Gå til innhold

Powerbook G4 12 inch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har den ikke men jeg har nok sett på den.... Det er utrolig liten skjerm og det er utrolig negativt! du får mye mer harware hvis du kjøper pc men mac er best på alt som har med media å gjøre! skal du bruke den til skole og lingdene gå for pc.....

 

 

LAIEN

Lenke til kommentar

Tror du blir veldig fornøyd med en 12" PowerBook. Utrolig liten og hendig maskin med nok kraft til de fleste oppgaver. Men sørg for å installer 768MB ram i den, for det fortjener den absolutt!

 

Selvsagt ville jeg gått for en 15" PowerBook, men hvis bærbarhet og pris betyr noe en 12" ett fint alternativ! :yes:

 

Lykke til med valget!

 

Offtopic:

Selvsagt er en Mac en like fullverdig PC som en x86 maskin. Da den uten problemer fyller kravene til en PC (tekstbehandling, mail og internett).

Lenke til kommentar

Hmm. Ja men jeg skal i hovedsak bruke eplet til skolerelatert. Trenger en "ultraportabel". Hvor mye eier den 15 inch da? Jeg liker veldig godt designet, og så er jeg i tillegg veldig klar for forandring. Er liksom så lei av Bill Gates produkter. Med mac så kan du si farvell til drivere. Det er samme produsent som lager os og applets, så det er bare å plugge inn :) Så kjekt. FArvel CD-mappe... hehe

Lenke til kommentar
Hmm. Ja men jeg skal i hovedsak bruke eplet til skolerelatert. Trenger en "ultraportabel". Hvor mye eier den 15 inch da? Jeg liker veldig godt designet, og så er jeg i tillegg veldig klar for forandring. Er liksom så lei av Bill Gates produkter. Med mac så kan du si farvell til drivere. Det er samme produsent som lager os og applets, så det er bare å plugge inn :) Så kjekt. FArvel CD-mappe... hehe

Vel, om du egentlig har bestemt deg, hvorfor ikke bare hoppe i det da og heller bli en "forkynner" i stedet for en "læregutt" ;)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min powerbook 12`` for ca 2 uker siden nå.

Er utrolig fornøyd. Eide en ecs g551 tidligere, er som om de er laget i to forskjellige universer :D

12`` høres lite ut, men for meg funker det perfekt, liten å lett når en er ute å reiser (for meg betyr det skole).

Og hvis jeg har behov til større skjerm er det bare å koble den opp til en ekstern skjerm...er kanskje ikke noe nytt det, men er så utrolig enkelt med pb`en, trenger ikke leite i instillinger osv. trenger bare å koble i skjermledninga så funker det! Batteritiden er helt ok, får ut ca 3-3,5t ved normal bruk. Tastaturet er helt sinnsykt...

Bråk er ett ikke tema, vifta har startet ett par ganger, men selv da er det såvidt du legger merke til den.

Eneste minuset er at den blir litt varm, ikke ubehagelig varm, men nok til å merke det. Dette er vell ett velkjent fenomen på powerbook G4?

Kjøpte gjennom applestore, ikke så mye positivt å si om de, men var aldri redd for at ting ikke kom til å bli som de blei. De kunne svare på de spørsmålene jeg lurte på når jeg ringte de. Leveringstiden for meg var ca 2,5 uke, men har hørt andre vente opptill en mnd....

Husk hvis du er student kan du bli medlem av ADC, og få 20% rabatt på en mac maskin....som gjorde at jeg fikk min pb til under 14k, som orginalt kostet litt over 17k :D

Lenke til kommentar

Jeg har en 15" PB med dvd-brenner 1024 mb ram osv...

Den er helt nydelig. Og det er bare tull det som dere sier at en 15 ikke er like porabel som en 12"! Kammeraten min har en 12" ibook og min 15" pb, det er ikke mange centimeterne når man legger de oppå hverandre. Jeg vil si at en 15" er minst like portabel som en 12".

Jeg var også en hyppig pc bruker, og overgangen til mac er bare flott.

Hvis du lurer på noe kan du bare sende meg en PM fordi jeg har vært gjennom det samme.

Jeg vurderte også en 12" men s når jeg satt med begge foran meg så var 15" ENDEL TØFFERE en 12".. Så det ble en 15" for meg!

 

Det er en knall maskin, og du kommer ikke til å angre på maskinen!

Lenke til kommentar
Er liksom så lei av Bill Gates produkter.

Så du har tenkt å holde mac'en fri for Microsoft Word og resten av office -produktene? :roll:

Det er ingen problem det..

Text Edit og apple works er en GRATIS version av Office pakken, men er MYE bedre. En msn client er ikke vanskelig å finne på www.versiontracker.com

Så min mac er uten noe microsoft software.

Lenke til kommentar

Ingenting i veien med office-pakken for osx. Unntatt prisen da.

 

(Bill får ikke ei krone av meg! ;) )

 

 

Men IE holder jeg meg langt unna.

 

Å si at "Text Edit og apple works er en GRATIS version av Office pakken, men er MYE bedre."

blir litt i drøyeste laget.

 

Vil heller si at office-pakken er MYE bedre enn textedit og appleworks tilsammen. :scared:

 

(kanskje en liten overdrivelse det der....)

Lenke til kommentar

Eh... Fordi du ikke har kjøpt det trolignok.

 

Apple Works og Text Edit er knall.

Horfor er office pakken så mye bedre?? Fordi det er veldig likt office for pc?

Apple Works som følger med maskinen er kjempe bra, man behøver ikke kjøpe noen som helst office pakke for mac.

Jeg har klart meg utmerket, jeg må bare si at jeg går på en PC skole. Alle studentene det er bare meg og kammeraten minsom bruker mac.

Alt fungerer kjempe fint med Apple Works og text edit.

Man får dictoneries og alt mulig på Norsk også så det er ikke noe i veien med Apple Works.

 

Jeg må bare si at open office og jo også tilgjengelig for mac. Jeg har ikke prøvd dette men det sies at det er veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...