Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm, merkelig. Den informasjonen du gir er eksakt lik det som står på mitt kort, bortsett fra at mitt er et Hercules. Har du ringt leverandør og spurt hvilket kort?

 

Hvis det ER et 9800 pro skal det jo være en smal sak og sette det på 9800Pro hastighet da.

Ja det er rart...

 

Det står jo på Screen Shot av "instillinger for RADEON 9800 PRO" lenger oppe i denne tråden at produsent er ATI Technologies Inc.

 

Har jeg misforstått helt nå???

 

Dette ble vanskelig å lime inn her så jeg legger ut URL til sista mail fra Effekt support hvor de legger ved en fullstendig komponent innformasjon:

 

Trykk her for å se mailen.

 

Jeg ser jo på dette på listen der da..:

 

nonPRO.jpg

 

Men hvor han har funnet den listen er jeg noe usikker på.....

Alle ting på min PC ( som jeg kan se i alle fall ) sier at det er et PRO kort..

 

Hjelpe meg for ei smørje :dribble:

Lenke til kommentar

Ja, det står vel egentlig ganske tydelig at det er et non-pro kort, men merkelig at kortet har samme (er litt på tynn is her) bios som mitt 9800pro.

 

Uansett veldig merkelig at du blir fortalt at det er et 9800Pro. Og det Effekt sier at hastighet varierer mellom forskjellige produsenter er ikke korrekt(ihvertfall ikke så mye).

 

Dette er noe de du har kjøpt pc'en av forklare, siden det er misvisende for den normale bruker.

 

Problem2; Klokkefrekvensen på skjermkortet (9800pro) er mye dårligere enn andre skjermkort av samme type som kunden har sammenlignet med. Det er normalt at klokkefrekvensen kan variere ifra produsent til produsent, selv om det er samme "type" kort.

 

Dette stemmer ikke, og hvorfor sier han at det er et 9800pro, jobber han hos leverandør?

Endret av Vapula
Lenke til kommentar
Ja, det står vel egentlig ganske tydelig at det er et non-pro kort, men merkelig at kortet har samme (er litt på tynn is her) bios som mitt 9800pro.

 

Uansett veldig merkelig at du blir fortalt at det er et 9800Pro. Og det Effekt sier at hastighet varierer mellom forskjellige produsenter er ikke korrekt(ihvertfall ikke så mye).

 

Dette er noe de du har kjøpt pc'en av forklare, siden det er misvisende for den normale bruker.

 

Problem2; Klokkefrekvensen på skjermkortet (9800pro) er mye dårligere enn andre skjermkort av samme type som kunden har sammenlignet med. Det er normalt at klokkefrekvensen kan variere ifra produsent til produsent, selv om det er samme "type" kort.

 

Dette stemmer ikke, og hvorfor sier han at det er et 9800pro, jobber han hos leverandør?

 

Det er Support avdelingen på effekt support som sier dette...

 

De bør vel vite det her da.....

 

Diverse screen shots fra min PC har også bygget opp under hans utalelse om hvilket kort jeg har...

 

Viss jeg ikke har et PRO kort tar følgende komponenter feil:

 

Egenskaper for skjermkort

Aida32

3D MARK

 

Ja også System innformasjonen på PC'en...

 

systeminfo.jpg

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Problem2; Klokkefrekvensen på skjermkortet (9800pro) er mye dårligere enn andre skjermkort av samme type som kunden har sammenlignet med. Det er normalt at klokkefrekvensen kan variere ifra produsent til produsent, selv om det er samme "type" kort.

 

Dette er ganske enkelt feil ja. Her er det ikke klokkefrekvensen som varierer "noe", men kjører med helt andre frekvenser enn det skal. Faktisk ikke i nærheten av den frekvensene de skal ligge på. Og si at dette er ett PRO kort er rett og slett løgn og lureri. Kontakt ATI og hør hva de haar å si til at NON-PRO kort selges som PRO kort. De like vel ikke at kortene deres fremstilles som dårligere enn de er.

 

Angående programmene så kan det hende kortet her en BIOS som heter "PRO" men har lavere frekvens enn det egentlig skal ha.

 

Har du mulighet for å se hva som står på minnebrikkene på kortet? Eller er de dekket av kjøleribber? I tilfelle kan du jo skrive her hva som står på de her.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Dette er ganske enkelt feil ja. Her er det ikke klokkefrekvensen som varierer "noe", men kjører med helt andre frekvenser enn det skal. Faktisk ikke i nærheten av den frekvensene de skal ligge på.

Og si at dette er ett PRO kort er rett og slett løgn og lureri. Kontakt ATI og hør hva de haar å si til at NON-PRO kort selges som PRO kort. De like vel ikke at kortene deres fremstilles som dårligere enn de er.

Ok...

 

 

leverandøren sier jeg IKKE har et PRO kort..... :cry:

 

Hvorfor min PC sier at det er et pro kort vet jeg ikke, men det kan muligens skyldes feil drivere eller noe da.. ( for det var det mye av på denne maskinen)

 

Radeon kort

 

Effekt Support skriver:

Ifølge spesifikasjon har du et 9800np kort.

 

Denne skal ha Engine Clock på 325 mhz.

 

Denne skal ha memory clock på 290 (blir 580 effektivt grunnet ddr).

 

Noe kjedelig sak da....

 

Da kan jeg nesten starte en ny tråd da....

 

HVORDAN KLOKKER JEG DENNE OPP LITT

Lenke til kommentar
Driverene til ATI ser ikke forskjell på ett 9800 pro og ett 9800 non-pro, da den eneste forskjellen er klokkefrekvensen.

Derfor vises det som ett 9800 PRO.

Ok...

 

Linken over var GENIAL, og jeg har lastet ned "Rage3D Tweak version 3.9b" siden denne ble annbefalt til ATI skjermkort...

 

Påstand:

9800 versjonen har skal ha memory clock på 290 (MHz), men blir 580 effektivt grunnet DDR...

 

Stemmer dette???

 

jeg lurer også på hvilken betyding forskjellen under har i denne sammenheng...

 

PROvsNONpro.jpg

 

Må jeg gjøre noe med prosessoren... hvor fant jeg innformasjon om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...