Gå til innhold

Cpu for varm

Haugnæss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For min prosessors vedkommende (1800XP) så var "grensa" rundt 110.

Utdyp gjerne. Hvordan fant du ut det? heiv du'n i mikron eller?

Nei ikke i micro'n... 9selv om det hadde sikkert vært et _meget_ givende eksperiment)

Det var bare det at kabinette mitt var så lite at psuen var montert vertikalt slik at den ble hengende og blokkerte for luftflyten ved cpu vifta... Så det var rundt 70 på idle... Og etterhvert som støvet samlet seg i kjøleribba så ble det barre verre. Og under TG03 så sto pcen på full load i et par dager og det vakke spess kaldt i skipet heller så tempen steg til himmels... Og når den kom oppi 109 så begynte PCen å føles som en grøt, jeg fikk en del rare blåskjermer osv, osv... Så jeg måtte slå den av og la den kjøle av litt....

ja, en annen grunn yil den høye tempen akkurat da var at jeg måtte kjøre winME på den (både xp og 2k gikk til ****** ). Og da er det gjerne 5-7 flere varmegrader i gjennomsnitt..

Skrevet

110 grader høres altfor høyt ut, AMD oppgir f.eks. max grensen til Duron m/morgan kjerne til 90 grader. Ellers vil jeg si meg enig i at høy temp ikke er noe særlig problem, du får kortere levetid og slik, men det spørs hvor mye ekstra penger (og mer støy?) du vil bruke/ha for å senke temp'en litt...

Skrevet
Den aller beste løsningen for å få ned temperaturen er å jage vekk evt. slemme hybelkaniner som har bosatt seg i kjøleren din.. :thumbup:

Det gjorde jeg, tempen sank med 20 grader :thumbs:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...