Gå til innhold

Ny mus. MX500 eller IM 4.0?


Anbefalte innlegg

Mange som sa at ime 4.0 ble ødelagt altfor fort og at den måtte skiftes ut ofte :p

Da er det heldigvis noe som heter garanti.

Joda, har som sagt ikke vært borti dette selv (har aldri hatt 4.0)..

MX500 kan være litt ekkel for lillefingeren det er sant... løfter liksom musa og må trykke fingeren inntil musa men merker ikke mye til det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange som sa at ime 4.0 ble ødelagt altfor fort og at den måtte skiftes ut ofte :p

Da er det heldigvis noe som heter garanti.

Joda, har som sagt ikke vært borti dette selv (har aldri hatt 4.0)..

MX500 kan være litt ekkel for lillefingeren det er sant... løfter liksom musa og må trykke fingeren inntil musa men merker ikke mye til det..

Sant, men lillefingeren tilpasser seg etter 2 døgn eller noe lignede. Kjører mx500 selv og er ihvertfall fornøyd selv.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for mx500/510. Jeg synes det er en bedre mus en intelli 4. Scrollhjulet på intelli 4 er crap, elendig å surfe med, dessuten er den ganske bratt så du får en vond vinkel på håndleddet. Dessuten er vistnok mx-sensoren bedre enn intelli sin, quote fra tomshardware:

As we noted in the earlier test, there is nothing better than an MX sensor for optical mice. Not only does it ensure optimal response, it is also incredibly precise. Any game you play, even Half Life or Quake, will be as fast as they come.

 

Her kan du lese selv.

 

Jeg har selv mx500 og er kjempefornøyd med den :thumbs:

 

edit: Fungerer meget bra sammen med func

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar
Mange som sa at ime 4.0 ble ødelagt altfor fort og at den måtte skiftes ut ofte :p

Da er det heldigvis noe som heter garanti.

Joda, har som sagt ikke vært borti dette selv (har aldri hatt 4.0)..

MX500 kan være litt ekkel for lillefingeren det er sant... løfter liksom musa og må trykke fingeren inntil musa men merker ikke mye til det..

Sant, men lillefingeren tilpasser seg etter 2 døgn eller noe lignede. Kjører mx500 selv og er ihvertfall fornøyd selv.

kjører du den? Hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg ville definitivt gått for mx500/510. Jeg synes det er en bedre mus en intelli 4. Scrollhjulet på intelli 4 er crap, elendig å surfe med, dessuten er den ganske bratt så du får en vond vinkel på håndleddet. Dessuten er vistnok mx-sensoren bedre enn intelli sin, quote fra tomshardware:

 

[...]

Hvis du mener at scroll-hjulet er dårlig, kommer det sannsynligvis svært an på smak. Jeg syns det er helt utrolig. Trinnløst og digg. Hvor mange dpi har mx500?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du mener at scroll-hjulet er dårlig, kommer det sannsynligvis svært an på smak. Jeg syns det er helt utrolig. Trinnløst og digg. Hvor mange dpi har mx500?

800dpi

IE 4.0 har 1200 så jeg inbiller meg at optikken er bedre på den.

Lenke til kommentar

Kommer ann hva du ska bruke den til (bare cs?) i allefall så "lagger" den av og til, har sett en del på den og syns den har blitt verre i forhold til i3.0. Men selv har jeg mx500 og icemat, skal du ha aim så er det tingen

 

mx500 er desidert bedre enn 4.0 i mine øyne (serlig for en gamer)

Lenke til kommentar
Hvis du mener at scroll-hjulet er dårlig, kommer det sannsynligvis svært an på smak. Jeg syns det er helt utrolig. Trinnløst og digg. Hvor mange dpi har mx500?

800dpi

IE 4.0 har 1200 så jeg inbiller meg at optikken er bedre på den.

dpi på 1200 er lite vits når den har lite båndbredde.

 

mx500 har 8bits båndbredde mens mx510 har 12bits, begge er 800dpi.

Lenke til kommentar
Jeg ville definitivt gått for mx500/510. Jeg synes det er en bedre mus en intelli 4. Scrollhjulet på intelli 4 er crap, elendig å surfe med, dessuten er den ganske bratt så du får en vond vinkel på håndleddet. Dessuten er vistnok mx-sensoren bedre enn intelli sin, quote fra tomshardware:

 

[...]

Hvis du mener at scroll-hjulet er dårlig, kommer det sannsynligvis svært an på smak. Jeg syns det er helt utrolig. Trinnløst og digg. Hvor mange dpi har mx500?

Regner med tomshardware vet hva de snakker om. Intelli 4 var også med i den testen.

 

Hva skal du egentlig se på når du skal se på spesifikasjonene på en mus?

Dpi, oppløsning???

 

Jeg synes ikke at intelli er merkbart mer presis enn mx, eller at mx er bedre enn intelli. Gå etter den som passer hånda de best. Mx passer min hånd bedre enn intelli, derfor anbefaler jeg den...

Lenke til kommentar

Jeg har inteli 4.0 og icemat. Har ikke hatt noen negative opplevelser med musen, etter min mening fungerer musen strålende med icemat.

 

Flere av mine kompiser som har hatt "fordommer" mot icemat. Men når de prøvede kobinasjonen med inteli 4.0 på icematen sier de at det er det beste de har prøvd. En av kompisene har til og med byttet ut sin surface med en icemat fordi han syntes det var så utrolig mye bedre.

 

Jeg tror ikke du vil blir missfornøyd viss du velger og gå for en inteli 4.0 + icemat 2.edition. Men mus er mye smak og behag da så det er opp til deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...