Gå til innhold

Teoriprøven, mange feil?


|FSK|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 feil, tror jeg brukte litt over 30min.. Da trippelsjekket jeg spørsmålene og besvarelsen.

Første forsøk.

 

 

Det som tror hjalp meg mest var testene på nettet som jeg tok så mange ganger at jeg kunne de utenat. Skrev ned ting jeg ikke visste fra før av...

Skumleste gjennom boka en gang, var innom ting jeg trodde var viktig å vite før prøven.

Lenke til kommentar
Dere som sier at dere tok teoriprøven for mange år siden, tror dere at dere kan forklare hvordan den var? Hadde vært interessant å høre hvordan den var i forhold til den som er i dag.

 

Kaare_Jay

Har tatt litt ymse jeg da. Teoritentamen på bil var gammal, traktor var gammal, lastebil var gammal å ADR-eksamen var gammal type, mens bil, vogntog og buss har jeg tatt av nye typen med kun ett rekti alternativ. Syns egentlig det nye oppsettet er lettest. På det gamle skulle du feks krysse av 3 av 5 alternativer, å kryssa man 2 feil der, så var det det samma som 4 feil (2 for å krysse feil, å 2 for å ikke ha kryssa av de rektie). På de nye er det jo bare å se hvem som ser mest logisk ut, å krysse av den. trenger jo ikke lesa spørsmålet en gang. På de gamle kunne man dog berge seg ved å ikke krysse av, hvis man var usikker. Istede for å gjetta, kunne man droppe å krysse av, å da fikk man ikke feil for å ha kryssa av feil, kun for å ikke ha svart. Husker ikke hvor mange feil man kunne ha, men mener det var over 200 alternativer å kunne ha 30 feil eller no sånnt. Også var den på papir da, sånn at det satt en gammal sensor i rommet som var både døv å blind å skulle passe på. Syns spørsmåla var mer rekti før da. Da måtte man faktisk vise det man kunne å kunne bruke det man hadde lært. Dissa nye prøvene blir laga av lyriske sjeler som ikke har peiling på trafikk, men som kun sitter å legger inn ord-feil å rytmiske forskjeller for å ta folk på det. Om du krysser av på "serberstyring" istedefor "servostyring" på et alternativ, så er det fordi du har lest feil, å ikke fordi du er dum. Syns man kunne greid seg uten sånne "feller" i dag. De har ingen hensikt. Bedre å finne ut om folk kan prinsippene, istedefor å finne ut om dem har dysleksi.

Men for all del. Jeg er motstander av folk som går opp tel teoriprøven uten å lesa, bare for å kunne gjetta seg fram tel rekti svar, eller som leser i all hast dagen før. Syns man skal lære og bearbeide teorien, for så å gå opp tel eksamen. Da vil man få et korrekt svar på hvor god man er og får de kunnskapene man trenger for å ferdes i trafikken. er ALT for mange som kjører rundt med null teori-forståelse

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
ER det mulig? Har dere prøvd pcene til SVV? Verdens tregeste :p

Haha! :p tenk å få bluescreen når du holder på å bli ferdig da :S

Jeg var sikker på at jeg kom til å få det da jeg tok prøven. Jeg kunne på en måte føle ustabilitetene til systemet.

Lenke til kommentar
7 feil på 18 minutter tror jeg det var. Ikke lest boka, gjort test på nettet tre ganger. Holdt på å få åtte feil, men gikk et par spørsmål tilbake for å dobbeltsjekke, og retta på en feil da.

Da bør du så absolutt lesa boka så du veit hva du forplikter deg til og hvordan du skal oppføre deg ute i trafikken.

 

Selv hadde jeg tre feil på 20-25 minutter. Mesteparten av teorien hang igjen fra mopedlappen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...