mikkex Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Jeg skal kjøpe en kontor-pc til kun 2D-applikasjoner, ingen TV-ut eller spesielle krav som stilles. Det eneste kravet er høy oppløsning (1280x1024) og høy oppdatering (min. 85hz). Er det noen forskjell på selve bildet skjermkortet leverer? Blir det bedre jo mere penger jeg legger i det? La oss si et ATI radeon 9200 vs et hovedkort med innebygd VGA, f.eks. dette Er det noen grunn til at jeg ikke skulle velge den billigste løsningen?
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 du vil nok få bedre 2d kvalitet med et radeon 9200vs et hk med internt skjermkort. hvis det kun er til kontorapplikasjoner så vil jeg nå heller anbefale et kort fra matrox
SineTwo Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 med eldre og billige løsninger vil du finne at f.eks. scrolling i IE og flytting av vinduer og sånt går veldig hakkete. Gå for noe low end, men ikke gå helt ned på skalaen.
Arne_H Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl er mer enn godt nok til kontorapplikasjoner. Det klarer 2048 x 1536 / 85 Hz - 32-bits farge og koster 905 kroner.
zaico Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Vil også tro et r9200se gjør jobben. Men det er endel forskjell i bildekvalitet mellom low-end og high-end kort også i 2d. Jeg hadde et r9800pro som tok kvelden og bruker nå et tnt2 i mellomtiden, ganske stor forskjell. Ble nesten en liten "wow" opplevelse når jeg først fikk startet opp maskina med tnt2 kortet.
ragstian Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Hei. For 2d (CAD ol. ) er det få kort som er bedre enn Matrox, har et utall G450 og G550 kort i PC-parken på jobb. Har sammenlignet med andre kort på 21" monitor og Matrox kortene gir "skarpere" bilde. Dette henger sammen med hastigheten på RAMDAC kretsen på kortet. Good Luck.
BioNor Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Henger på den at Matrox kortene er blandt de beste valgene når det gjelder 2D. Kan også nevne ar RAMDAC`en på disse kortene er ekstern, noe som gjør signalveien kortere og derfor mer egnet for 2D appl...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå