Gå til innhold

Ati 9600


shnilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket kort burde jeg kjøpe? har ikke råd til 9800, så da må jeg jo prøve 9600.

komplett har ikke 9600Xt 128mb lite-retail på lager nå. men det ville vært det beste valget. koster 1395.-kr , 9600 Pro er også brukbart den er på lager og koster ca 1250.-kr

 

men nå som 9600 Xt er blitt SÅ billig så ville jeg gått for den. :)

Lenke til kommentar

Det blir litt smak og behag. Alle er gode kjøp sett i forhold til prisen:

Radeon 9600 fra 924kr (PCutstyr)

Radeon 9600 pro fra1233 kr (PCutstyr)

Radeon 9600 xt fra 1348 kr (ITbutikken)

Radeon 9800 pro fra 2295kr (hardwarebutikken) nå, men de er snart på vei inn til ca 1900 kr flere plasser (IOshop, PCutstyr, Techline, FBN og sikkert snart flere)

 

Du får det du betaler for og det er egentlig bare å velge det du mener passer lommeboka best.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Du kan enten: Kjøpe 9600 Pro, klokke det til 9600 XT spare penger, eller kjøpe 9600 XT klokke det litt høyere. Eneste forskjellen på disse to kortene er hastigheten men ytelsen er minimal. Samma hvem av dem du kjøper.

R9600XT bruker en nyere produksjons prosess slik at den kan klokkes høyere og den har en innebygd temperatur måler.

Teoretisk vil R9600XT være 20% raskere enn 9600Pro i fillrate/shader begrensete situasjoner. I praksis har jeg sett forskjell på opptil 19% noe som ikke er langt ifra teorien ;)

Lenke til kommentar
Du kan enten: Kjøpe 9600 Pro, klokke det til 9600 XT spare penger, eller kjøpe 9600 XT klokke det litt høyere. Eneste forskjellen på disse to kortene er hastigheten men ytelsen er minimal. Samma hvem av dem du kjøper.

R9600XT bruker en nyere produksjons prosess slik at den kan klokkes høyere og den har en innebygd temperatur måler.

Teoretisk vil R9600XT være 20% raskere enn 9600Pro i fillrate/shader begrensete situasjoner. I praksis har jeg sett forskjell på opptil 19% noe som ikke er langt ifra teorien ;)

tror du har veldig rett! opptil rundt 20% bedre ytelse syntes jeg og huske at jeg også kom fram til en gang. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...