Gå til innhold

XBOX vs PS2


Sjenever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp xbox fordi da kan du ha:

-sonefri dvd spiller

-spille av film/avi/divx rett fra hdd

-se på "slide show" med digital bildene dine" og ha på bakrunsmusikk

-spille mp3, lage playlist

-gidder du ikke å ha filmer/bilder/musikk liggende på xbox hdd så kan du "streame" dette fra pc`en din i stedet

 

-spille alle gamle spill fra:

- nes/snes

-N64

-C64

-amiga

-gamboy advance/gameboy color

-atari

-ps1

-faktisk gamle pc spill også hvis du legger inn linux på xboxen.

 

hvis du legger inn feks "avalaunch" (er litt buggete ennå men den nærmer seg)

så kan du laste ned skins, laste ned save games, sitte på irc osv

se bare her: http://www.teamavalaunch.com/tour1.html

 

og det beste er vel og ha alle spille liggende rett på hardisk bare velge fra lista og trykke start så er du igang

osv

osv

osv

Lenke til kommentar
kjøp xbox fordi da kan du ha:

-sonefri dvd spiller

-spille av film/avi/divx rett fra hdd

-se på "slide  show" med digital bildene dine" og ha på bakrunsmusikk

-spille mp3, lage playlist

-gidder du ikke å ha filmer/bilder/musikk liggende på xbox hdd så kan du "streame" dette fra pc`en din i stedet

 

-spille alle gamle spill fra:

- nes/snes

-N64

-C64

-amiga

-gamboy advance/gameboy color

-atari

-ps1

-faktisk gamle pc spill også hvis du legger inn linux på xboxen.

 

hvis du legger inn feks "avalaunch" (er litt buggete ennå men den nærmer seg)

så kan du laste ned skins, laste ned save games, sitte på irc osv

se bare her: http://www.teamavalaunch.com/tour1.html

 

og det beste er vel og ha alle spille liggende rett på hardisk bare velge fra lista og trykke start så er du igang

osv

osv

osv

Så er det slik at du på Xbox kan spille spill fra gamboy advance/gameboy color? Hva må til? Kan man også spille spill fra Gamecube? Hvis jeg kjøper en GameCube, kan jeg da også spille spill fra gamboy advance/gameboy color?

 

Hva lønner det seg å kjøpe til en 5 år gammel gutt? (Mor og far vil nok neppe bare se på, men) Finnes det noen barnespill til Xbox, eller må man da bare kjøre bil?

 

Synes det virker som at game cube har mest for barn, men er ikke helt fan av Mario. Ser fordelen av en x-box, (dvd + mer flexi) men da må man jo få tak i noen spill til barn.... forslag???

 

:dontgetit:

Frk. grønn

Lenke til kommentar
Så er det slik at du på Xbox kan spille spill fra gamboy advance/gameboy color? Hva må til? Kan man også spille spill fra Gamecube? Hvis jeg kjøper en GameCube, kan jeg da også spille spill fra gamboy advance/gameboy color?

Du må finne og hente ned piratkopier av GBA-spill fra internett for å spille disse på Xbox (i tillegg til at du må modifisere maskinen din, koble den til PC, etc.). Egentlig ikke verdt bryet for folk flest, og dessuten ulovlig.

 

Det finnes en GBA-player til GameCube for å spille GBA-spill lovlig.

Lenke til kommentar
Når det gjelder divx. Kan jeg kjøre de fra cd i xbox, og er det støtte for subtitles?

Og når det gjelder spill. Kan jeg kopiere de fra HD på PC'n og over til HD på xbox og kjøre de fra der?

Har ikke så mye peiling på XBOX som dere forstår. :dontgetit:

Ja du kan kjøre Divx, vcd, svcd osv fra cd eller dvd. Og ja subtitles er støttet (bruker dette selv). Du kan også ha filmene på PCen for så å dele disse ut via nettverk til Xboxen. Så slipper du å svi til cd/dvd først :)

 

Og ja, du overfører spilla fra PCen til Xbox via nettverk. Xboxen har innebygget FTP server. Så du starter en FTP klient på PCen og overfører til Xboxen.

 

For at dette skal fungerer må du ha en Modchip. De finner du mange steder.

Jeg kjøpte min hos www.mod4you.com. Den funker perfekt. Fatter ikke hva jeg gjorde med en umodifisert Xbox så lenge :)

Lenke til kommentar

Legg forøvrig merke til at mens en, til både ps2 og gamecube, kan nevne topptittler i fleng som allerede finnes i butikkhyllene, så holder xbox-folkene fremdeles på med den samme 'nå kommer det snart en masse toppspill til xbox'-visen som de har gjort i de siste årene ;)

 

At Halo fremdeles trekkes frem som noe av det beste på xbox sier vel sitt...

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Har idag bestillt meg en ferdig moddet Xbox med 120GB disk.

 

Når jeg overfører spillene min inn på xboxen, lages det da automatisk en meny hvor jeg kan velge hvilket spill jeg vil spille? Det samme også med filmer og musikk?

 

Takk for hjelpen med valget.

Gleder meg som en unge til å ta i bruk xboxen. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...