Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg sliter litt med min nye maskin..... og har kjørt et par testet i 3Dmark03 ( Build 340 )...

 

Med alle inntillingen på standard, atlså uten noen egendefinerte innstillinger, og 4X AGP får jeg en score på 4193 poeng

 

Med alle inntillingen på standard, Igjen uten noen egendefinerte innstillinger, men med 8X AGP får jeg en score på 4818 poeng...

 

Jeg har Radeon 9800 PRO,

Driver versjon: 6.14.10.6422

DirectX Info

Version 9.0b (Long Version 4.09.00.0902 )

Har Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz 3.0 GHz prosessor

1 gigg med ram

 

Sammenlignet med andre resultater så suger min maskin noe sinnsykt... Beste score med nogenlunde samme programvare er 6600 poeng, ( han hadde mindre ram også)

 

HJELP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du innstalert Chipsett driverne til Hovedkortet ditt ? Folk før som har hatt det problemet. De har fått lave score som du med ny pc, og når de har oppdatert til nyeste chipsett driver har den fyket opp til "normalt"  :thumbs:

Score til nam jeg sammenligner meg med: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2114178

 

Min score:http://service.futuremark.com/compare?2k3=2116175

 

Innstillingen vi benyttet er :

 

innstillinger.jpg

 

Jeg kjøre på 8X AGP da.. som i utgangspunktet skulle gi bedre score...

 

3dmarkscore.jpg

 

Nå må det jo sies at jeg sliter litt i spill da... og ting skjelver, og er veldig utydelig til tider.... Kjører jeg på 1024 så er det veeeldig dårlig i spill.....

 

Nå var jeg i kontakt med leverandøren av PC'en som gav meg beskjed om å laste ned en Chipset driver ( som var datert 28.juli 2003 ( som jeg syntes var veldig gammel da ))

 

Denne var tilsynelatende til hovedkort ASUS P4SDX og mitt Hovedkort heter P4SD-LA, men siden jeg fikk beskjed av support avd. der så tenkte jeg at det var vel sånn det skulle være....... :dontgetit:

lastet ned denne driveren SiS AGP WHQL Drivers for Windows 98SE/ME/2000/XP V7.2.0.1170

 

HJEEELP :wow:

Lenke til kommentar
Fant ut at det var de nyeste Catalyst-driverne som gjorde at jeg fikk skikkelig dårlig score. La inn 4.1-driverne igjen, og bang! Spratt fra 2000 til 4300 3dMarks :) Legg inn de gamle driverne igjen, så skal du få litt bedre score.

snakker du om 4.2 ?

Jeg får 7680 med den. Tror ikke jeg har så mye mer og gi :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja, det er nok non-pro hastighet, men det er et 9800Pro?

 

Jeg mener, merkelig av HP å underklokke kortet såpass.

Hummmmmm.....

 

Hva er rett da !!!!

 

Jeg ser nå at Fulstendig prudukt innformasjon viser at det ikke er PRO...

 

Jeg trodde det var det... :no::scared:

 

egenskaper-radeon.jpg

 

egenskaper-radeon2.jpg

 

Jeg trodde det var PRO, og det gjorde tydelighvis også PC'en min... :cry:

 

Hva kan ha gått feil her..

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Hmm, hvis jeg husker rett så stod det på linken til Hp at det var et 9800, ikke noe mer. Det forklarer jo det meste, er jo et bra kort likevel.

 

Hva med å overklokke det?

 

Har du prøvd Aida32 e.l?

 

hummm....

Før jeg vurderer å klokke dette kortet ( noe jeg ALDRI har vært borti ) så skal presse ComlIT til å sende meg et nytt kort... dette holder ikke

 

Har maskinen min blitt lurt til å tro at dette er et PRO kort muligens??

 

Hvordan er det mulig da?

 

Kan dette bildet gi noe innformasjon tro:

 

aida32.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...