Gå til innhold

Misfornøyd med Multicom (bærbar PC)


Anbefalte innlegg

Har de virkelig prøvd å få innlegget til slackies slettet? :no:

Det er utrolig hvor langt Multicom prøver strekke seg i å kneble kundene!

Det er kjempeflott at moderatorene her ikke lar seg påvirke av slike forsøk på å stoppe ytringene til medlemmene. :thumbs:

Til multicom er det bare å si fy, og se til å gjør opp med kundene deres.

Det tjener dere best på i det lange løp!

Det er aldri for sent å snu...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de virkelig prøvd å få innlegget til slackies slettet? :no:

Det er utrolig hvor langt Multicom prøver strekke seg i å kneble kundene!

Det er kjempeflott at moderatorene her ikke lar seg påvirke av slike forsøk på å stoppe ytringene til medlemmene. :thumbs:

Til multicom er det bare å si fy, og se til å gjør opp med kundene deres.

Det tjener dere best på i det lange løp!

Det er aldri for sent å snu...

Hva er det som er så fy med det Multicom har gjort ? De følger de lovene og reglene som våre kjære på "The Big Thing" har bestemt. Hvorfor skal det være så galt ?

 

Skal man kreve at selger følger lovene, så får man ikke være sure og sinte når de faktisk gjør det. Lovene er til for å sørge for rettferdig behandling, rettferdig behandling av BEGGE parter. Forbrukeren er beskyttet mot useriøse aktører, men da er det bare rett og rimelig at selgerne også er beskyttet mot (useriøse) kunder.

 

Når det gjelder hva som er godt dårlig kundeservice, så er det en subjektiv ting. Ihvertfall så lenge den meninga er basert på saklig fakta. Meninger som er fattet på helt usaklig/uriktig grunnlag, vil jeg ikke legge noe som helst vekt i.

 

 

Nei, hvis noen her er uenige med hva Multicom har gjort her, så får de ta det opp med gutta på tinget. Det er de som har bestemt at det skal være sånn.

Lenke til kommentar

Den var god! Gutta på tinget har allerede laget klare lover på området. Det er bare at Multicom som skal følge dem ikke er i stand til det. Og i denne saken synes det som om Multicom hverken er i stand til å følge loven eller vanlig forretnings-skikk. Loven er en sak, men hva med firmaets omdømme?

Hvorfor finnes det tvistenemder, Tv2 hjelper deg og denne topicen etc..?

Jo for at det finnes useriøse aktører og her har vi tydelig vis en av dem..

Og nå er jo ikke Slackies er blitt rundlurt det er bare snakk om småpenger, men det er vel heller prinsippet som gjelder skulle jeg tru!

 

Jeg vet nå helt klart hvor jeg ikke skal bestille varer. :thumbdown:

Endret av Taita
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli interessant!

 

Ein del av argumentasjonen er er vel eit tydeleg bevis på at

"kunde har alltid rett"

er noko som ikkje alltid stemmer.

 

Her har faktisk multicom følgt lovverket til punkt og prikke, og alt som står i

kjøpsloven skal beskytte både kunde og selgar. Her har med eit av punkta som

beskytter selgarar mot useriøse kjøparar.

 

Kva om eg hadde bestilt ein maskin til 100K for å så returnert denne på angrefrist og så satt selgar igjen med skjegget i postkassa og kunne risikere å gå konkurs grunna det "kjøpet".

 

Synes eigentleg Multicom har all rett, (Trur tilogmed Forbrukerrådet vil vere enig)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg håper Multicom (og andre nettbutikker) IKKE gir etter for denne typen press når kunden etter all sannsynlighet IKKE har rett. Det fører jo bare til at jeg og alle andre (forhåpentligvis) ærlige kunder må betale i form av høyere priser senere.

 

Denne saken virker bare helt teit.

 

B.T.

Endret av bollatex
Lenke til kommentar
Dette begynner å bli interessant!

 

Ein del av argumentasjonen er er vel eit tydeleg bevis på at

"kunde har alltid rett"

er noko som ikkje alltid stemmer.

 

Her har faktisk multicom følgt lovverket til punkt og prikke, og alt som står i

kjøpsloven skal beskytte både kunde og selgar. Her har med eit av punkta som

beskytter selgarar mot useriøse kjøparar.

 

Kva om eg hadde bestilt ein maskin til 100K for å så returnert denne på angrefrist og så satt selgar igjen med skjegget i postkassa og kunne risikere å gå konkurs grunna det "kjøpet".

 

Synes eigentleg Multicom har all rett, (Trur tilogmed Forbrukerrådet vil vere enig)

 

mvh

JanEirik

Nå må dere prøve å bruke det dere har fått utdelt. Multicom har lov og bruke sunn fornuft å løse saken selv om en kunde har krysset av feil på en lapp ved innsending av varer.

Dere må klare og forstå at det er snakk om en helhetsvurdering. Med en slik småli oppførsel som multicom har vist i dette tilfelle kan jeg ikke si at kundevennlighet eksiterer i firmaet.

Vi trenger ikke flere som sier at angrerettloven er sånn og sånn..... helhetsvurdering av situasjon er stikkordet her.

Lenke til kommentar

Dersom man leser hele tråden vil man se at

1. Multicom har solgt han en defekt maskin

2. Maskinen svarte ikke til forventingene.

 

Av 1 bør det være opplagt at Multicom ikke kan kreve han for betaling for ekstra arbeid når produktet de leverer er ødelagt!

 

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt

sitat:

"Retur

Hvis det viser seg at det er feil eller mangler ved en vare du har bestilt, kan den returneres på selgerens bekostning."

 

Loven er klokkeklar på dette punktet... på selgeres bekostning.. det vil at Slackies også har rett til å få dekket porto-omkostningene..

 

Av 2 kan man gå med på at de 300 kr det krangles om kan belastes kunden.

 

Disse regler gjelder for forbrukskjøp og dersom det er så at jeg bestiller meg en pc til 100K og den ikke svarer til forventingene så kan den selvfølgelig returneres.

Slik er reglene i dette spillet...

 

Til slutt har man kundeservice, kundeservice.....

 

Hvor mange har lest om denne saken? Pluss at det prates rundt omkring..

Blir mange tusen og dersom 50% av dem ser vannviddet i dette så blir det mange skygger unna Multicom

Hvem taper på dette er det kunden eller Multicom?

Han som er lurt klarer nok å overleve med 300 kr i minus, men Multicom taper i det lange løp.

:thumbup:

Lenke til kommentar

hjalp x-en til en kompis å kjøpe en slik ....

Fra: http://www.ecs.com.tw/products/ibuddiexp.htm

Heat Dissipation

  The computer comes with a raised base for effient heat dissipation. Numerous vents and heat-pipes on the aluminum heatsink also ensure effective cooling. The computer comes with a temperature-controlled cooling fan to reduce noise.

 

Ikke ******!

 

Støyer som et jetfly

 

EDIT: alle vet hva ****** betyr

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Man kan da ikke blande reklamasjonsrett og angrerett, og tro at man som forbruker får meg seg de beste vilkårene fra begge lover!?!

 

Dersom du har feil på en kjøpt vare og velger å reklamere, skal selger dekke returkostnader. Men man kan ikke samtidig velge å angre kjøpet. Bare Ole Brumm kan rettferdigjøre en slik både-og holdning. Og ved netthandel gjelder Forbrukerkjøpsloven.

 

Jeg synes Taita og slackies her kommer med et sammensurium av kvasitolkninger som vitner om regissert kompis-kjøring i tråden.

Klarer dere ikke se at det eneste vannviddet her er at dere to ikke har klart å overbevise en sjel om at dere har en død sak?

 

Jeg tolker begrepet kundeservice som god oppfølging av salg samt rask og effektiv utbedring av feil, men absolutt ikke å legge seg flat for uberettiget kritikk.

 

Mine handler og returer mot Multicom har alltid gått smertefritt og raskt.

 

B.T.

Lenke til kommentar

Det som er her at kunde har brukt angrerett og ikkje reklamasjon på produktet.

 

Å blande dei to forskjellige lovane er det eg og ein del andre som er kritisk til.

Ja takk begge deler er berre Ole Brum som seiner

 

Ved angrerett -> Kunde betaler frakt og eventuelle produksjonskostnader

 

Ved reklamasjon -> Kunde skal ha sine utgifter dekka ved service eller heving av kjøp.

 

 

Skjemaet som leveres med varen er berre angrerettskjerma. For reklamasjon er det andre rutiner som skal følges.

 

Viss Multicom hadde vore umulig her så hadde dei faktisk nekta bruk av angrefrist då produktet var defekt når det kom tilbake, og returnert det for kundes rekning.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Man kan da ikke blande reklamasjonsrett og angrerett, og tro at man som forbruker får meg seg de beste vilkårene fra begge lover!?!

Nå er du ute og kjører på ville veier, her blandes ikke lover. Får du en vare som er feil på kan du returnere varen og få ny eller heve kjøpet (ikke angrerett). Om jeg da er en uerfaren bruker på netthandel og fyller ut angrerettskjema, returnerer varen, da gjør jeg som bruker en feil. Så mener jeg at multicom bør vise slik kundeservice at de lar meg heve kjøpet. Det er snakk om å krysse av på et papir eller ikke, situasjon er akkurat den samme. Ikke glem at vi snakker om en defekt vare.

Det vitner lite om et firma som tar vare på sine kunder.

Lenke til kommentar
Mine handler og returer mot Multicom har alltid gått smertefritt og raskt.

Det er min erfaring også. Multicom har for meg vært en av de butikkene som er ryddige og greie å forholde seg til. Returer/reklamasjon ordnes raskt og effektivt. Det er ikke problem i det hele tatt med å få dekka de kostnadene du har krav på. Håper at de fleste som leser denne tråden skjønner at Multicom ikke har gjort noe galt her. De har tatt betalt for en tjeneste slik alle ville ha gjort. Det som vel skaper oppstyret er at slackies ikke har lest infoen om angreretten godt nok og derfor er irritert fordi han ikke får tilbake alle pengene.

Lenke til kommentar

Liten detalj som ein del gløymer når det gjeld kjøpsloven og reklamasjon.

 

Kunde kan velge nytt produkt/heving/ reperasjon viss ikkje urimelig kostnad for selgar

 

Samtidig sår det at heving av kjøp ikkje er reelt før produktet har vore inne med samme feil 2 gonger før eller 5 gonger med ulike feil.

 

 

Så det er litt stor forskjell på angrerett og reklamasjon både i prosedyre og handling.

 

 

Eg skjønner frustrasjonen din og at det er blitt ei prinsippsak, men det som er tilfellet her er at du har gjort feil og vil at nettbutikken skal rydde opp for deg.

Viss me snur på flisa og seier om det hadde vore nettbutikken som hadde gjort feil, hadde det vore rett at du skulle rydde opp for dei?

Svaret veit me vel av andre liknade tråder.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Synes hele saken blir litt dum. Ok, litt teit av multicom å prøve å få innleggene slettet. Men saken din slackies, den er vel litt drøy. Tastaturet er jo ok at du ikke vil leve med. Men støy\varme er jo tvilsomme. Dette med støy kunne du sjekket opp. 60 grader celcius er jo ikke kritisk på en AMD, hadde noe gått i stykker pga varmen, ja da kunne jeg gått med på at du skulle hatt en retur.

Det med gebyr for ekstra konfigurasjon synes jeg ikke du skal ha igjen, dette er jo en ekstra jobb. Er ikke noe galt med minnet ditt vel?

 

Dette har ikke skremt meg fra å kjøpe noe fra Multicom, har veldig lyst til å kjøpe fra multicom om de har varen jeg trenger til en billig pris.

Lenke til kommentar
Jeg håper Multicom (og andre nettbutikker) IKKE gir etter for denne typen press når kunden etter all sannsynlighet IKKE har rett. Det fører jo bare til at jeg og alle andre (forhåpentligvis) ærlige kunder må betale i form av høyere priser senere.

 

Denne saken virker bare helt teit.

 

B.T.

Helt enig. :w00t:

 

Hvorfor må vi ærlige kunder måtte betale mer fordi noen har gjort noe "dumt"? Er jo litt kostnader i forbindelse med forsendelse, evt feilsøking, kommunikasjon fram og tilbake osv (husk at tid er penger!). Hvis bedriften må ta dette på sin kappe blir det fort penger av dette. Husk at webshoper (spesielt de som selger PC deler ol.) har svært lav brutto fortjeneste på produktene de selger og må da selvfølgelig ta igjen den tapte fortjenesten på andre måter.

Lenke til kommentar
Nå er du ute og kjører på ville veier, her blandes ikke lover. Får du en vare som er feil på kan du returnere varen og få ny eller heve kjøpet (ikke angrerett).

Om jeg da er en uerfaren bruker på netthandel og fyller ut angrerettskjema, returnerer varen, da gjør jeg som bruker en feil. Så mener jeg at multicom bør vise slik kundeservice at de lar meg heve kjøpet. Det er snakk om å krysse av på et papir eller ikke, situasjon er akkurat den samme. Ikke glem at vi snakker om en defekt vare.

Det vitner lite om et firma som tar vare på sine kunder.

 

"Selgersiden vil ofte, for å avverge andre krav fra en kjøper, tilby seg å reparere gjenstanden eller bytte den. Dette må kjøperen finne seg i hvis det skjer i løpet av kort tid etter at varen er levert og kjøperen ikke blir påført urimelig kostnad eller ulempe." (forbrukerportalen)

 

"§ 37.1 Dersom retting eller omlevering ikke kommer på tale eller ikke blir foretatt innen rimelig tid etter at kjøperen har klaget over mangelen, kan kjøperen kreve prisavslag eller heve kjøpet etter §§ 38 eller 39. Dette gjelder ikke dersom kjøperen avslår avhjelp som han plikter å motta." (kjøpslova)

 

og kor står det at du har rett til heving av kjøpet?

 

trur du skal være glad for at du brukte angreretten, og at du slipper unna med 300 kr...

 

sidan maskina er tilpasset deg kan det (under tvil) være snakk om tilvirkningskjøp, nokon som fratar deg angreretten :yes: (men dette kan du lese meir om i kjøpslova...)

 

OPPSUMMERING: selgaren har rett..... :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i det Slackie har opplevd med Multicom.

 

Bestillte et Socket 370 hovedkort av dem rundt juletider og får det i posten noen dager senere. Innpakningen på kortet var relativt tynn. Hovedkortet var kun sendt i sin originale eske med innpakningspapir rundt. Og alle som har jobbet eller jobber i posten vet hvor hard medfart pakkene får når de ankommer i store containere..... (jeg jobber i postverket i helgene)

 

Monterte kortet og får den berømte BSOD som alle frykter. Feilsøker og bytter ut alle komponenter med andre komponenter, men inget resultat.

 

Absolutt alle Windows baserte operativsystem jeg hadde liggendes ga meg feilmeldinger på en eller annen måte :(

 

Sendte derfor kortet i retur med beskjed om at jeg ville heve kjøpet dersom de ikke hadde noen flere på lager. (sa også ifra om dette pr mail til dem)

Fikk til svar at et nytt kort ville bli sendt ut straks de mottok det defekte, samt at de ville pakke inn esken bedre denne gangen.

 

Det nye ankommer og når jeg hentet det på posten, ser jeg at esken er like dårlig pakket som den forrige var. Ikke nok med det, men esken bærte preg av å være brukt og var teipet igjen med brun teip for å holde den sammen :angry:

 

Feilmeldingene ble noe annerledes nå, men fortsatt med feil. Sendte kortet tilbake til dem med beskjed om at jeg ønsket å heve kjøpet. Fikk en mail av dem en dag senere med beskjed om at dette ikke var mulig pga utgått angrefrist.

 

Etter mye krangling med dem om at jeg ikke ønsket kortet tilbake, så ga det jo resultat. Jeg fikk pengene mine.

 

Men... jeg hadde jo betalt 699,- + frakt for kortet + frakt 2 ganger til dem i retur...

 

Enden på visa ble at jeg tapte omtrent 300 kr ved å sende kortet tilbake til dem. (da jeg ikke ønsket flere feil på kortet i form av skader, pakket jeg inn esken i god embalasje)

 

Det skal nevnes at de oppførte seg arrogante pr mail og prøvde å fortelle meg at jeg er grunnen til at feilene oppsto..

 

Skal jeg bestille noe mer fra dem i fremtiden ? ehem.... Nope :cool:

 

Jeg håper rett og slett at de oppdager konsekvensene av dårlig kundebehandling før det er for sent. Og ingen seriøst bedrift sender en mail til en kunde med krav om å slette et innlegg på et forum.

 

Men nå skal det sies at Multicom ikke er seriøse etter min mening ;) HAHA!

 

Det er sikkert andre som mener noe annet og som kanskje irriterer seg over mitt innlegg og den støtten jeg gir Sticky, men ikke alle kan være enige i alt sies det....

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...