Gå til innhold

Abit eller Gigabyte


!KO!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, du kan ikke vente å få svar på 10min heller da.... :dontgetit:

 

Jeg har bare gode erfaringer med begge produsentene, men jeg ville gått for gigabyte, de bruker å ha så mye ekstra features og snacks med i pakkene sine... Abit ser jeg på som et overklokker kort, og siden A64 ikke er den store overklokkeren så ville jeg ikke valgt Abit...

 

Men som sagt, begge 2 er bra kort, men den som vant testen over på tomshardware.com var vel MSI sitt Neo-fisr2 ett-eller-annet...

Lenke til kommentar

Sjøl har jeg gigabyte kortet og det fungerer som det skal. En nabo har abit kortet og det var litt kresent på minne, ellers ser det ut til å fungere som det skal.

 

Smak og behag i grunn. Hva har det gigabyte som abit ikke har og omvendt. Hva av det "eksklusive" er det du helst vil. Gigabyte er jo "The 6-Dual Wonder" :laugh:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor ikke Gigabyte nForce 3?

 

Edit: Leste ikke godt nok:

 

Ja for all del... Bruk VIA. Se hvordan det går. Gå heller for Gigabyte sitt nForce baserte hovedkort. Jeg tror stabilitet er å foretrekke fremfor ytelse.

 

Enig. Også den beste overklokkeren med agp-lås.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Husker jeg ikke feil, har vel dette i likhetmed GA-K8NNXP støtte for FireWire800. Verdt å merke seg om man skal ha seg ekstern harddisk.

 

Ang. Abit og bråk: Også Gigabyte-kortet har to vifter, på brikkesett, og på DSP-modulen som jeg regner med følger med her (kortet har i hvert fall sokkel for DSP-modulen, som totalt git 6-fases spenningsregulator for CPU -- blå sokkel over CPU-sokkel...)

Lenke til kommentar

OTES vifta til abit kortet bråker en del. Er bare å fjerne hele OTES (dekselet og vifta). Vifta på NB er ikke like ille, uansett kan du justere volten i bios slik at den ikke blir like ille. SB brikka blir mye varmere i Abit kortet enn i Gigabyte korte (kan være greit å merke seg), hvor mye det har å si for stabilitet vet jeg ikke.

 

Det er riktig at K8VNXP er NB kjøler og kjøler på DSP modulen, begge er enkle å fjerne og jeg erstatta de med chipsett ribbe uten noen problem. DSP modulen utvikler uansett lite varme.

 

Begge korta er stabile, men skal du overklokke er hovedkort med NForce chipsettet å foretrekke. Hvis du ikke skal klokke ser jeg ingen grunn til å gå for et via basert kort, bare sjekk at minnet ditt fungerer...

 

Multicom har også et kort basert på SiS 755 som skal ha "ekte" agp\pci lås. Ytelsen skal også være meget god. Det har imidlertid en svakhet, enkelte high end minnebrikker kjører ikke på DDR400.

Lenke til kommentar
Husker jeg ikke feil, har vel dette i likhetmed GA-K8NNXP støtte for FireWire800. Verdt å merke seg om man skal ha seg ekstern harddisk.

 

Ang. Abit og bråk: Også Gigabyte-kortet har to vifter, på brikkesett, og på DSP-modulen som jeg regner med følger med her (kortet har i hvert fall sokkel for DSP-modulen, som totalt git 6-fases spenningsregulator for CPU -- blå sokkel over CPU-sokkel...)

Du husker helt korrekt, jeg har kortet og det er dønn stabilt og støyer ikke.

Jeg hører ikke de viftene på mitt og jeg har vannkjøling, eneste vifta jeg hører er den i st forsyningen (antec 480 w)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...