Gå til innhold

Radeon 9800 Pro, 128 MB vs. 256 MB

tor_erik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tror dere 9800 Pro 128 MB vil holde ut i toppsjiktet da? Ja, jeg vet det er vanskelig, men det er vanskelig for meg også...

Ut året i alle fall, men etter det? Teker på "Das Reich 2005", osv... :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si hvor lenge det er til de nye kortene kommer. Men 9800xt er jo allerede et råere kort både til klokking og på standard hastighet. Men om noen skarve prosent ekstra ytelse og dobbel pris lar seg forsvare det er opp til deg og forsvare. Som påpekt før i tråden. 256 mb er lite poeng i å anskaffe seg på nåværende punkt. Det er kun i de høyeste oppløsningene med full antialiasing det hjelper. Da syns uansett ikke jeg at mitt 9800pro kort er raskt nok på de nyeste spillene i så høy oppløsninig og maks antialiasing. Og resten av pcen min er ganske up2date med xp2500@3200++(440mhz fsb) blir for treg.

Skrevet
Det er umulig å si hvor lenge det er til de nye kortene kommer. Men 9800xt er jo allerede et råere kort både til klokking og på standard hastighet. Men om noen skarve prosent ekstra ytelse og dobbel pris lar seg forsvare det er opp til deg og forsvare. Som påpekt før i tråden. 256 mb er lite poeng i å anskaffe seg på nåværende punkt. Det er kun i de høyeste oppløsningene med full antialiasing det hjelper. Da syns uansett ikke jeg at mitt 9800pro kort er raskt nok på de nyeste spillene i så høy oppløsninig og maks antialiasing. Og resten av pcen min er ganske up2date med xp2500@3200++(440mhz fsb) blir for treg.

Du høres utsom en fornuftig fyr. :yes:

Jeg har ingen planer om 1600x1200 med 6xAA og 16xAF! Jeg vil ba ekunne kjøre kommende spill som Far Cry, DOOM III, HL2 og STALKER på enten 1024x768 eller 1152x864 med alle detaljer påslått. AA of AF er ikke nødvendig, bare stilig. ;)

Skrevet

Det vanlige er vel å si at hvis du skal ha skjermkort for å spille et bestemt spill, så vent til spillet kommer ut, og sjekk hva folk synes om å spille med diverse kort. Da har kansje prisene sunket litt sånn at xt er innen rekkevidde ;)

Skrevet (endret)

Nå har det seg slik at 256MB kortene faktisk som regel bruker dyrere minnebrikker enn 128mb kortene, derav den ekstreme prisforskjellen.

De fleste 256MB kortene bruker visst de samme brikkene som sitter på 9800XT kortene, i hvertfall er det det mitt Sapphire 9800 Pro 256MB DDRII gjør.

Kan lett klokke det til ~400MHz på minnet. På 404 MHz får jeg artifacts (ja, det er mulig at jeg har vært veldig heldig...).

Endret av Dirty Water
Skrevet

Regner med at dagens skjermkort går ned i pris med ca 25-50%, altså 9800pro burdet ligge på ca 1500 til 1800. Men som sagt så er det ikke veldig lenge til den nye generasjonen av skjermkort kommer og har du per dags dato et geforce 4 så synnes jeg du kan holde ut litt til (alle dagens spill er jo fullt spillbar med et gef 4) og så ta et valg når nv40 og r420 er ute.

Men selvsagt har du lyst på det beste som finnes nå så kjøp et 9800xt med 128Mb.

Et lite spørsmål: Hvilken skjerm har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...