Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg velge?


hasuwest

Anbefalte innlegg

Jeg har fått solgt mitt gamle skjermkort og står nå i et dillemma om hvilket skjermkort jeg skal velge. Det gamle skjermkortet mitt var et GF4Ti4600 som funka fint for meg i alle spill, aldri noe trøbbel. Men siden jeg fikk solgt det for en god pris må jeg anskaffe meg et nytt.

 

Ser på Komplett at de har Gainward FX5900 til den nette sum av 1595,-(ukens tilbud) og (det billigste) Sapphire Radeon 9800 Pro koster 2088,- og er ikke inne enda så jeg må vente på det og betale frakten selv, bestiller jeg et kort som er på lager nå slipper jeg å betale frakt.

 

Så, hva ville dere valgt? Jeg er ganske klar over at Radeon 9800 Pro yter bedre. Hvordan er det med bilde kvaliteten, 3d/2d på kortene? Jeg synes Radeon 9600XT hadde veldig god bilde kvalitet, skarpt og godt å se på. FX kortene har jeg ikke sett mye på utenom at FX5600 suger kraftig!

 

Pengene som altså blir minst 600,- her og spare på å gå for det billigste kortet er for meg ganske viktig nå(leak of money).

 

Her er en test av kortene, og er FX5900 det samme som FX 5900 U bare lavere klokke?

 

Jeg skal klokke kortene unansett. For meg holdt det med et GF4Ti4600, men jeg oppgraderer nå som jeg har sjangsen.

 

På forhånd takk! :cool: .

 

hasuwest

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg valgt et av de to kortene ville jeg ha valgt 9800 og flashet til 9800XT. grunn: hadde jeg hatt råd går jeg for det med best ytelse innenfor budsjettet. det er bare sånn jeg er.

 

EDIT: jeg har et 9800pro kort og er kjempefornøyd.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt 9800 Pro (m/VGA Silencer :yes: )

Deretter ville jeg ha clocka kortet, ikke flasha.

Jeg mener at når du flasher, får du et fake XT kort.

Det er jo egentlig ikke XT.

90% av medlemmene på dette forumet er hjernevaska om denne flashinga.

Det er jo bare navnet + at det er en risiko for å ødelegge kortet.

Pipelines osv stemmer heller ikke fra Pro @ XT.

 

EDIT: Du kan clocke til samme hastighet som XT, istedenfor å flashe.

Endret av E1rik
Lenke til kommentar

Jepp det er det FX5900 kortet på ukens tilbud på komplett jeg refererer til.

 

Jeg har nesten bestemt meg for Radeon 9800 Pro, men jeg prøver å få tak i det så billig som mulig.

 

Vet dere om et sted det er billig så si gjerne ifra :).

 

Sapphire Radeon 9800 Pro:

 

Komplett: 2088,-

 

I/O Shop: 1850,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...