinter en annonse for Expert hvor HT hadde satt feil pris på en 32" TV. Dagen etter sto det en annonse i HT hvor de beklaget at de (HT) hadde satt en lavere pris i reklamen enn det som var tifelle. Tror ikke det var noen som løp til Expert og krevde å få TV'n til den altfor lave prisen og at HT skulle dekke evt tap for dem...

 

Trond

Lenke til kommentar

Ser ut som vi er en stor luringbunch ja :smile:

 

Jeg VIL ha bærbar til 4995,- men er begynt å innse at det neppe kommer til å skje før i 2012 når jeg kan kjøpe en Fujitsu Amilo D pent brukt for 4995...

 

I mellomtiden har jeg tenkt å bære min stasjonære maskin rundt omkring på trass!

 

svindel

Lenke til kommentar

Jeg jobber til daglig i reklamebranjsen og er hele tiden borti denne problematikken med trykkleifer, prisendringer, etc.

 

Et såpass seriøst webshopfirma som Komplett har garantert satt seg konkret inn i hvilke lover og hjemmler som gjelder, og trykkleifer generelt er det i 99% av alle tilfellene tatt forbehold om.

 

Det er i de fleste tilfeller svært vansklig og få medhold i en sånn sak som dette.

Til syvende og sist så er det ordrebekreftelsen som gjelder (den får man på mail b.l.a.). Står det feil pris der, så har man krav på og få varen til den prisen.

 

Jeg handlet foresten en pc på Komplett en gang, men skulle ikke ha skjerm inkludert.. Dama i butikken trakk fra skjermen to ganger føre hun sendte meg ordrebekreftelsen på fax. Da jeg kom og skulle hente boxen, gjorde jeg de oppmerksom på det, men så lenge dte var den prisen jeg hadde fått bekreftelse på så fikk jeg den også.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...